טיפים לבחירת שם חברה ? לוגו חברה? (עסקים קטנים)

פורסם: 16/10/2008 |תגובות: 0 | צפיות: 26,310 | Share

כותרת מאמר: טיפים לבחירת שם חברה ? לוגו חברה? (עסקים קטנים)   רוצים לצאת לדרך, יש רעיון עסקי! יש מוצר מהפכני! יש צוות מנצח! יש ערוצי מכירה!   אבל לא מצליחים להחליט איך לקרוא למוצר? ו/או חברה? הבעיה מוכרת מאוד   זה החלטה מאוד חשובה וכדאי להקדיש לה זמן מורחב.   בחירה שם חברה מהווה סמל של התרבות הארגונית, החזון, החשיפה, הבולטות, הייצוגיות.   בעת בחירת שם יש לקחת המון פרמטרים בחשבון:

1. כמובן תחילה לוודא שהשם לא קיים, ולא רשום תחת הגנת שם ו/או סימן מסחרי
2. יש לבחור שם קליט אם הוא בלועזית- אז שם שכל אדם ממוצע יידע איך לאיית בצורה הנכונה
3. שם שמייצג מבחינת ערכו הנתפס- מהו משדר?
4. כיום אפילו רצוי לבחון אם הדומיין באינטרנט פנוי לאותו שם - זה מהווה יתרון
5. יש לחזור בענף הספציפי האם מקובל מילה או צרוף מילים.   לקרוא לחנות השכרות DVD - "החנות של ג'קי", ו/או לקרוא לחברת יבוא מוצרי מטבח "יבוא שיווק הפצה וקידום של בני" לדעתי זה אינו מקצועי ולא מקנה לכם כבעלי עסק ערך מוסף.  

לדוג: לחב' יבוא מוצרי מטבח ניתן לקרוא "מטבח בסטייל" , "אביזרי מטבח מחו"ל"  "אני והמטבח שלי" אלו שמות אשר יוצרים עניין, סקרנות, הם מייצגים את קו המוצרים אך מרמזים על ה"יותר" במקרה זה מוצרים מחו"ל. כעת אם האסטרטגיה היא לגייס שיתופי פעולה של סיטונאים וקמעונאיים - שם טכני יותר הולם. אם קהל המטרה הינו הצרכן הסופי הדוגמאות כאן משדרים ערך מוסף ופרמיה.   כמובן שם של חברה מתחיל באות "א" זה תמיד יתרון- אם זה מסתדר המון פרסומים מסודרים עפ"י ה- א-ב...   לוגו: ממש חשוב!   יש לבחור את הצבעים בקפידה, אם המוצרים מזוהים עם צבע מסוים עדיף ללכת על צבע זה. אם לא- יש לבחור מראש צבעים אשר נראים טוב בדפוס ובולטים לעין. צבעים כגון: אדום, כחול, סגול, כתום הם צבעים מצוינים בהדפסה צבעונית ותופסים את זווית הראייה של הצרכן אשר מדפדף לו בפרסומים, ופליירים.  

זה נראה לכם שולי כעת אבל עם התפתחות העסק תבינו עד כמה זה תורם. * טיפ טכני: עדיף לדבוק בשילוב של עד 2 צבעים. יוזיל עלויות בהדפסה כרטיסי ביקור, ועזרים אחרים.   אני תמיד מציע לבצע סקר שוק קטן מול קהל המטרה, אפילו בין חברים ומכרים עסקיים, תשלחו אליהם במייל ו/או תשאלו אותם בטלפון מה דעתם? אנשים ישמחו לחלוק עימכם את דעתכם לגבי שם החברה ו/או לבחור את המועדף אליהם   כמובן שאם אתם מרגישים שטעיתם בעת הקמת החברה ו/או במתן שם לחברה- חברות הכי גדולות במשק משנות את שמם ו/או את הלוגו שלהם- ראו את פלאפון איך שינו את כל המראה הלוגו, והנה גם בבזק בשנת 2007 שינוי את המוטו הראשי ואת הלוגו. כך שזה לעולם לא מאוחר מידי.  

תדמיתית זה תהליך קצר, וגם דרך רשם החברה תמיד ניתן להגיש בקשה לשינוי שם חברה. כמובן אם בניתם קהל לקוחות לאורך זמן אשר מזדהה עם המותג הקיים שלכם זה לא תמיד כדאי.   בהצלחה, שת דיויס 16/10/08ישראל. נשמח לשמוע את תגובתכם במייל: seth@drdeal.co.il ,שת דיויס בעל 10 שנות ניסיון בתחום מסחר האלקטרוני, עם מספר שנות עבודה בצפון אמריקה, ומספר שנים בישראל. שת, עובד מול כל אתרי המסחר בארץ, ומול רוב מועדוני הלקוחות בישראל. שת, ביצע מספר מהפיכות עם חברת DRDEAL- מכירת ביגוד, תוכנות, ושוברי ספורט אתגרי פעם ראשונה בפלטפורמת מסחר האלקטרוני בישראל. שת ייעץ למאות חברות בשנים האחרונות בפעילות השיווק שלהם באינטרנט.

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/18469/טיפים-לבחירת-שם-חברה-לוגו-חברה-עסקים-קטנים

    השאר תגובה למאמר זה

    לוגו (Logo) - סימן גרפי שעוצב במטרה לסמל ולייצג חברה, ארגון, מוצר או שירות ולהיות מזוהה עימו בתודעת הציבור. עיצוב הלוגו יכול להיות מורכב מטקסט, מסימן גרפי או משילוב של שניהם לעיתים ישולבו בלוגו גם הגדרה או סיסמא. סמל (Icon, Symbol)- אלמנט גרפי חזותי פשוט שנועד להעביר מסר קצר וברור ללא שימוש במלל. הסמל יכול להיכלל בעיצוב הלוגו. סיסמא (Slogan) - סלוגן הוא תוספת של משפט, לרוב קצר, לפעמים של מילה, הנמצאים סמוך לשם המותג. מהותו של הסלוגן היא לתפוס את תשומת לב הלקוח ולחזק את המסר השיווקי של המותג

    על ידי: דרור זורעl פרסום ושיווק> מיתוגl 28/04/2011 lצפיות: 258

    בעניין יחסי ציבור והייטק נראה כאילו "מה עניין שמיטה להר סיני" אך כמו שאמרתי בעבר וכנראה אומר תמיד כל חברה צריכה יחסי ציבור! ובינינו, חברות ההייטק חייבות. בתוך בועת החומרה, תוכנה, תקשורת נתונים, תקשורת מחשבים וכו' ישנה מעין שפת סתרים המיוחדת לתחום הספציפי הזה החל ממונחים מקצועיים, קיצורים, ראשי תיבות ומלל רב באנגלית אשר רובו לא באמת מובן לקהל הרחב. אמנם שוק ההייטק ברובו מכוון לחו"ל אך גם בארץ נמצא קהל היעד הפוטנציאלי עבורו וחברות רבות מחו"ל התחילו לפתוח סניפים כאן, אצלנו בארצנו הקטנה. ההייטק הוא סוג של גאונות ונכון שגאונות כבודה במקומה מונח אך הבעיה מתחילה כאשר רוצים למכור את תוצר הגאונות לקהל הרחב. כאן אנו נתקלים בעיקר במסרים לא מובנים ומייד מתעורר הצורך בסנכרון השפה המקצועית לשפה אשר תהיה מובנת גם לאלו אשר לא מגיעים מהתחום ממש אך בכל זאת משתמשים במוצרים עצמם.

    על ידי: יעל לוטןl תקשורת ועיתונות> תקשורת ועיתונות - כלליl 05/07/2006 lצפיות: 43,333
    קרן בק פוגל, עורכת דין

    החל מ- 1/9/2010 ניתן להגיש בישראל בקשה בין לאומית לסימן מסחר אשר תקנה הגנה לסימן מסחר ב-85 מדינות בו זמנית. כבר ביוני 2010 חתמה ישראל על פרוטוקול מדריד והצטרפה לחברות בפרוטוקול תחת ארגונו של ה- WIPO.

    על ידי: קרן בק פוגל, עורכת דיןl חוק ומשפט> פטנטיםl 13/10/2010 lצפיות: 135

    שוק קניית הלייקים לפייסבוק ורכישת העוקבים לרשתות החברתיות האחרות הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. מהם היתרונות והחסרונות של שירות זה, וכיצד כדאי להשתמש בשירות בצורה החכמה והיעלה ביותר עבור העסק שלך.

    על ידי: אלי כהןl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 23/10/2014
    פורטל בת מצווה

    אנחנו נתקלים בהמון בתי עסק שמקימים אתר, משקיעים כסף וזמן רב אך עדיין נמצאים בלוח התוצאות הרחק ממה שהיו רוצים לראות. יש לזה סיבה ואנחנו ננסה להסביר את כללי האצבע הראשונים...

    על ידי: פורטל בת מצווהl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 24/09/2014

    לכל מוצר/ שרות יש ביקוש שונה בכל חלק ממחזור חייו שעל-פיו נקבעים דרכי השיווק והפרסום.

    על ידי: איתמרl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 14/09/2014

    יש לך אתר אך הוא נמצא אי שם בעמודים הפנימיים של גוגל? סביר להניח שהאתר שלך לא מייצר לך לקוחות חדשים! אז איפה הכי כדאי לך להשקיע קידום ממומן או קידום אורגני?

    על ידי: איתמרl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 13/08/2014
    sharon

    איך תמשכו את תשומת הלב דווקא אל הביתן שלכם? איך תגרמו ללקוחות לראות דווקא אתכם מתוך משתתפי התערוכה הרבים? התשובה היא בחירה נכונה של חברת פרסום אשר מתמחה בעיצוב ביתנים לתערוכות וכנסים>>

    על ידי: sharonl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 27/07/2014 lצפיות: 19
    sharon

    מתקני תצוגה הם כלי שיווקי מוצלח ביותר. ניתן להשתמש במתקני תצוגה בתערוכות בכדי להעביר היטב מסרים שיווקיים ותמונות ברורת של המוצר או תיאור של השירות שאתם מוכרים. מתקני תצוגה הם כלי מועיל מאוד מבחינה עסקית ולכן כדאי לעשות בו שימוש בכנסים, תערוכות ואירועי קדם.

    על ידי: sharonl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 27/07/2014 lצפיות: 17

    האם פרסום ממומן בגוגל הוא יעיל? כמה כדאי להשקיע בו? איך זה עובד? בואו נעשה סדר!

    על ידי: איתמרl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 23/07/2014 lצפיות: 13

    לא מעט בעלי עסקים בטוחים כי יכולים לנהל את תקציב הפרסום שלהם לבד, חלקם בטוחים כי אין להם בכלל תקציב פרסום או שהם לא מבצעים שום תהליך של פרסום. האם זה נכון? התשובה היא שכל עסק אפילו מוכר מלפפונים בשוק משקיע בפרסום, רק לא תמיד הוא מודע לכך ולא תמיד מודע להשלכות של הפרסום שלו.

    על ידי: איתמרl פרסום ושיווק> פרסום ושיווק - כלליl 22/07/2014 lצפיות: 14

    שואלים אותי הרבה- האם כדאי לי לקנות באתרי סחר בישראל? האם זה בטוח לקנות באינטרנט בישראל? האם אני באמת חוסך כסף בעת קנייה דרך האינטרנט? התשובה היא: כן כדאי לקנות באינטרנט הישראלי- וכל מי שלא קונה הוא "פרייאר".!

    על ידי: שת דיויסl אינטרנטl 21/07/2008 lצפיות: 21,516

    התשובה היא: אולי! עד סוף המאמר אתם תוכלו להחליט אם כן או לא. כמו לכל עסקת מכר- יש שני צדדים. צד אחד: הספק- בעל המוצר צד שני: אתר וואלה שופס או כל פלטפורמת סחר אחרת (כגון: נענעשופס, אולסייל, KTL, פי1000)

    על ידי: שת דיויסl אינטרנט> מסחר אלקטרוניl 21/07/2008 lצפיות: 5,115
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast