טיפים לבחירת שם חברה ? לוגו חברה? (עסקים קטנים)

16/10/2008 • על ידי • 26,419 צפיות

כותרת מאמר: טיפים לבחירת שם חברה ? לוגו חברה? (עסקים קטנים)   רוצים לצאת לדרך, יש רעיון עסקי! יש מוצר מהפכני! יש צוות מנצח! יש ערוצי מכירה!   אבל לא מצליחים להחליט איך לקרוא למוצר? ו/או חברה? הבעיה מוכרת מאוד   זה החלטה מאוד חשובה וכדאי להקדיש לה זמן מורחב.   בחירה שם חברה מהווה סמל של התרבות הארגונית, החזון, החשיפה, הבולטות, הייצוגיות.   בעת בחירת שם יש לקחת המון פרמטרים בחשבון:

1. כמובן תחילה לוודא שהשם לא קיים, ולא רשום תחת הגנת שם ו/או סימן מסחרי
2. יש לבחור שם קליט אם הוא בלועזית- אז שם שכל אדם ממוצע יידע איך לאיית בצורה הנכונה
3. שם שמייצג מבחינת ערכו הנתפס- מהו משדר?
4. כיום אפילו רצוי לבחון אם הדומיין באינטרנט פנוי לאותו שם - זה מהווה יתרון
5. יש לחזור בענף הספציפי האם מקובל מילה או צרוף מילים.   לקרוא לחנות השכרות DVD - "החנות של ג'קי", ו/או לקרוא לחברת יבוא מוצרי מטבח "יבוא שיווק הפצה וקידום של בני" לדעתי זה אינו מקצועי ולא מקנה לכם כבעלי עסק ערך מוסף.  

לדוג: לחב' יבוא מוצרי מטבח ניתן לקרוא "מטבח בסטייל" , "אביזרי מטבח מחו"ל"  "אני והמטבח שלי" אלו שמות אשר יוצרים עניין, סקרנות, הם מייצגים את קו המוצרים אך מרמזים על ה"יותר" במקרה זה מוצרים מחו"ל. כעת אם האסטרטגיה היא לגייס שיתופי פעולה של סיטונאים וקמעונאיים - שם טכני יותר הולם. אם קהל המטרה הינו הצרכן הסופי הדוגמאות כאן משדרים ערך מוסף ופרמיה.   כמובן שם של חברה מתחיל באות "א" זה תמיד יתרון- אם זה מסתדר המון פרסומים מסודרים עפ"י ה- א-ב...   לוגו: ממש חשוב!   יש לבחור את הצבעים בקפידה, אם המוצרים מזוהים עם צבע מסוים עדיף ללכת על צבע זה. אם לא- יש לבחור מראש צבעים אשר נראים טוב בדפוס ובולטים לעין. צבעים כגון: אדום, כחול, סגול, כתום הם צבעים מצוינים בהדפסה צבעונית ותופסים את זווית הראייה של הצרכן אשר מדפדף לו בפרסומים, ופליירים.  

זה נראה לכם שולי כעת אבל עם התפתחות העסק תבינו עד כמה זה תורם. * טיפ טכני: עדיף לדבוק בשילוב של עד 2 צבעים. יוזיל עלויות בהדפסה כרטיסי ביקור, ועזרים אחרים.   אני תמיד מציע לבצע סקר שוק קטן מול קהל המטרה, אפילו בין חברים ומכרים עסקיים, תשלחו אליהם במייל ו/או תשאלו אותם בטלפון מה דעתם? אנשים ישמחו לחלוק עימכם את דעתכם לגבי שם החברה ו/או לבחור את המועדף אליהם   כמובן שאם אתם מרגישים שטעיתם בעת הקמת החברה ו/או במתן שם לחברה- חברות הכי גדולות במשק משנות את שמם ו/או את הלוגו שלהם- ראו את פלאפון איך שינו את כל המראה הלוגו, והנה גם בבזק בשנת 2007 שינוי את המוטו הראשי ואת הלוגו. כך שזה לעולם לא מאוחר מידי.  

תדמיתית זה תהליך קצר, וגם דרך רשם החברה תמיד ניתן להגיש בקשה לשינוי שם חברה. כמובן אם בניתם קהל לקוחות לאורך זמן אשר מזדהה עם המותג הקיים שלכם זה לא תמיד כדאי.   בהצלחה, שת דיויס 16/10/08ישראל. נשמח לשמוע את תגובתכם במייל: seth@drdeal.co.il ,שת דיויס בעל 10 שנות ניסיון בתחום מסחר האלקטרוני, עם מספר שנות עבודה בצפון אמריקה, ומספר שנים בישראל. שת, עובד מול כל אתרי המסחר בארץ, ומול רוב מועדוני הלקוחות בישראל. שת, ביצע מספר מהפיכות עם חברת DRDEAL- מכירת ביגוד, תוכנות, ושוברי ספורט אתגרי פעם ראשונה בפלטפורמת מסחר האלקטרוני בישראל. שת ייעץ למאות חברות בשנים האחרונות בפעילות השיווק שלהם באינטרנט.

אודות כותב המאמר

שת דיויס

נכתב ע"י: שת דיויס, מנכ"ל ובעלים של חברת: ד"ר דיל בע"מ: www.DRDEAL.co.il , בעלת המותגים:  MYPINUK, DRDEAL ,...