כמה קלורית שורפים בשעה של פעילות גופנית?

פורסם: 27/04/2008 |תגובות: 0 | צפיות: 15,139 | Share

פעילות גופנית חשובה לנו מאוד. הסיבות:
1. גורמת להרזיה: מסייעת ומגבירה חילוף חומרים.
2. משפרת סיבולת לב- ריאה.
3. משפרת מצב רוח ומשחרר ממתחים, חרדות ולחצים בגלל שחרור אנדרופינים
.4. מורידה כולסטרול רע ומעלה כולסטרול טוב.
5. משפרת זרימת דם.
6. מחזקת את מערכת החיסון.
7. מקלה בשינה.
8. מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות.
9.מעלה את יכולת הריכוז בגלל שיפור בזרימת דם, שיפור קואורדינציה ועצבוב טוב יותר בין שני חלקי המוח.
10. מחזקת את מבנה העצם.
11. מקלה על תהליך העיכול ועוזרת בבעיות הקשורות לעצירות

.12. מסייעת בויסות לחץ הדם, משפרת את מחזור הדם ומצמצמת את הסיכון להתפתחות דליות.
לא חייבים ללכת למכון כושר כדי לבצע פעילות גופנית: ניתן לצאת מהבית ולבצע הליכה, ריצה, עליה וירידה במדרגות, קפיצה על דלגית ועוד.
כמות הקלוריות ששורפים לשעת פעילות:
הליכה: במהירות 6 קמ"ש במישור שורפת 300-480 קלוריות בשעה
הליכה במהירות 5 קמ"ש: 300- 360 קלוריות, ב- 6.5 קמ"ש: 360-420 קלוריות,.
שילוב של הליכה מהירה וריצה במהירות 8 קמ"ש: 480-600 קלוריות.
ריצה: במהירות 9 קמ"ש: 600-660 קלוריות.ריצה במהירות 13 קמ"ש: 800 קלוריות
שחייה: 600-700 קלוריות.
רכיבה על אופניים: במהירות 9 קמ"ש:240-300 קלוריות.רכיבה במהירות 13 קמ"ש:360 קלוריות.רכיבה במהירות 15 קמ"ש:420 קלוריות.רכיבה במהירות 21 קמ"ש:600-660 קלוריות.
ספינינג: אפשר לשרוף 1000- 1200 קלוריות.
ריקוד אירובי:400-500 קלוריות.
הנוסחה לדופק למצב אירובי כך שישרוף שומנים:
לגבר: 220, לאישה:226 מינוס גיל, מינוס דופק במנוחה, מתקבל דופק פוטנציאלי 100% מזה: 50- 60% פלוס דופק במנוחה. מתקבל דופק מטרה לשריפת שומנים. מעל 60% ישרוף גליקוגן בשרירים וסוכר. נוסחה זו טובה מעל גיל 14.

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/10844/כמה-קלורית-שורפים-בשעה-של-פעילות-גופנית

    השאר תגובה למאמר זה

    דלית אביטל

    לפני מספר ימים צדה את עיניי כתבה שהתפרסמה ב YNET תחת הכותרת: "פעילות גופנית מסייעת לרדת במשקל? לא תמיד", מאת עופר קיס. למען האמת לא מיהרתי לקרוא את הכתוב אלא פשוט ישבתי מול הכתבה מהרהרת ב"מטופלים" שלי, במשתתפי הסדנאות בחברים וחושבת על התגובות שלהם לנושא.

    על ידי: דלית אביטלl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 25/08/2010 lצפיות: 396

    הרזיה ללא דיאטה בדרך טבעית ונחה. זה פשוט, כי שינוי נעשה בקצב שלך. זה בטוח, כי זה תלוי ברצונך. זה יעיל, כי יעוץ ותמיכה לשירותך. זה חינם, כי אני לא רופא ולא באה לעשות עליך הון. לרדת במשקל בקטנה וללא עליה בחזרה. לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן. לשנות הרגלי אכילה ולהטמיע הרגלי תנועה. כל מה שעליך לעשות להקשיב לגוף שלך ולנשמתך. המסע שלך יתחיל ברגע שתחליט. בהצלחה!

    על ידי: נטליl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 05/05/2010 lצפיות: 145

    רבים מאמינים שעל מנת להוריד משקל חייבים לעשות הליכה, ריצה או/ו כל פעילות אירובית אחרת לצורך העניין. האמת היא, שאפשר להרזות בלי שנעסוק בפעילות אירובית אפילו לא שניה אחת.

    על ידי: הרי לנדמןl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 07/12/2010 lצפיות: 111

    למה לי לעשות ספורט כשאפשר לא?... המיתוס שמאמר זה הולך לשבור הוא שאפשר לרזות (ולרזות בגדול) ללא פעילות גופנית בכלל.

    על ידי: דמיאןl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 09/08/2011 lצפיות: 231
    ד"ר קובי עזרא (Ph.D)

    מה הקשר בין שתיית קפה ודיאטה למטרת הרזיה? האלקלואיד קפאין אשר מצוי בקפה ובמשקאות אחרים הינו גורם לעלייה בפעילות המטבולית, בדומה להורמוני הסטרס, לכן הקפאין משפר ומגביר את רמות האנרגיה בגוף.

    על ידי: ד"ר קובי עזרא (Ph.D)l בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 26/08/2013 lצפיות: 96

    רוב האנשים אשר מבצעים פעילות גופנית כחלק מאורך חיים בריא מעוניינים לרדת במשקל, אך לא פחות חשוב מכך הוא לשפר את הרכב הגוף.

    על ידי: אילוןl ספורט וכושר גופני> ספורט וכושר גופני - כלליl 11/01/2013 lצפיות: 50
    אלעד שלו

    הרזיה בדרך הרפואה הסינית. איך זה עובד?

    על ידי: אלעד שלוl בריאות ורפואה> רפואה משלימהl 22/07/2007 lצפיות: 16,778
    ליה שניידר לוי

    איך אפשר להוציא מהמושג "נשנוש" משהו טוב- ולא עודף משקל? 20 נשנושים בריאות- 10 נשנושי אוכל בריאים ו-10 נשנושי תנועה שיעשו לכם רק טוב

    על ידי: ליה שניידר לויl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 16/02/2011 lצפיות: 251

    האדם נועד מטבעו לפעילות גופנית. בחברה הטכנולוגית של ימינו הולך ופוחת מספרם של האנשים המשתמשים ברגליהם ונדרשים למאמץ גופני לצורך תפקודם בחיי היומיום. לכן חלה עלייה במחלות שמקורן בחוסר תנועה: השמנה, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב ועוד. היעדר פעילות גופנית הוא אחד מארבעת גורמי הסיכון העיקריים למחלות לב-ריאה וכלי דם. מדוע אנו צועדים? הליכה היא פעילות אירובית-פעילות שבה נכנסות לגוף כמויות גדולות של חמצן.

    על ידי: דוד רוןl ספורט וכושר גופני> ספורט וכושר גופני - כלליl 01/12/2010 lצפיות: 65
    יואב ברנזון

    דרך נוספת להוריד במשקל היא לבחון את הכבדות הנפשית שלכן - הכיצד? מה הקשר בין הדברים?

    על ידי: יואב ברנזוןl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 24/10/2014 lצפיות: 15
    מותר לי

    יתר לחץ דם מוגדר כלחץ דם השווה או מעל ל140/90 מ"מ כספית. כיום מדברים גם על מצב הנקרא "טרום יתר לחץ דם" שבו ערכי לחץ הדם הינם מעל 130/80 מ"מ כספית. ככל שערכי לחץ דם עולים כך עולה הסיכון לתחלואה ותמותה ממחלות לב וכלי דם מחלות אלו קרויות מחלות קרדיווסקולריות כגון : אי ספיקת לב, מחלת כלי דם היקפית, אי ספיקת כליות.

    על ידי: מותר ליl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 18/10/2014 lצפיות: 22
    לירון לסר

    האם אותה תזונה מתאימה לכולם, או שכל אחד צריך להרכיב לעצמו תפריט על פי נטיותיו הגנטיות ופרמטרים נוספים?

    על ידי: לירון לסרl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 18/10/2014
    אורטל יצחק - נטורופתית N.D

    למעיים שלנו חיים משל עצמם והם מאכלסים מליוני חיידקים. איך הם הגיע לשם ולמה הם טובים לנו?

    על ידי: אורטל יצחק - נטורופתית N.Dl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 25/08/2014 lצפיות: 12
    ברוך הלוי-סגל

    ניסים ארואסטי בן 52 הפחית בתוך 5.5 חודש 26 ק"ג ממשקל התחלתי של 150.5 ק"ג. המטרה - 70 ק"ג בסוף המסע

    על ידי: ברוך הלוי-סגלl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 17/08/2014 lצפיות: 28
    ד"ר רעות בר-לב Body Reset

    עונת הקיץ שמקדימה לה השנה, זו אולי העונה שהכי חשובה לנו הירידה במשקל, חיטוב הגזרה, שמירה על הבריאות ושיפור בהרגשה. אולם, ישנם מאכלי קיץ נפוצים המהווים מכשול לתזונה בריאה ולהרזיה נכונה.

    על ידי: ד"ר רעות בר-לב Body Resetl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 25/07/2014 lצפיות: 108
    יעל

    על נשנושים; איך להימנע, האם אפשר להימנע, מה אפשר לעשות במקום לנשנש ומה כדאי לנשנש

    על ידי: יעלl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 28/06/2014 lצפיות: 36

    הרזיה דרך תת המודע לשמירה על תוצאות לטווח הארוך ה מוכר לכולם...דיאטות הופכות בדרך כלל למסע מאתגר וארוך. אם ניסית להוריד במשקל בעבר אתה בטח יודע כמה התהליך יכול להיות מתסכל . זה לא פשוט לצאת ממעגל הדיאטות שמלווה בהתקפי אכילה, רגשות האשם שבאים בעקבותיהם וניסיונות חוזרים להוריד במשקל שוב ושוב. לימודי פסיכולוגיה מודרניים מראים כי המחשבות המכשילות שלנו חבויות עמוקות בתוכנו והם כמעט תמיד חזקים יותר מהתודעה שלנו.

    על ידי: סיון לריח-יקואלl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 27/06/2014 lצפיות: 36
    דורית מאיר

    חשוב מאוד לדעת מתי וכיצד לאכול פירות.והרי כמה טיפים בנושא:פירות מומלץ לאכול רק על קיבה ריקה ולא עם ארוחה וזאת משום שאם אוכלים אותם עם ארוחה, הפירות אינם מתעכלים כיאות, הם נרקבים במערכת העיכול יחד עם שאר המזון .מומלץ לאכול פירות מגוונים ובשלל צבעים כדי לקבל מכל פרי את המרכיבים הבריאים הייחודיים לו.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 27/04/2008 lצפיות: 2,713
    דורית מאיר

    כושר גופני חשוב לנו מאוד. הסיבות:-גורם להרזיה.- משפר סיבולת לב- ריאה.- משפר מצב רוח ומשחרר ממתחים בגלל שחרור אנדרופינים .- מוריד כולסטרול רע ומעלה כולסטרול טוב.- משפר זרימת דם.- מחזק את מערכת החיסון.- מקל בשינה.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 17/03/2008 lצפיות: 42,641
    דורית מאיר

    חילוף חומרים הוא תהליך של הפיכת מזון לאנרגיה . חילוף החומרים מתרחש בכל תא ותא בגוף, והתוצאה: שריפת קלוריות. חילוף חומרים בסיסי –BMR היא ההוצאה הקלורית הדרושה לפעולות בסיסיות כדי לחיות כמו: נשימה, שמירה על חום גוף קבוע, ועוד.., חילוף והוא מותנה במהירות בו תהליך זה מתרחש. ככל שחילוף החומרים מהיר יותר כך גם נשרוף יותר קלוריות ונרזה.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 16/02/2008 lצפיות: 29,741
    דורית מאיר

