כמה קלורית שורפים בשעה של פעילות גופנית?

27/04/2008 • על ידי • 15,224 צפיות

פעילות גופנית חשובה לנו מאוד. הסיבות:
1. גורמת להרזיה: מסייעת ומגבירה חילוף חומרים.
2. משפרת סיבולת לב- ריאה.
3. משפרת מצב רוח ומשחרר ממתחים, חרדות ולחצים בגלל שחרור אנדרופינים
.4. מורידה כולסטרול רע ומעלה כולסטרול טוב.
5. משפרת זרימת דם.
6. מחזקת את מערכת החיסון.
7. מקלה בשינה.
8. מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות.
9.מעלה את יכולת הריכוז בגלל שיפור בזרימת דם, שיפור קואורדינציה ועצבוב טוב יותר בין שני חלקי המוח.
10. מחזקת את מבנה העצם.
11. מקלה על תהליך העיכול ועוזרת בבעיות הקשורות לעצירות
.12. מסייעת בויסות לחץ הדם, משפרת את מחזור הדם ומצמצמת את הסיכון להתפתחות דליות.
לא חייבים ללכת למכון כושר כדי לבצע פעילות גופנית: ניתן לצאת מהבית ולבצע הליכה, ריצה, עליה וירידה במדרגות, קפיצה על דלגית ועוד.
כמות הקלוריות ששורפים לשעת פעילות:
הליכה: במהירות 6 קמ"ש במישור שורפת 300-480 קלוריות בשעה
הליכה במהירות 5 קמ"ש: 300- 360 קלוריות, ב- 6.5 קמ"ש: 360-420 קלוריות,.
שילוב של הליכה מהירה וריצה במהירות 8 קמ"ש: 480-600 קלוריות.
ריצה: במהירות 9 קמ"ש: 600-660 קלוריות.ריצה במהירות 13 קמ"ש: 800 קלוריות
שחייה: 600-700 קלוריות.
רכיבה על אופניים: במהירות 9 קמ"ש:240-300 קלוריות.רכיבה במהירות 13 קמ"ש:360 קלוריות.רכיבה במהירות 15 קמ"ש:420 קלוריות.רכיבה במהירות 21 קמ"ש:600-660 קלוריות.
ספינינג: אפשר לשרוף 1000- 1200 קלוריות.
ריקוד אירובי:400-500 קלוריות.
הנוסחה לדופק למצב אירובי כך שישרוף שומנים:
לגבר: 220, לאישה:226 מינוס גיל, מינוס דופק במנוחה, מתקבל דופק פוטנציאלי 100% מזה: 50- 60% פלוס דופק במנוחה. מתקבל דופק מטרה לשריפת שומנים. מעל 60% ישרוף גליקוגן בשרירים וסוכר. נוסחה זו טובה מעל גיל 14.

אודות כותב המאמר

דורית מאיר

דיאטנית, נטורופתית ,מנחת סדנאות ייחודיות ל הרזייה ותזונה נבונה ל:ילדים, נוער ומבוגרים, העובדות על הרובד הפיזי, הנפשי והרוחני בשילוב אימון אישי COACHING להרזייה  הנושאות תוצאות מדהימות!!!מומחית לרקיחת שמנים ארומאטיים וקרמים בקוסמטיקה טבעית,מטפלת בקליניקה יפה בהוד השרון ובמרכז כפר-סבא.    חברה באיגוד הנטורופתים ואיגוד המטפלים הארצי. כתובת האתר: WWW.DORIT-MEIR.COM טלפון:09-7444715   054-4266880