אבחון פסיכו דידקטי

08/08/2011 • על ידי • 4,603 צפיות

אבחון פסיכודידקטי זהו שילוב בין אבחון פסיכולוגי לאבחון דידקטי. כאשר אתם מגיעים אל מרכז לאבחון לקויות למידה, עומדות בפניכם אפשרויות בחירה בין כמה מבדקים שיכולים להתאים : אבחון דידקטי, אבחון פסיכולוגי וכן, אבחון פסיכודידקטי. אבחונים דידקטיים משמשים לבדיקת תחומי הלמידה. באמצעותו של אבחון דידקטי ניתן לאתר קשיים בתחומי למידה כמו קריאה, כתיבה, הבעה והבנת הנקרא. אבחונים פסיכולוגיים נועדו לאתר את הסיבות הרגשיות שיכולות לפגום בתפקודו של תלמיד.

אבחון פסיכו דידקטי זהו שילוב בין אבחון דידקטי ופסיכולוגי. אבחון פסיכודידקטי מתאים בעיקר כאשר אין להורים מושג מה יכול לגרום לבעיה, כאשר הם מכירים את הילד שלהם כאינטליגנט ולא יכולים לזהות הפרעה רגשית, טראומה, מצוקה או בעיות בבית שיכולים להיות גורם עיקרי. במצבים אלו כדאי להפנות את התמיד המאובחן להשתתף באבחון פסיכודידקטי.

אנשי המקצוע המיומנים ביותר עורכים את המבדקים, ומנתחים את התוצאות. פעמים רבות נמצאים ליקויי למידה, זאת כאשר נמצא פער בין האינטליגנציה של מאובחן לבין הרמה הקוגניטיבית תפקודית שלו בפועל. אבחון פסיכודידקטי עשוי לאתר את הגורמים לקשיי הלמידה, ממה נובעים וכיצד ניתן להתייחס אליהם מעתה ואילך.

אבחון פסיכו דידקטי מתבצע באמצעות כמה שלבים ואף במספר פגישות. פיזור פגישות נועד לבודד את המשתנים – עייפות, מתח, ביישנות, עצבנות של המאובחן, כאשר אלו יכולים להשפיע על תוצאותיו של אבחון פסיכו דידקטי.

בתומו של אבחון פסיכו דידקטי, המאבחנים המומחים נפגשים לסיכום דו"ח הנתונים עם המאובחן והוריו על מנת להסביר את תוצאות המבדק ולנתחם. כמו כן, במידה ותוצאותיו של אבחון פסיכו דידקטי העלו ליקויי למידה, נבנית למאובחן תכנית אישית לטיפול בבעיות הספציפיות שנמצאו. במרכזי אבחונים ניתן ייעוץ להמשך טיפול פסיכולוגי, האם כדאי, וכן, המרכז אחראי לעדכן את בית הספר ואת תיקו האישי של התלמיד.