    להל"ן טיפים שיוכלו מאוד לסייע לך לרדת במשקל ולשמור עליו.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 30/10/2007 lצפיות: 31,070
    דורית מאיר

    חשוב מאוד לשתות הרבה נוזלים- בעיקר מים- כ-2-3 ליטרים ביום .אין לחכות לתחושת יובש בפה כדי לשתות: יובש בפה הוא סימן להתייבשות חמורה. מנגנון הצמא אינו מתריע בזמן שעלינו לשתות. לכן עלינו להקפיד לשתות מתוך מודעות והבנה שזה חשוב מאוד. חשוב לשתות לאורך כל היום לספיגת נוזלים אופטימאלית. ואיך נזכור לשתות? בבוקר על קיבה ריקה- 2 כוסות מים. ובמשך היום- כמה דקות לפני ואחרי כל ארוחה- כוס מים. רצוי לא לשתות בזמן הארוחה משום שהמים מדללים את מיצי הקיבה ואנזימי העיכול שמסייעים לפרוק המזון ועיכולו ואז עיכול המזון פחות טוב, המזון שוהה זמן רב בקיבה, תוסס ונרקב וגורם לנפיחות ותחושת מלאות בקיבה ולירידה ברמת האנרגיה.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 21/10/2007 lצפיות: 18,259
    דורית מאיר

    קורה לנו שאנו פוצחים בדיאטה וכעבור חודש אנו נתקעים במשקל ולא מצליחים לרדת ולו גרם אחד על אף כל מאמצינו לאכול בצורה מאוד מבוקרת. מה הסיבה לכך ואיך נוכל לקדם את תהליך ההרזיה? מה המשותף לכל האנשים שעושים דיאטה?שהם כווולם רוצים לרזות , ומהר. שכחנו שאת הקילוגרמים המיותרים "הרווחנו" ביושר במשך שנים ובתוך שבוע או חודש אנחנו רוצים להפטר מהם וכמובן, מה לעשות, זה לא עובד.העצירה במשקל קוראת בערך כחודש לאחר התחלת הדיאטה.זה תהליך טבעי וכעת אסביר מדוע הוא קורה.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואה> דיאטה ותזונהl 06/10/2007 lצפיות: 25,866
    דורית מאיר

    מה שמייחד את הקוסמטיקה הטבעית הוא חומרי הגלם מהם עשויים המוצרים. אלו הם חומרים טבעיים המיטיבים מאוד עם העור, מסייעים לחידוש ושיקום תאי העור ומשווים לו מראה רענן ויפה. הם מכילים : חומצות שומן חיוניות ,שמנים אתריים, ויטמינים, אנטיאוקסידנטים = אנטי חימצוניים שמעכבים מאוד תהליכי הזדקנות ומינראלים. הקרם חודר לתוך העור בזכות השמנים האתריים, שלהם מולקולה קטנה וחדירה, הקרם לרוב אינו מכיל חומרים משמרים, צבע ומרכיבים שנחשבים למזיקים.ריח הקרם הנעים הוא בשל השמנים האתריים שיש בו.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואהl 27/09/2007 lצפיות: 15,605
    דורית מאיר

    פרחי באך פועלים לריפוי בעיות רגשיות, פרוק מחסומים אנרגטיים ושיקום ההרמוניה הנפשית והרגשית למניעת התמוטטות וקריסה ולמניעת מחלות פיזיות . ברגע שהגוף מאוזן אנרגטית ומשחרר את הנפש ממועקות, הסיכוי להתמודד עם מחלות פיזיות או למנוע אותן הוא רב בהרבה. שהרי מחלה גופנית היא רק סימפטום לחוסר איזון נפשי או רוחני והגוף מגיב בכאב פיזי למצוקה נפשית- לאות אזהרה , ואם לא נהיה קשובים לו- יהיה מצב של כשל כללי במוקדם או במאוחר.

    על ידי: דורית מאירl בריאות ורפואהl 27/09/2007 lצפיות: 6,806
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast