דפי זהב - תן לשכל ללכת במקומך

24/05/2008 • על ידי • 22,097 צפיות

כל חברה מציגה עצמה כטובה ביותר ובלעדיה בעלי העסקים לא יכולים להתקיים.
144 בזק הצטרפה לתחום האינטרנט ומאיימת במונופול של דפי זהב.

הרי מה מחפשים בעלי העסקים? שניתן יהיה להגיע אליהם בחיפוש במדריכים השונים.

אחד הכלים החשובים ביותר והמועילים ביותר זה "גוגל"
דפי זהב ובזק אינם הכלים המקדמים ב"גוגל" ואינם תחליף.
בבדיקה מתברר שמתוך 4331 כניסות לאתר בחודש אפריל 2008 היו 40 כניסות דרך דפי זהב
פחות מ 1% ודרך בזק 144 באינטרנט 0 כניסות. (נתחשב שבזק רק עכשיו החלה )
נתונים אלה לקוחים מדו"ח מפורט של כניסות לאתר המופק ע"י דפי זהב.
ספרי הטלפונים עם הזמן הפכו להיות פחות שימושיים. הפניות 0

נכון שלא כל בעל עסק יודע איך לקדם את האתר שלו ב"גוגל" למרות שכל אחד יכול לעשות
זאת בעצמו אך הדבר דורש שעות עבודה וידע בסיסי (ניתן להיעזר בפורומים לקידום אתרים)
מצד שני קיימים גופים המקדמים אתרים והעלות פחותה מהקידום בדפי זהב.
בדפי זהב מצאו שיטה "כפתורים לקידום באתר של דפי זהב" כל כפתור מוסיף לך קידום
ואתה נאלץ לשלם למרות אי יעילותו. (יעיל רק בחיפוש בדפי זהב) עם תוצאות כלליות זעומות.
בכל כמה זמן ממציאים כפתור נוסף.
מחיר כל כפתור 100 ₪ לחודש. אתה יכול לשלם 50 ₪ בחודש אם אתה מתחייב למודעה
במדריך הטלפונים.
יש לקחת בחשבון שהמחיר הוא רק לאזור אחד (גם במדריך וגם באינטרנט) ולקטגוריה אחת.
על כל אזור וקטגוריה תשלמו בנפרד.
לעסק המעוניין בפרסום ארצי עשו את החשבון בעצמכם.

למיטב ידיעתי רוב המשתמשים היום במדריך הם אלה שאין להם גישה לאינטרנט ותגידו לי
אתם איזה גוף במדינה לא משתמש במחשב.
רוב האוכלוסייה והגופים משתמשים באינטרנט וב"גוגל" (פרסום ארצי ובינלאומי)
המדריך יכול להיות שימושי לעסקים לא מוכרים מקומיים שאין להם אתר.
כדי שהמדריך ימשיך לצאת לאור בדפי זהב מציעים חבילות המותנות במודעה בספר
הטלפונים.
נכון שלדפי זהב שנים של פעילות ומוניטין אך הזמנים משתנים וצצים כלים יותר אטרקטיביים.
דפי זהב יכולה לדרוש כל מחיר והצרכן צריך להחליט.
תנו לשכל ללכת במקומכם ולא לאצבעות החותמות.

עכשיו ארשה לעצמי לתת כמה עצות הנוגעות לשרות בדפי זהב.

חברה הנותנת שרות לאלפים לא יכולה לפתור בעיית אינטרנט לאחר השעה 17:00
אם יש תקלה לאחר השעה 17:00 ביום חמישי תאלץ להמתין עד יום ראשון.
איך חברה כזו לא מעסיקה תורן הנותן שירותים דחופים 24:00 שעות ביממה ללקוחותיה
המשלמים ממיטב כספם.
(לפני שלושה שבועות נמסר מדפי זהב שתוך שבועיים יינתנו שירותי אינטרנט 24 שעות)
במקרה אחר נפל אתר לאחר שנה של פעילות כי דפי זהב לא חידשה את הדומיין
למרות התחייבות הלקוח ל 3 שנים והחשבונות משולמים בזמן.
תגובתה של דפי זהב לחידוש הדומיין הייתה שהיא שלחה לכל לקוחותיה לחתום על
אישור לחידוש.
לציין שלא נתקבלה שום בקשה מדפי זהב לחידוש ומחובתה לוודא ולידע את
הלקוח בכל דרך ולמנוע נפילת אתר במיוחד כשיש לה התחייבות ל 3 שנים .

במקרה נוסף נעשה שינוי בהגדרות האתר שמנעו מ"גוגל" את הסריקה והאתר לא
הופיע בחיפוש.
כתבה זו עוקבה בתקווה לשיפור אך הנה צצה בעיה נוספת.
בקשה שהופנתה לדפי זהב טופלה לאחר שבועיים וזאת לאחר פניות יומיומיות
ומריטת עצבים.
הנזקים במקרים כאלה גדולים לבעלי העסק וכדאי שדפי זהב יבינו שרוב
הפניות דרך האינטרנט לא באות מדפי זהב וכל תקלה קריטית ללקוח.

לציין את עובדי המוקד המאוד מנומסים המנסים לכבות שריפות אך ללא שליטה במערכת.
דפי זהב נכנסה לתחום האינטרנט ולכאורה מחוסר כוח אדם אינה מצליחה לעמוד בקצב.
וגם כדאי שחברה זו תתקדם ברוח התקופה ותשנה את מדיניותה ואת תנאיה לטובת המוניטין שלה
ולטובת הצרכן.
אמשיך לעדכם אם יהיו שיפורים.

יש לערב את "אמון הציבור" בכל תלונה הקשורה לשרות לקוי בכתובת הנ"ל
http://www.emun.org

אודות כותב המאמר

בונדי לוי

http://www.ronitlevy.co.il/apage/15580.php בונדי לוי עיתונאי ושדר רדיו ירושלים 101 FM מגיש תוכנית רדיו למען הקהילה בכל יום בשעות 12:00 - 14:00