תפריט דיאטת חלבונים

17/09/2008 • על ידי • 72,046 צפיות

אם הגעת למאמר הזה, סימן שידוע לך שדיאטת חלבונים הפכה לפופולארית בשנים האחרונות. זה קרה משום שמחקרים רבים הראו כי חלבונים עשויים להרגיע את תחושת הרעב יותר טוב ולזמן רב יותר מפחמימות. אך האם דיאטה עשירה בחלבונים באמת מסייעת לנו לאכול פחות קלוריות ולהישאר שבעים?

מחקר שהתפרסם על ידי American Journal of Clinical Nutritio, מראה כי נבדקים דיווחו על ירידה במשקל וירידה בתחושת הרעב בזמן שהם הפחיתו את כמות השומנים, העלו את כמות החלבונים ושמרו על פחמימות מסוימות בתפריט הדיאטה שלהם. מחקר נוסף שהתפרסם ב- Journal of Nutrition מצא כי דיאטה שמכילה הרבה חלבונים ומשלבת פעילות גופנית מגדילה את הסיכויים להוריד במשקל וכן משפרת את רמות השומן בדם. עורך המחקר, פרופ' דונאלד ליימן מאוניברסיטת אילינוי טוען כי המחקר שלו מראה שדיאטה מסוג זה מסייעת לאנשים לשלוט בתיאבון שלהם ובכמות הקלוריות היומית.

אז כמה חלבונים אנחנו באמת צריכים?

חלבון הינו מרכיב חיוני לגופינו. הוא מסייע לחיזוק השרירים והעצמות, לגדילה, להתפתחות הגוף וחילוף חומרים תקין וסדיר. כדי לרדת במשקל באופן בריא, מומלץ לצרוך 120 גרם חלבונים ליום, כאשר אם רוצים להעלות את כמות החלבונים יש לעשות זאת בהדרגה.

ברמה התיאורטית, הנוסחה לירידה במשקל היא לא מסובכת - צורכים פחות קלוריות ומתעמלים יותר. אך הפיכת התיאוריה למעשה היא הדבר הקשה. מציאת דיאטה מהנה וטעימה שמתאימה לאורח החיים ושלא דורשת שינויים קיצוניים או תרגילים מפרכים היא תהליך לא פשוט בכלל במיוחד עם ההצע הרב של פתרונות כיום בשוק. יש אנשים שמעדיפים דיאטה שמבוססת על פחמימות ואחרים ירגישו כל הזמן רעבים בדיאטה שכזו.

כדי לשלוט בתיאבון, מומלץ לחלק את כמות הקלוריות היומית לארוחות קטנות במשך היום. אנשים שאוכלים 4-5 ארוחות ביום יכולים לשלוט על התיאבון שלהם בצורה קלה יותר. עם גם שותים עד 2 ליטר מים ביום, הגוף מקבל כל הזמן את המזון שהוא צריך ולא מציק לנו עם תחושת הרעב.

איזה החלבון הוא הטוב ביותר?

אומנם צריכת חלבונים חשובה מאוד, אך גם פחמימות ושומנים חשובים לא פחות. הסוד בתפריט דיאטה מוצלחת  טמון באיזון נכון וחכם בין כל המרכיבים הנחוצים. לכן דיאטה טובה צריכה לשלב יחד עם כמות חלבונים מספקת, גם פחמימות כמו: פירות, ירקות לחם מלא ושומנים בריאים כמו: בוטנים, זיתים, דגים ואבוקדו.
חשוב להבין שלא כל החלבונים מסייעים לדיאטה מוצלחת! לחלבונים טובים יש פחות שומן וקלוריות, לדוגמא: בשר רזה, שעועית, מוצרי סויה ועוד.
לעזרתכם מובאים כמה מקורות לחלבונים ששילובם בדיאטה עוזרים להצלחתה:

מוצר - כמות החלבון בגרמים

ביצה גדולה אחת - 6
1/2 קופסת קוטג' 5% - 14
1/2 כוס עדשים - 9
2 כפיות חמאת בוטנים - 8
1/2 כוס ירקות חתוכים - 2
פרוסת לחם לבן - 2
1/2 כוס פסטה מבושלת - 2

הפתרון המושלם ודיאטת חלבונים הקלה ביותר!

בשנים האחרונות פותחו מוצרים מדהימים שמקלים על האנשים לצרוך כמויות נכונות ומאוזנות של חלבונים, פחמימות ושומן יחד עם אספקה נכונה ותקינה של ויטמינים ומינרלים לגוף. אחד המוצרים המומלצים ביותר נכון להיום הוא תזונה מאוזנת של WellnessPro שפותחה בארצות הברית על ידי פרופסור ווילר, שהיה יועץ תזונה לנשיא ארצות הברית ונבחרות אולימפיות. מי שרוצה להיות בטוח שהוא מספק לגוף שלו את כל המריבים החשובים ומשיג את התוצאות של הורדה במשקל - כדאי מאוד שיכיר את המוצר וישקול בניית תוכנית להורדה במשקל בעזרתו.

עוד מאמרים מרתקים על חלבונים כאן

אודות כותב המאמר

ענת זמלינסקי שטרן

ענת זמלינסקי שטרן טבעלי - לחיים טובים עם תזונה נכונה ונפש שלווה טלפון: 077-5515125 נייד: 052-5246579 אימייל: anat@tevali.com כתובת האתר: www.tevali.com