"החיים והמוות ביד הגרון"

פורסם: 16/02/2010 |תגובות: 0 | צפיות: 232 | Share

מחקרים מעידים כי שתייה שנעשית באופן שאינו מבוקר עלולה להוביל להשלכות רבות.

בישראל התופעה של צריכת אלכהול הולכת וגוברת בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בני הנוער הנוהגים לשתות לשוכרה .

נהיגה תחת השפעת אלכהול עלולה להוביל להשלכות ולחרטות רבות שניתן היה למנוע אותם קודם לכן.

התגלו ממצאים מדאיגים ביותר באיזור התעשייה הישן בראשל"צ, נוכחנו לגלות כי התופעה נפוצה בעיקר באיזורי המועדונים והגנים הציבוריים.

ניידות משטרה מוצבות בכבישים בשעות ה"לוהטות" של הלילה ובימים בהם ההסתברות למצוא נהגים תחת השפעת אלכהול וסמים היא גבוה כמו למשל בסופ"ש, בהם בני נוער מרבים לבלות ואת זמנם מעבירים במסיבות,ריקודים, מועדונים שם ניתן למצוא שתייה חריפה בשפע באופן שאינו מפוקח.

השאלה היא עד כמה בני הנוער מודעים לסיכון שבדבר?

מרבית התאונות שנגרמות תחת השפעת אלכהול וסמים הן של בני הנוער.

האם מדובר בחוסר אחריות בגלל העובדה שהם צעירים או שמא מדובר בדחף בלתי נשלט?

האם היה ניתן למנוע אותם קודם לכן?האם מקרי מוות רבים היו לשווא?

מפיהם של 20 בני נוער שונים ניתן להבין כי 90% מהם מודעים לחוק האוסר על שתיית אלכהול וסמים תחת נהיגה, ובכל זאת הנתון המדאיג הזה של תאונות דרכים תחת השפעת אלכהול וסמים רק הולך וגדל.

מרבית מבני הנוער מודעים למצב המחפיר בכבישים, ואלו לא עושים ולו מעט על מנת למנוע את התופעה הזאת שהלכה והתרחבה ונהפכה לנורמה מקובלת בחברה הישראלית ומטביעה חותם שלילי.

האם היא יכולה להעלם?

התופעה הזאת שצמחה לבעיה מושרשת בעיקר אצל בני נוער בגילאיי 17-24, אי לכך ובהתאם לזאת יש לשים קץ לדבר ועל מנת לעשות זאת אנו מוכרחים לשים דגש בתחום החינוכי על מנת להחדיר לבני הנוער בעודם צעירים שהם אחראים למעשיהם ולהתנהגותם להפחתה בתאונות הדרכים ומקרי המוות, ורק כך נקבל תוצאות מרשימות ונביס את ונמגר את תופעה זו.

מאחר ומדובר בבני נוער נמרצים שכמהים לסיפוק מיידי לא ניתן אלה לאלץ אותם לעבור סדרה של שיעורים חינוכיים בנושא של זהירות בדרכים על מנת שיהיו מוכנים מבחינה מנטאלית לנהוג בכביש באופן אחראי.

כל זאת יש לעשות באופן שיטתי על מנת לעורר רצון בקרב בני הנוער להיות מעורבים במצב ולא להיות חלק ממנו.

בכל פעם שנהג עולה לכביש מתעררים חייהם של מאות עוברי עורך , ברוב המקרים ישנו את הצד ה"אשם" ויש את הקורבן , אך המחיר הוא גדול - חייו של אדם לא שווים שום הון שבעולם ועל כך יש לחייב את השלטון לעשות הכל על מנת לשים קץ לתופעה הזאת.

ע"פ החוק הקיים על מנת להוציא רישיון דיי בלימוד תאורתי על חוקי הכביש ועל כלי הרכב ,ובלימוד מעשי על סוג כלי הרכב הנלמד...

לכן צריך למחאות ולאלץ את הממשל לחוקק חוק שאומר שסדרת מבחני לימוד נהיגה שעובר התלמיד תלווה בשיחה עם מומחה בתחום, או עם אדם שחווה תאונת דרכים או מקורב אל מישהו שחווה תאונת דרכים ו"לטלטל" אותו , שיכין אותו מבחינה מנטאלית לנהיגה בטוחה, זהירה, שלווה וראויה....

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/63840/quotהחיים-והמוות-ביד-הגרוןquot

    השאר תגובה למאמר זה

    ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    בישראל אנו כבר יכולים למצוא מספר לא קטן של בוחני תנועה. מאחר ולא מעט נהגים נקלעים לתאונות שונות

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    הסמכה היא דבר שאין להקל בו ראש כשמדובר על מקצועות שונים במשק הישראלי. עלינו לחשוב בצורה רחבה יותר ולראות כיצד מעבר לשיפוצניקים, מוסכניקים, חשמלאים, שרברבים,

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    מאחר ורובנו לא אנשים שעברו הכשרה מיוחדת בתחום הרכב והתעבורה, הרי שאנו מסתפקים בלימודי הנהיגה שעברנו ויוצאים לכביש ככל אזרח ששומר את החוק במדינת ישראל וקיבל את רישיונו בהתאם לחוקי התעבורה של המדינה

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    זירת תאונה יכולה להציג אתגר גבוה מאוד עבור כל מי שמנסה לחקור ולבדוק מה בדיוק התרחש ברגע שבו פגע רכב פרטי באוטובוס

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014

    בישראל פועלים מומחים מסוגים שונים שכל אחד מהם מציג ידע רב בתחום עיסוק מסוים. לכן, גם כשאנו מדברים על תאונות דרכים עלינו לדעת שיש אנשים שהוכשרו ברמה הנדרשת על מנת להציג את הסיבות לתאונות שונות

    על ידי: לילך כהןl תחבורה> תאונות דרכיםl 05/11/2014
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast