כאבי מחזור – כיצד להתמודד עם כאבי וסת?

23/04/2009 • על ידי • 10,917 צפיות

נשים רבות סובלות מכאבי מחזור ולמעשה, עוצרות את החיים שלהן בתקופת ה-PMS, לפני ובזמן המחזור, מחמיצות ימי עבודה, לימודים, מוותרות על בילויים ואטרקציות ומחכות בקוצר רוח לעבור את תקופת הכאבים שנמשכת לעיתים כשבועיים שלמים.
מחקרים מצביעים שכ-85% מהנשים מדווחות על כאבי מחזור, כשאצל כל אישה מופיעים כאבי המחזור בעוצמות שונות ובאזורים שונים בגוף, כשעיקר הכאב מופיע כהתכווצויות חזקות בבטן, כאבים בגב התחתון, כאבי ראש, חולשה ובחילות. 

הנה מספר המלצות ועצות להתמודדות עם כאבי מחזור והכנה לקראת תקופת המחזור:

יוצאים מהלחץ: מי שסובלת מכאבי מחזור מכירה את גופה ויודעת כשהם מגיעים והמתנה זו כשלעצמה עלולה ליצור עומס רגשי, אולם חשוב מאוד לדעת שלחצים, מתח, עומס יתר, פעילות יתר עלולים להעצים באופן משמעותי את כאבי המחזור ולכן, תקופת ה-PMS היא בדיוק הזמן לנטרל את המתחים וליצור סביבה ואווירה רגועה יותר. כדי לחוש רגועה יותר, תוכלי להשתמש בתמציות פרחי באך שיעזרו לך להירגע ולהרגיש שלווה יותר ויקלו על ההתמודדות עם כאבי הוסת.
שגרה ספורטיבית: פעילות ספורטיבית מומלצת מאוד בתקופת המחזור, אך המינון כאן משחק תפקיד חשוב. תקופת כאבי וסת היא לא הזמן להגביר את הקצב במכון הכושר, אלא לשמור על איזון ולייצר שגרת ספורט קבועה המתאימה לתקופת הוסת. בעזרת הטייק קר לכאבי וסת תוכלי להתאמן כרגיל, ללכת לים ולהרגיש רגועה, כיוון שתחושי פחות בכאבים ותוכלי לעבור את תקופת המחזור בצורה הנינוחה ביותר.
להתלבש נכון: הפחתת לחצים היא לא רק להירגע בעבודה או להוריד לחץ בלימודים, אלא גם להתנער משכבות לבוש הדוקות. בתקופת המחזור מומלץ שלא ללחוץ על הגוף ובוודאי שלא על אזור פלג הגוף התחתון. בחרי לך בגדים רפויים ומשוחררים, מבדים אווריריים וקלילים, כותנה נושמת, מכנסים מתרחבים ופריטי אופנה מחמיאים שיגרמו לך תחושה נוחה ולא לחוצה או הדוקה.
מגנט להפחתת כאבי מחזור: כיום ישנו מוצר בשם טייק קר, שהינו  אביזר טבעי לא תרופתי בעל יעילות מוכחת המיועד להפחתת כאבי מחזור – הטייק קר לכאבי מחזור מתלבש על התחתונים בקלות. הפרידי את שני החלקים הוורודים של ע"י החלקה לצד, מקמי את החלק הגדול בצד הפנימי של בד התחתון, קרוב לגופך כשצד הוורוד נוגע בעורך. את הכפתור הקטן הצמידי מהצד השני של התחתון והוא ייצמד בקלות בכוח מגנטי לחלק הפנימי הגדול.
התזונה קובעת: אחד הדברים החשובים ביותר הוא להקפיד על התפריט והתזונה שלך לפני ובעת המחזור, להסיר ממנו סוכרים, להפחית במוצרי חלב, להפחית ואף להימנע מצריכת קפאין ואלכוהול. לעומת זאת, כדאי לתבל את התפריט בכמה שיותר סיבים.
זמן להתפנק: המחזור הוא הטיימינג האולטימטיבי לפרגן לעצמך זמן איכות מרגיע עם עצמך – לעשות אמבטיות ממושכות ועיסויים מלטפים באזור הבטן התחתונה. כמו כן, הנחת בקבוק חם באזור הבטן התחתונה או אזורים דואבים אחרים אף היא עוזרת בהפחתת כאבי המחזור.

אודות כותב המאמר

שירה דרורי לסטודיו קורן דור

סטודיו קורן דור - - תוכן ושיווק באינטרנט- מתמחה בכתיבת תכנים לאינטרנט, תוכן שיווקי לניוזלטרים, בלוגים, הדרכות שיווק בפייסבוק וניהול תכנים...