מיתוג עסקי – מיתוג עסק חדש או מיתוג מחדש לעסק קיים

28/07/2013 • על ידי • 58 צפיות

כל עסק חדש צריך למתג את עצמו לפני שהוא מתחיל לשווק את עצמו. אבל מיתוג הוא לא נחלתם של עסקים חדשים בלבד. כשמדובר בעסקים קיימים, ייתכן וגם הם יצטרכו לעשות מיתוג עסקי מחדש, במידה והמיתוג הקיים אינו תואם את השינויים שהתרחשו בקרב קהל הצרכנים.

לפני שנסביר על איך עושים מיתוג עסקי נכון, נסביר קצת על הדבר הזה שנקרא מיתוג. תהליך של מיתוג הינו תהליך שבו צריך להחליט מהם הערכים הרצויים של המותג, כלומר העסק. הערכים האלה הם המאפיינים הבולטים של העסק, כפי שהוא רוצה להתקבל בקרב קהל הצרכנים. בין מגוון המאפיינים אפשר למנות איכות ויוקרה. את המאפיינים הנבחרים והמתאימים עבור העסק ממירים למילים, צורות, צבעים וכו'. קחו לדוגמא את המותג Barbie- שם המותג אומר הכל, וגם הצבע שלו (ורוד). בעזרת ידע מקדים שלנו והתרבות בה אנו חיים, ברור לנו שמדובר במותג הפונה לילדות ומשווק, איך לא, בובות ברבי.

כל התהליך של המיתוג והמרה של הסממנים מתבצע תוך כדי שמכוונים את העסק לקהל היעד, כלומר עושים לעסק ולמוצרים שלו בידול והבחנה בהשוואה לעסקים אחרים.

אחת הסיבה לחשיבות התהליך של מיתוג העסק בצורה ברורה ומדויקת לקהל היעד היא העובדה שעליו מושתת פרסום העסק. פרסום עסק לא יכול להיעשות מבלי שיש מותג מגובש וברור. רק שהעסק עבר מיתוג מוצלח אפשר להתחיל לפרסם אותו, בהתאם לערכים שהמותג משדר. לדוגמא, h stern – מותג התכשיטים היוקרתי – משתמש בסלבריטי לצורכי פרסום. נכון להיום מדובר בקייטי הולמס. השימוש באישה שכזו, אישה חזקה, עצמאית ומצליחה, נותן למותג לא רק יוקרה אלא גם מקשר אותו להעצמה של נשים.

פרסום עסק מושפע מהמיתוג לא רק בצורה החזותית שלו – דוגמן/ית הבית, צבעי פוסטר, קטלוג וכדומה – אלא גם בדרכים שבהן המותג ישווק עצמו, או ליתר דיוק במקומות. מותג יוקרתי כמו h stern ירחיק לכם ויפרסם עצמו אף בשלטי חוצות ענקיים, שכן יש לו את התקציב לכך והוא מעוניין להגיע לקהל רחב של נשים שנמצאות בדרכים בדרכן לעבודה.

עסקים שרוצים למתג עצמם באופן הנכון, בהתאם לקהל היעד, כדאי שימצאו משרד פרסום מקצועי שיעשה את עבודת המיתוג וגם יבנה את מערך הפרסום. היתרון בשימוש במשרד פרסום הוא ההבנה את השוק ואת עולם הפרסום. לא משנה באיזה תחום העסק עושה ולמי הוא פונה, משרדי פרסום מנוסים ידעו לעשות מיתוג ופרסום נכונים ומתאימים.