מכתבי תודה - שיווק בהזדמנות!

פורסם: 11/02/2007 |תגובות: 0 | צפיות: 61,069 | Share

גם מכתב תודה יכול להפוך לדרך שיווקית ראויה

1. מכתבי תודה אפשר לשלוח לא רק ללקוחות שלכם אלא גם לאלה שאתם לקוחות שלהם. למה לא לשלוח מכתב תודה למנהל מכבסה לניקוי יבש כאות תודה על ניקוי איכותי של הבגדים.

מה דעתכם, האם יש סיכוי שהמנהל הזה יהיה לקוח שלכם ? אם יש, האם סיכוייכם לשיתוף פעולה בעתיד ישתפרו. הרי בשבילו מכתב שלכם הוא מכתב המלצה. וכמה המלצות נותנים בזמננו בצורה יזומה, מבלי שהמוכר ביקש זאת. ואולי מכתבכם הוא המכתב היחיד במשך שנים מספר.

אני לא לוקח בחשבון את הבעת תודה בשיחה אישית או בשיחה טלפונית. הרי מנהל כלשהו לא יראה פלטי שיחות טלפוניות עם הלקוח הוותיק שלו ששיבח את ארגונו של המנהל ללקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת אין דבר פשוט יותר ויעיל יותר מאשר להוציא את המכתב מהתיק ולהראותו.

2. שיטות הדפוס החדשות מאפשרות להכין מעטפות שונות עם טקסטים ועיצובים גראפיים מגוונים, גלויות שונות. המחיר - עד 1 שקל ללא דמי משלוח. לאחר מכן אתם לוקחים גלויה, רושמים כתובת וכותבים כמה שורות. חותמים והגלויה מוכנה למשלוח. כל העניין 5-7 דקות, לא יותר. אבל איזה רושם !


3. תרתמו לכתיבת מכתבי תודה עובדים אחרים של הארגון, במיוחד את אלה שעובדים ישירות עם לקוחות. הם יכולים לעשות זאת, במקום להתבטל, לפחות פעם ביום. קל מאוד לבדוק זאת, פשוט בזמן משלוח מכתבים.

4. לבד מהבעת תודה מילולית אפשר להודות גם בדרך אחרת. אפשר, למשל, לצרף למכתב קופון הנחה, מידע מועיל, כתבה מעיתון או כל דבר אחר שתמצאו לנכון.

5. אין זה מזיק לשים למעטפה כרטיס ביקור או מספר כרטיסי ביקור, כדי שהמקבל יוכל להתחלק בכרטיסי הביקור שלכם עם אחרים.

6. קחו כרטיס ביקור של הלקוח שלכם, תגדילו אותה ע"ג נייר קשיח. תגזרו בצדדים כדי לקבל צורה שנחוצה לכם ותשתמשו בצד הנקי כבנייר מכתבים.

7. אתם יכולים לשלוח פקס, כתחליף למכתב, ורק במקרה קיצוני לשלוח דואר אלקטרוני. זה צריך להיות מאוד פשוט, לקבל את המכתב מכם ולקרוא אותו ובהמשך לתת לקרוא אותו לאחרים. ככל שזה פשוט יותר כך טוב יותר בשבילכם.

8. אפשר להגיע להסכם לגבי הנחות כאשר אתם שולחים כמויות, גם אם לא גדולות מאוד, של מכתבים שממוענים לאזור מסוים, באותה עיר למשל. אפשר גם להשתמש בשליחים משלכם ואולי בשליחים של חברה אחרת.

חוץ מהסיבות שפורטו לעיל לכתיבת מכתבי תודה קיימות גם סיבות הבאות:

1. ימי הולדת.

2. חגים.

3. הבעת התנצלות.

4. מידע על שינויים.

5. ברכות לרגל קידום.

6. סיכומי ביקור או שיחה טלפונית.

7. ברכות לרגל עסקה ראשונה, שנייה וכו'.

8. תגובה לכתבה מסוימת.

9. תודה על המלצה.

10. אחרי סירוב סופי לעסקה.

11. תודה עבור שרות שניתן.

12. אחרי חתימת חוזה.

13. לאור יובל של עבודה משותפת וכו'.

הרבה בהצלחה...

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/1392/מכתבי-תודה-שיווק-בהזדמנות

    השאר תגובה למאמר זה

    מוני מרדכי

    שיווק עו"ד או רו"ח מה לעשות כדי לקדם את העסקים. המאמר ישרטט קווים לשיווק נכון של משרדי עורכי דין ורואי חשבון.

    על ידי: מוני מרדכיl תקשורת ועיתונות> יחסי ציבורl 03/01/2008 lצפיות: 1,527

    גיבוש תדמית ארגונית ויצירת זהות ארגונית הם צעדים חשובים עבור כל חברה או ארגון, במיוחד כאלו הנמצאים בחיתוליהם. התדמית הארגונית מאפשרת לארגון להגיע אל קהלי המטרה שלו, והזהות הארגונית הייחודית מבדלת אותו מיתר המתחרים ויוצרת נאמנות לארגון בקרב לקוחותיו, ספקיו ועובדיו. הדרכים ליצירת ולחיזוק תדמית וזהות ארגונית הן רבות ומגוונות, והן נלמדות בכל פקולטה למנהל עסקים

    על ידי: נופר ירדןl עסקיםl 29/11/2010 lצפיות: 43

    לכל עסק יש צורך להגדיל את מצבת הלקוחות שלו. נשאלת שאלה כיצד עושים זאת? לשם כך יש לנצל את התכונה האנושים של אהבת האדם , קבלת מתנות. מדפיסים , חורטים , רוקמים על מוצרי פרסום את הלוגו של העסק ומוסרים ללקוחות שלכם מתנות חינמיות . גם כדי לעשות קידום ושיווק מכירות וגם כדי לייצור לעסק שלכם תדמית חיובית. שתי ציפורים במכה אחת.

    על ידי: אטלנטהl פרסום ושיווק> טיפים שיווקייםl 20/01/2013 lצפיות: 28

    חברת שטראוס, שזכתה השנה בתחרות מוצר השנה בקטגוריית בר מים עם המוצר תמי 4 Touch, יכולה לדעת בוודאות שהצרכנים בעצמם דירגו את המוצר שלהם כטוב ביותר הקיים כעת בשוק בקטגוריית בר מים. כעת, יכולה החברה להנות, ובצדק, מתהילה גדולה וממיתוג בשוק.

    על ידי: שאולl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 24/03/2014

    איך תשווק את העסק שלך זוהי שאלה שבעלי עסקים רבים שואלים את עצמם בכל יום מחדש. כל בעל עסק רוצה להגיע לקהלי יעד גדולים ככל האפשר, לפנות לשווקים חדשים ולהביא כמה שיותר לקוחות, על מנת לגדול ולהתפתח. הדרך לעשות זאת, מעבר לפיתוח של מוצר או שירות טוב, הוא שיווק של העסק. שיווק נעשה באמצעים מגוונים, כאשר המוכר שבהם הוא הפרסום

    על ידי: גילl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 06/03/2014

    אחת הסוגיות שעלינו לבחון בבואנו לרכוש שלט היא סוגיית התקנתו, התקנה לא נכונה של השלט יכולה להוריד את עמל השקעתנו לטמיון ולהביא לבלאי מוגבר או הרס של השלט. דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה, פתחתם עסק חדש, הזמנתם סחורה והכשרתם את כל אנשי הצוות.

    על ידי: סיטי סייןl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 23/02/2014 lצפיות: 12

    החלום שלכם הוא לפתח רשת חברתית ולהתעשר מכך? או שאולי הייתם רוצים רק להבין איך עובדת כל רשת חברתית היכן בדיוק טמון כוחה?

    על ידי: דביר בן דבl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 12/02/2014
    מרטין בוקסדורף

    פליירים משחקים תפקיד גדול בעולם הפרסום לאורך שנים רבות. פרסום באמצעות הדפסת פליירים הוכיח את עצמו כדרך פרסומית משתלמת ויעילה אשר הובילה עסקים רבים מקיום לא משמעותי לעסקים משגשגים וגדולים אשר מציעים מגוון רחב של מוצרים ושירותים, ומקומות עבודה רבים אשר לא היו מתקיימים ללא דרך פרסום זו.

    על ידי: מרטין בוקסדורףl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 08/02/2014 lצפיות: 12

    בעוד כמה שבועות ישב עם ישראל סביב השולחן ויחגוג את חג החירות. עונת החגים העומדת בפתח מציבה בפני מנהלים רבים את הדילמה הדו שנתית הקבועה של בחירת מתנה לחג עבור העובדים. ההתלבטות בין המסלול הפשוט והמשעמם של תווי הקניה לבין מסלול המכשולים הלא פשוט כלל וכלל של בחירת המתנה הראויה והמתאימה ביותר עבור העובד, גורמת למועקה לא קטנה ול"כאב ראש" לא פשוט למנהלי הארגונים.

    על ידי: אלוןl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 05/02/2014

    כי זכותם של ערבים להבין את הכתוב בעברית ויהא זה שלט, מבחן או תמרור. הכל צריך להיות מתורגם מעברית לערבית כי אזרחים בשתי שפות אמורים לקבל שירות בשתי שפות.

    על ידי: שטרודלl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 29/01/2014 lצפיות: 12
    Hillel Avihai, Ph.D;LL.B

    המאמר מנתח את תפיסת התמחור העצמי בעסקי שרותים, כאשר עמדת המחבר היא כי בפורמט "עוסק מורשה", זמן ההשקעה של בעל העסק אינו מתומחר מספרית כעלות רגילה, אלא נלקח בחשבון כעלות "רעיונית", וזאת מהטעם הפשוט שכימות זמן בעל העסק אינה רלוונטית. מנגד, זמן ההשקעה של בעל העסק נלקח בחשבון בשאלת זמן ההשקעה שיש להקדיש ליצור השרות וזאת בהשוואה למחיר השוק. המאמר מנתח את שאלת התימחור העצמי מזוויות שונות.

    על ידי: Hillel Avihai, Ph.D;LL.Bl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 27/01/2014
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    ישנה שיטה טובה לתגמל את העובדים על ההישגים שלהם בעבודתם. במצב האופטימאלי פעם בשבוע מתקיימת ישיבה כללית. לפני הישיבה כל עובד מציין, מי מעמיתיו לדעתו ראוי לתגמול על העבודה שנעשתה (הוא יכול לבחור כל אחד חוץ מעצמו).

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עבודה וקריירה> ניהול כח אדם ומשאבי אנושl 05/09/2007 lצפיות: 3,073
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    אחד ממפתחות ההיכרות שלנו זהו כרטיס הביקור. כדאי וחשוב להשקיע בו כדי להותי רושם חיובי ולנסות וליצור כרטיס ענייני...

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 08/05/2007 lצפיות: 14,643
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    איך ניתן להרוויח כסף משימוש ברעיון משחק המונופול? רעיון לעסק ביתי היכול להניב הכנסות לא מבוטלות.

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עסקיםl 04/02/2007 lצפיות: 9,127 lתגובות: 1
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    רעיון עסקי בתחום רכב

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עסקים> רעיונות לעסקיםl 05/12/2006 lצפיות: 5,086
    אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטנים

    רעיון עסקי בתחום האטרקציות

    על ידי: אתר הוםביז - רעיונות גדולים לעסקים קטניםl עסקים> רעיונות לעסקיםl 05/12/2006 lצפיות: 10,504
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast