זכר ונקבה – בחן את עצמך

פורסם: 02/03/2009 |תגובות: 0 | צפיות: 122,928 | Share

זכר ונקבה למצגת בעל פה וגם בכתב

לא פעם אני נוכחת בהרצאה או במצגת שיווקית ובה המרצה או המגיש, מקצוען שהשקיע רבות בלימודיו ובמיתוגו, מתבלבל ואומר, למשל, שתי דוחות או אופניים מצוינות או משקפיים יפות. טעויות? נכון. יש לומר, שני דוחות, אופניים מצוינים ומשקפיים יפים. אם המרצה אינו מבחין בין זכר ונקבה, זה קצת פאדיחה, לא? לקראת מצגת מרשימה כדאי לך לדעת כמה שמות עצם בעברית. קרא את המילים הבאות וסמן מה זכר ומה נקבה, ומה גם זכר וגם נקבה. התשובות בסוף.

1.      כוסות       

2.      דורות      

3.      שנים       

4.      שקלים   

5.      חלונות   

6.      מכנסיים

7.      מגפיים     

8.      גרביים    

9.      מספריים

10. סכינים  

11. מטבעות

12. פנים  

13. רוח 

14. שמש   

15. מצית  

16. עפעפיים  

17. צוות  

18. צבת  

19. עט    

20. עת   

21. צומת  

22.  דיו    

23. פעוטות

ועתה, הנה האמת. סמן לך V על מה שידעת:

1.      כוסות - נקבה

2.      דורות - זכר

3.      שנים - נקבה

4.      שקלים - זכר

5.      חלונות - זכר

6.      מכנסיים - זכר

7.      מגפיים - זכר

8.      גרביים - זכר

9.      מספריים - זכר

10. סכינים - זכר ונקבה

11. מטבעות - זכר ונקבה

12. פנים - זכר ונקבה

13. רוח - נקבה (אבל בספרות גם זכר)

14. שמש - נקבה (אבל בספרות גם זכר)

15. מצית - זכר

16. עפעפיים - זכר

17. צוות - זכר

18. צבת - נקבה

19. עט - זכר

20. עת - נקבה

21. צומת - זכר

22. דיו – נקבה

23.  פעוטות – זכר ונקבה

ידעת הכול? כל הכבוד. לא הכול? לא נורא. שלח אלינו את המצגת שלך ותקבל עריכה לשונית להרצאה מושלמת, גם תקינה וגם שיווקית.

sigal@texta.co.il

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/29908/זכר-ונקבה-–-בחן-את-עצמך

    השאר תגובה למאמר זה

    זה עתה סיימתם לכתוב את הטקסט שלכם: דוקטורט, ספר, אתר אינטרנט, מאמר, או אולי טקסט שיווקי מצוין שזרם לכם בפרץ של יצירתיות. בשלב הזה יש מי שקשור אל הטקסט שלו בעבותות של אהבה, ויש מי שמרגיש שאם הוא יצטרך לקרוא אותו עוד פעם אחת הוא לבטח יצא מדעתו. ולפעמים מרגישים גם את זה וגם את זה. על כל פנים, שוררת תחושה שעשיתם כמיטב יכולתכם ושהעבודה שלכם כאן הגיעה אל סיומה. בשלב הזה נכנסת לתמונה העריכה הלשונית.

    על ידי: כנרת יפרח - עורכת לשונית ועורכת תוכןl חשבונאות ומס> מיסוי ישראליl 14/10/2009 lצפיות: 592
    דורון גרינשפן - Yes, Please!

    עריכה לשונית כוללת עריכה לשונית של תוכן באינטרנט, כתיבת עבודות אקדמאיות, ספרים, טקסטים מתורגמים, פרסומיים שיווקים, אוטוביוגרפיות, טקסטים עסקיים ועוד. עוד על עריכה לשונית במאמר.

    על ידי: דורון גרינשפן - Yes, Please!l עסקים> תרגוםl 29/03/2009 lצפיות: 173
    סיגל בוכניק פוטש

    מאחר שאנו מרבים לשווק באמצעות טקסט, גם באמצעות תוכן שיווקי סמוי, הטקסט נהיה לקִדמת השירות בעצמו, וכבר בחוויה של קריאתו מבקש הלקוח את מימושה של מקצת ההבטחה שהחלה בהתרשמותו מן העיצוב החזותי והסלוגן. כולם יודעים לכתוב אבל גם הכותב המוכשר לא תמיד יודע וזוכר את כל הכללים. זה לא שכל המיתוג שלך תלוי בטקסט, אבל תוכן ערוך ותקין יכול להיטיב עם התדמית שלך.

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl פרסום ושיווק> טיפים שיווקייםl 01/07/2009 lצפיות: 197
    מאיר אריה חזן

    לכותבים בראשית דרכם לא תמיד נהירים ההבדלים בין סוגי העריכה. להלן מורה נבוכים קצר על סוגי העריכה, אותם מקפידה הוצאת מילה טובה לבצע במקצועיות ובאיכות הגבוהה ביותר.

    על ידי: מאיר אריה חזןl כתיבה יצירתית> כתיבה יצירתית - כלליl 27/07/2009 lצפיות: 149

    אנחנו חיים במדינת ישראל: ישראלים, צברים, יהודים, וזה נראה לנו מובן מאליו שאנחנו מדברים בשפה העברית וכותבים בשפה העברית ויש הרבה אנשים שלא חושבים שצריך לעשות הגהה לכל מקטע או תוכן שהם כותבים. במאמר קצר זה נעסוק בחשיבותה של ההגהה, אמנם על קצה המזלג, אולם מספיק בשביל שהקוראים לא יקלו ראש בה, וידאגו לעשות הגהה בפעם הבאה שהם מפרסמים תוכן כלשהו, בכל מדיה שהיא.

    על ידי: vegol כתיבה יצירתית> כתיבה יצירתית - כלליl 20/01/2013 lצפיות: 39
    אלי גיא Eli Guy, שירותי עריכה לשונית ותרגום

    עריכת לשון היא אחד השלבים בהפקתו של טקסט. את הטקסט עורכים אחרי שהכותב ו/או המפיק (המו"ל או המחבר עצמו) מעריכים שכתב היד מניח את הדעת ושלם. לחלופין ייתכן שהכותב יעריך שהוא עצמו מיצה את יכולתו בכתיבה אך הוא עדיין אינו שבע רצון מהתוצאה, והוא מבקש עזרה בגימור הטקסט. אחרי העריכה הטקסט אמור להיות מוכן לשלב הבא: בעבודות אקדמיות השלב הבא יהיה הדפסה והגשה, בספרים הוא יהיה סידור ועימוד. מקומה של העריכה בתהליך ההפקה הוא בשלב השני משישה: כתיבה, עריכה, סידור לדפוס, הגהה, הדפסה, כריכה.

    על ידי: אלי גיא Eli Guy, שירותי עריכה לשונית ותרגוםl חשבונאות ומס> מיסוי ישראליl 24/04/2007 lצפיות: 16,681
    אלי גיא Eli Guy, שירותי עריכה לשונית ותרגום

    לא מזמן היה בפורום תרגום ועריכה של תפוז שרשור קטן שבו הועלו תמיהות וטרוניות על תופעה מרתקת מבחינה בלשנית. ראשית, ברור (זה אינו חידוש) שרבות מההבחנות בין מבנים (צורות) מסורתיים בעבר קשות לציבור, כמעט בגדר גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה. החידוש באותו דיון היה שמתברר שרבות מהטעויות האלה אינן צצות באקראי, אלא הפלא ופלא, הן משמשות דווקא לסימון משלב הדיבור כלפי מעלה, כלומר כשהדובר מבקש להדגיש שהוא אינו מדבר בשפת רחוב אלא בשפה גבוהה יחסית, למשל רשמית (נאום הרמטכל, פוליטיקאים וכו?). זה מעניין מאוד

    על ידי: אלי גיא Eli Guy, שירותי עריכה לשונית ותרגוםl חשבונאות ומס> מיסוי ישראליl 14/11/2008 lצפיות: 316

    מה מציעה חברה העוסקת בשירותי כתיבה? מי נעזר בחברה המציעה שירותי כתיבה? איך הנושא יכול לבוא לעזר?

    על ידי: חניl כתיבה יצירתית> כתיבה יצירתית - כלליl 17/10/2009 lצפיות: 72
    דורון גרינשפן - Yes, Please!

    בעסקים יש צורך בעבודות קלדנות רבות, פעמים רבות העסק מנסה לחסוך והמזכירה או אפילו הבוס מנסים לגמור במהרה את עבודות הקלדנות והעיקר שלא לשלם למישהו נוסף לעשות זאת ולחסוך את הכסף.

    על ידי: דורון גרינשפן - Yes, Please!l עסקים> ניהולl 01/03/2009 lצפיות: 89
    GoText כתיבת תוכן

    חושב שיש לך אתר יפה? מאמין שהעיצוב יעשה את שלו. האמת שלך היא חלקית לגמרי.... במאמר זה נסביר כיצד גורמים לאתר למכור יותר, בקלות וללא השקעה מרובה.

    על ידי: GoText כתיבת תוכןl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 16/09/2014 lצפיות: 13

    על היתרונות של פרסום האתר באינטרנט אין צורך להרחיב. שאלה היא כיצד ניתן להשיג לקוחות בשוק תחרותי ולהגיע אל לקוחות חדשים בקיצור הזמן. הכל על מילות חיפוש וזנב ארוך.

    על ידי: אריאל מלניקl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 28/07/2014

    קידום אורגני – קידום אתרים אורגני נחשב כעמוד התווך של פרסום באינטרנט שהרי בלעדיו מנועי החיפוש לא היו קיימים במתכונתם הנוכחית. קידום אורגני מקדם אתרים מכל הסוגים כאשר קידום אורגני נכון נעשה באופן איטי, ממוקד ובעל ערך מוסף.

    על ידי: UPPERSITEl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 11/06/2014

    סקירה כללית על שלב בחירת התקציב היומי למסע פרסום בגוגל. איך לבחור, מתוך אילו שיקולים, מה הן ההשלכות והמשמעויות שלו וכיצד ניתן לשפר במידת הצורך.

    על ידי: sieindsl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 17/03/2014 lצפיות: 29
    לאור

    לשווק באינטרנט זוהי משימה שצריך לדעת לעשות,וזאת ממס' גורמים 1. גוגל מעניש את מי שמנסה לרמות אותו 2. אפשר להוציא הרבה מאוד כסף על פרסום אם לא יודעים את הטריקים הקטנים שיכולים לחסוך הרבה כסף 3. בלחיצת כפתור ניתן לקבל מידע רב, שלא תמיד מועיל. אז איך בכ"ז ניתן ללמוד?

    על ידי: לאורl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 31/12/2013 lצפיות: 26
    harran add

    בעוד שהצרכנים מופגזים במספר פרסומות הולך וגדל, זה הופך חשוב יותר ויותר להפוך את התוכן לקל ומהיר לעיכול. אם אתה מסתכל על אתרי מדיה חברתית שציינתי בעבר שנמצאים בעלייה, לשלושה מתוך הארבעה מאפיין משותף ... הם שמים דגש על תמונות. העלייה המהירה להצלחה של Buzzfeed וPinterest הן צוואות לכח והפוטנציאל הויראלי הנמצא בתוכן המבוסס על תמונות.

    על ידי: harran addl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 18/12/2013 lצפיות: 30
    RAweb

    מאמר זה עוסק בשירות השותפים של גוגל שנקרא גוגל אדוורדס, מאמר זה הינו סקירה קפדנית אודות שירות השותפים שיעזור לכם לעלות בצורה ניכרת את הרווח באתרכם.

    על ידי: RAwebl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 28/11/2013 lצפיות: 49

    פרסום באינטרנט הוא לא משהו שיכול להביא להצלחה מיידית; מדובר בתהליך, ורק אם מבינים את היסודות לעשייה נכונה, ואת השיטות הנכונות, אז הפרסום יכול להניב תוצאות ולהביא להצלחתו של העסק.

    על ידי: מיכלl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 26/11/2013 lצפיות: 30
    סיגל בוכניק פוטש

    מאחר שאנו מרבים לשווק באמצעות טקסט, גם באמצעות תוכן שיווקי סמוי, הטקסט נהיה לקִדמת השירות בעצמו, וכבר בחוויה של קריאתו מבקש הלקוח את מימושה של מקצת ההבטחה שהחלה בהתרשמותו מן העיצוב החזותי והסלוגן. כולם יודעים לכתוב אבל גם הכותב המוכשר לא תמיד יודע וזוכר את כל הכללים. זה לא שכל המיתוג שלך תלוי בטקסט, אבל תוכן ערוך ותקין יכול להיטיב עם התדמית שלך.

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl פרסום ושיווק> טיפים שיווקייםl 01/07/2009 lצפיות: 197
    סיגל בוכניק פוטש

    ישראל נחשבת, מן הבחינה הטכנולוגית, למערב העולם, וזאת בדיוק הבעיה, תבינו: לא מערב העולם הביא לנו את המיתון. זה המזרח שגנב לנו את ההצגה. והרוויח ביושר את המִשרות. אלה, המצולמים בנשיונל ג'אוגרפיק אוספים אורז בשדה ובוררים אותו אחד אחד, הם חלק מעולם שקיבל מאתנו את רוב מקומות העבודה וגם את המניע לייצר משהו מקורי.

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl עסקים> עסקים - כלליl 21/06/2009 lצפיות: 178 lתגובות: 2
    סיגל בוכניק פוטש

    שיווק יעיל מתבטא בניהול התקשורת השיווקית כולה. מיקודם של פרויקטים שיווקיים, גם המורכבים ביותר, חוסך בהוצאות החברה ומביא לתוצאות טובות בהרבה. גייל מקגוורן, פרופסור ביחידת לימודי השיווק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרוורד, אומרת כי רוב החברות במשק כבר מכירות את היתרונות והתועלות של שיווק חיצוני אבל הרעיון עדיין חדש להן: להסב את כל השיווק למיקור חוץ מקצועי ולא רק את הפרסום.

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl פרסום ושיווק> שיווק ואסטרטגיהl 02/06/2009 lצפיות: 217
    סיגל בוכניק פוטש

    דימויה של המורה ללשון או העורכת הלשונית הוא מריר למדי. היא מציקה וקטנונית, מאנפפת וקולנית. עריכה לשונית אין ייעודה רק לתקן את שפתך. אחת ממטרות העריכה היא לפשט את הכתוב – כדי שיהיה מובן לכול.

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl אינטרנט> מיתוג אישי באינטרנטl 09/03/2009 lצפיות: 13,380
    סיגל בוכניק פוטש

    שגיאות כתיב מופיעות דווקא אצל כותבים חכמים מאוד בשל דיסגרפיה, עומס מידע, פליטות קולמוס, או סתם משום שעברית היא לא שפת האם שלהם אלא שפה חשובה אחרת. צודקים, בעברית יש מילים דומות ואין אותיות ניקוד. בכל זאת, וכדי למגר כמה שגיאות רווחות, ערכתי עבורכם רשימה של מילים דומות שכאילו נועדו רק לבלבל אתכם.

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl פרסום ושיווק> מיתוגl 06/03/2009 lצפיות: 23,754
    סיגל בוכניק פוטש

    אחת השגיאות הנפוצות בעברית המדוברת היא חוסר ההבחנה בין פעלים ממשפחות שונות. כמה מן הפעלים בעברית הם באמת נורא מבלבלים. איך הוגים את הפעלים, מכיר, מציל, מזיז ועוד...

    על ידי: סיגל בוכניק פוטשl אינטרנט> פרסום באינטרנטl 28/02/2009 lצפיות: 257 lתגובות: 1
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast