מכתבי תודה - שיווק בהזדמנות!

פורסם: 11/02/2007 |תגובות: 0 | צפיות: 61,255 | Share

גם מכתב תודה יכול להפוך לדרך שיווקית ראויה

1. מכתבי תודה אפשר לשלוח לא רק ללקוחות שלכם אלא גם לאלה שאתם לקוחות שלהם. למה לא לשלוח מכתב תודה למנהל מכבסה לניקוי יבש כאות תודה על ניקוי איכותי של הבגדים.

מה דעתכם, האם יש סיכוי שהמנהל הזה יהיה לקוח שלכם ? אם יש, האם סיכוייכם לשיתוף פעולה בעתיד ישתפרו. הרי בשבילו מכתב שלכם הוא מכתב המלצה. וכמה המלצות נותנים בזמננו בצורה יזומה, מבלי שהמוכר ביקש זאת. ואולי מכתבכם הוא המכתב היחיד במשך שנים מספר.

אני לא לוקח בחשבון את הבעת תודה בשיחה אישית או בשיחה טלפונית. הרי מנהל כלשהו לא יראה פלטי שיחות טלפוניות עם הלקוח הוותיק שלו ששיבח את ארגונו של המנהל ללקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת אין דבר פשוט יותר ויעיל יותר מאשר להוציא את המכתב מהתיק ולהראותו.

2. שיטות הדפוס החדשות מאפשרות להכין מעטפות שונות עם טקסטים ועיצובים גראפיים מגוונים, גלויות שונות. המחיר - עד 1 שקל ללא דמי משלוח. לאחר מכן אתם לוקחים גלויה, רושמים כתובת וכותבים כמה שורות. חותמים והגלויה מוכנה למשלוח. כל העניין 5-7 דקות, לא יותר. אבל איזה רושם !


3. תרתמו לכתיבת מכתבי תודה עובדים אחרים של הארגון, במיוחד את אלה שעובדים ישירות עם לקוחות. הם יכולים לעשות זאת, במקום להתבטל, לפחות פעם ביום. קל מאוד לבדוק זאת, פשוט בזמן משלוח מכתבים.

4. לבד מהבעת תודה מילולית אפשר להודות גם בדרך אחרת. אפשר, למשל, לצרף למכתב קופון הנחה, מידע מועיל, כתבה מעיתון או כל דבר אחר שתמצאו לנכון.

5. אין זה מזיק לשים למעטפה כרטיס ביקור או מספר כרטיסי ביקור, כדי שהמקבל יוכל להתחלק בכרטיסי הביקור שלכם עם אחרים.

6. קחו כרטיס ביקור של הלקוח שלכם, תגדילו אותה ע"ג נייר קשיח. תגזרו בצדדים כדי לקבל צורה שנחוצה לכם ותשתמשו בצד הנקי כבנייר מכתבים.

7. אתם יכולים לשלוח פקס, כתחליף למכתב, ורק במקרה קיצוני לשלוח דואר אלקטרוני. זה צריך להיות מאוד פשוט, לקבל את המכתב מכם ולקרוא אותו ובהמשך לתת לקרוא אותו לאחרים. ככל שזה פשוט יותר כך טוב יותר בשבילכם.

8. אפשר להגיע להסכם לגבי הנחות כאשר אתם שולחים כמויות, גם אם לא גדולות מאוד, של מכתבים שממוענים לאזור מסוים, באותה עיר למשל. אפשר גם להשתמש בשליחים משלכם ואולי בשליחים של חברה אחרת.

חוץ מהסיבות שפורטו לעיל לכתיבת מכתבי תודה קיימות גם סיבות הבאות:

1. ימי הולדת.

2. חגים.

3. הבעת התנצלות.

4. מידע על שינויים.

5. ברכות לרגל קידום.

6. סיכומי ביקור או שיחה טלפונית.

7. ברכות לרגל עסקה ראשונה, שנייה וכו'.

8. תגובה לכתבה מסוימת.

9. תודה על המלצה.

10. אחרי סירוב סופי לעסקה.

11. תודה עבור שרות שניתן.

12. אחרי חתימת חוזה.

13. לאור יובל של עבודה משותפת וכו'.

הרבה בהצלחה...

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/1392/מכתבי-תודה-שיווק-בהזדמנות

    השאר תגובה למאמר זה

    מוני מרדכי

    שיווק עו"ד או רו"ח מה לעשות כדי לקדם את העסקים. המאמר ישרטט קווים לשיווק נכון של משרדי עורכי דין ורואי חשבון.

    על ידי: מוני מרדכיl תקשורת ועיתונות> יחסי ציבורl 03/01/2008 lצפיות: 1,580

    גיבוש תדמית ארגונית ויצירת זהות ארגונית הם צעדים חשובים עבור כל חברה או ארגון, במיוחד כאלו הנמצאים בחיתוליהם. התדמית הארגונית מאפשרת לארגון להגיע אל קהלי המטרה שלו, והזהות הארגונית הייחודית מבדלת אותו מיתר המתחרים ויוצרת נאמנות לארגון בקרב לקוחותיו, ספקיו ועובדיו. הדרכים ליצירת ולחיזוק תדמית וזהות ארגונית הן רבות ומגוונות, והן נלמדות בכל פקולטה למנהל עסקים

    על ידי: נופר ירדןl עסקיםl 29/11/2010 lצפיות: 60

    לכל עסק יש צורך להגדיל את מצבת הלקוחות שלו. נשאלת שאלה כיצד עושים זאת? לשם כך יש לנצל את התכונה האנושים של אהבת האדם , קבלת מתנות. מדפיסים , חורטים , רוקמים על מוצרי פרסום את הלוגו של העסק ומוסרים ללקוחות שלכם מתנות חינמיות . גם כדי לעשות קידום ושיווק מכירות וגם כדי לייצור לעסק שלכם תדמית חיובית. שתי ציפורים במכה אחת.

    על ידי: אטלנטהl פרסום ושיווק> טיפים שיווקייםl 20/01/2013 lצפיות: 46

    מסר, מסר, מסר - לא מתוכם מדי, פשוט, ישיר, ברור. אם תשקיעו בפרסום נכון, ללא קשר לאמצעי המדיה, תגרמו ללקוחות פוטנציאליים להישאר ולזכור אתכם. איך עושים את זה נכון?

    על ידי: יגאל ספירl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 19/01/2015
    אלון סוזי- פרסומאי אישי

    מרכזי שירות ומכירה בענף הרכב הרוצים להגביר את מידת הנאמנות של קהל הלקוחות שלהם אליהם, מחויבים היום להפעיל כלי שיווק מגוונים על מנת לייצר קהילת לקוחות נאמנה אתה תהיה להם מערכת יחסים מגוונת וטובה יותר. כלי מרכזי והכרחי היום לכל מרכז שירות ומכירה בענף הרכב ולמוסך מורשה הנו- מועדון לקוחות.

    על ידי: אלון סוזי- פרסומאי אישיl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 03/01/2015

    מאמר זה יעסוק בשיווק העסק באינטרנט, קידום אורגני וקידום ממומן. וכן יתרונות וחסרונות בכל אחד מהתחומים.

    על ידי: אורl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 30/12/2014
    הילה כרמל

    2014 היתה השנה שבה חווית הלקוח פרצה למרכז התודעה העסקית, כשמהפכת הלקוח של סטיב ג'ובס הפכה לסטנדרט: מתחילים בלקוח. מה שהתחיל בממשק משתמש ופרסונליזציה, המשיך לחווית לקוח רב ערוצית ואחר כך לכל-ערוצית ומתקדם למה שחברת המחקר פורסטר מכנה: עידן הלקוח. כדי לעשות קצת סדר בדברים ולהבין לאן פנינו מועדות – סיכמנו מגמות עיקריות בניהול חווית לקוח, בהתאם לניסיוננו מהשטח ומחקרים רלוונטיים.

    על ידי: הילה כרמלl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 29/12/2014

    שוק קניית הלייקים לפייסבוק ורכישת העוקבים לרשתות החברתיות האחרות הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. מהם היתרונות והחסרונות של שירות זה, וכיצד כדאי להשתמש בשירות בצורה החכמה והיעלה ביותר עבור העסק שלך.

    על ידי: אלי כהןl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 23/10/2014 lצפיות: 14
    פורטל בת מצווה

    אנחנו נתקלים בהמון בתי עסק שמקימים אתר, משקיעים כסף וזמן רב אך עדיין נמצאים בלוח התוצאות הרחק ממה שהיו רוצים לראות. יש לזה סיבה ואנחנו ננסה להסביר את כללי האצבע הראשונים...

    על ידי: פורטל בת מצווהl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 24/09/2014 lצפיות: 15

    לכל מוצר/ שרות יש ביקוש שונה בכל חלק ממחזור חייו שעל-פיו נקבעים דרכי השיווק והפרסום.

    על ידי: איתמרl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 14/09/2014 lצפיות: 12

    יש לך אתר אך הוא נמצא אי שם בעמודים הפנימיים של גוגל? סביר להניח שהאתר שלך לא מייצר לך לקוחות חדשים! אז איפה הכי כדאי לך להשקיע קידום ממומן או קידום אורגני?

    על ידי: איתמרl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 13/08/2014 lצפיות: 11
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    ישנה שיטה טובה לתגמל את העובדים על ההישגים שלהם בעבודתם. במצב האופטימאלי פעם בשבוע מתקיימת ישיבה כללית. לפני הישיבה כל עובד מציין, מי מעמיתיו לדעתו ראוי לתגמול על העבודה שנעשתה (הוא יכול לבחור כל אחד חוץ מעצמו).

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עבודה וקריירה> ניהול כח אדם ומשאבי אנושl 05/09/2007 lצפיות: 3,089
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    אחד ממפתחות ההיכרות שלנו זהו כרטיס הביקור. כדאי וחשוב להשקיע בו כדי להותי רושם חיובי ולנסות וליצור כרטיס ענייני...

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 08/05/2007 lצפיות: 14,676
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    איך ניתן להרוויח כסף משימוש ברעיון משחק המונופול? רעיון לעסק ביתי היכול להניב הכנסות לא מבוטלות.

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עסקיםl 04/02/2007 lצפיות: 9,156 lתגובות: 1
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    רעיון עסקי בתחום רכב

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עסקים> רעיונות לעסקיםl 05/12/2006 lצפיות: 5,102
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    רעיון עסקי בתחום האטרקציות

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עסקים> רעיונות לעסקיםl 05/12/2006 lצפיות: 10,520
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast