"החיים והמוות ביד הגרון"

פורסם: 16/02/2010 |תגובות: 0 | צפיות: 226 | Share

מחקרים מעידים כי שתייה שנעשית באופן שאינו מבוקר עלולה להוביל להשלכות רבות.

בישראל התופעה של צריכת אלכהול הולכת וגוברת בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בני הנוער הנוהגים לשתות לשוכרה .

נהיגה תחת השפעת אלכהול עלולה להוביל להשלכות ולחרטות רבות שניתן היה למנוע אותם קודם לכן.

התגלו ממצאים מדאיגים ביותר באיזור התעשייה הישן בראשל"צ, נוכחנו לגלות כי התופעה נפוצה בעיקר באיזורי המועדונים והגנים הציבוריים.

ניידות משטרה מוצבות בכבישים בשעות ה"לוהטות" של הלילה ובימים בהם ההסתברות למצוא נהגים תחת השפעת אלכהול וסמים היא גבוה כמו למשל בסופ"ש, בהם בני נוער מרבים לבלות ואת זמנם מעבירים במסיבות,ריקודים, מועדונים שם ניתן למצוא שתייה חריפה בשפע באופן שאינו מפוקח.

השאלה היא עד כמה בני הנוער מודעים לסיכון שבדבר?

מרבית התאונות שנגרמות תחת השפעת אלכהול וסמים הן של בני הנוער.

האם מדובר בחוסר אחריות בגלל העובדה שהם צעירים או שמא מדובר בדחף בלתי נשלט?

האם היה ניתן למנוע אותם קודם לכן?האם מקרי מוות רבים היו לשווא?

מפיהם של 20 בני נוער שונים ניתן להבין כי 90% מהם מודעים לחוק האוסר על שתיית אלכהול וסמים תחת נהיגה, ובכל זאת הנתון המדאיג הזה של תאונות דרכים תחת השפעת אלכהול וסמים רק הולך וגדל.

מרבית מבני הנוער מודעים למצב המחפיר בכבישים, ואלו לא עושים ולו מעט על מנת למנוע את התופעה הזאת שהלכה והתרחבה ונהפכה לנורמה מקובלת בחברה הישראלית ומטביעה חותם שלילי.

האם היא יכולה להעלם?

התופעה הזאת שצמחה לבעיה מושרשת בעיקר אצל בני נוער בגילאיי 17-24, אי לכך ובהתאם לזאת יש לשים קץ לדבר ועל מנת לעשות זאת אנו מוכרחים לשים דגש בתחום החינוכי על מנת להחדיר לבני הנוער בעודם צעירים שהם אחראים למעשיהם ולהתנהגותם להפחתה בתאונות הדרכים ומקרי המוות, ורק כך נקבל תוצאות מרשימות ונביס את ונמגר את תופעה זו.

מאחר ומדובר בבני נוער נמרצים שכמהים לסיפוק מיידי לא ניתן אלה לאלץ אותם לעבור סדרה של שיעורים חינוכיים בנושא של זהירות בדרכים על מנת שיהיו מוכנים מבחינה מנטאלית לנהוג בכביש באופן אחראי.

כל זאת יש לעשות באופן שיטתי על מנת לעורר רצון בקרב בני הנוער להיות מעורבים במצב ולא להיות חלק ממנו.

בכל פעם שנהג עולה לכביש מתעררים חייהם של מאות עוברי עורך , ברוב המקרים ישנו את הצד ה"אשם" ויש את הקורבן , אך המחיר הוא גדול - חייו של אדם לא שווים שום הון שבעולם ועל כך יש לחייב את השלטון לעשות הכל על מנת לשים קץ לתופעה הזאת.

ע"פ החוק הקיים על מנת להוציא רישיון דיי בלימוד תאורתי על חוקי הכביש ועל כלי הרכב ,ובלימוד מעשי על סוג כלי הרכב הנלמד...

לכן צריך למחאות ולאלץ את הממשל לחוקק חוק שאומר שסדרת מבחני לימוד נהיגה שעובר התלמיד תלווה בשיחה עם מומחה בתחום, או עם אדם שחווה תאונת דרכים או מקורב אל מישהו שחווה תאונת דרכים ו"לטלטל" אותו , שיכין אותו מבחינה מנטאלית לנהיגה בטוחה, זהירה, שלווה וראויה....

שאלות ותשובות

שאל שאלה
200 תווים שנותרו
דרג את המאמר הזה
5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/63840/quotהחיים-והמוות-ביד-הגרוןquot

    השאר תגובה למאמר זה

    נהג חדש נוטה למעורבות רבה יותר בתאונות דרכים, בגלל שהוא חסר ניסיון בנהיגה. לפי תקנות משרד התחבורה, נהג חדש הוא נהג בשנתיים שלאחר קבלת רישיון נהיגה. כאשר נהג חדש צעיר, הוא נהג חדש מתחת לגיל 24. נהג חדש צעיר, נדרש לנסיעה עם מלווה.

    על ידי: שלמה פריl תחבורה> תאונות דרכיםl 29/06/2014
    אסף גזית

    המאמר עוסק בת.י 9301 לבטיחות ואיכות בציי רכב ועומד על יתרונותיו וחשיבותו בשיפור אקלים הבטיחות בתעבורה ובירידה בכמות תאונות הדרכים ועברות התנועה.

    על ידי: אסף גזיתl תחבורה> תאונות דרכיםl 13/12/2013 lצפיות: 50

    כבר חודש ימים שאני משתמש במצלמה לרכב בנסיעות שלי מרחובות לת"א ולצפון ואני יכול לומר לכם דבר אחד. מצלמה לרכב הינה דבר חובה בכל רכב.

    על ידי: דוןl תחבורה> תאונות דרכיםl 08/09/2013 lצפיות: 294
    שקד מאיר

    תאונות דרכים הם כאוס!משקרו ובמיוחד לגבי אלו התאונות הקשות בהם או תאונות הדרכים הקטלניות יש לבצע"RETAK" דהיינו "לכידה מחדש"או "לקיחה מחדש" עד שבריר שניה בסמוך לאימפקט של מפץ האירוע . המאמר מנסה לפתוח צוהר למלאכת שחזור תאונות הדרכים ועבודת חוקר תאונות הדרכים.

    על ידי: שקד מאירl תחבורה> תאונות דרכיםl 27/02/2013 lצפיות: 126
    פנינה יקל

    כביש 4 נמצא בשיפוצים שנים רבות. העבודות בכביש מחייבות צמצום השוליים והטיית מסלולים, והדבר גורם לעומסי תנועה ותאונות דרכים כמעט בכל שעות היום. כל זה הוא בבחינת רע הכרחי, אבל למה זה נמשך כל כך הרבה זמן?

    על ידי: פנינה יקלl תחבורה> תאונות דרכיםl 27/02/2013 lצפיות: 143
    שקד מאיר

    ידועה האימרה שחכם לא נכנס לבעיות שפיקח יודע לצאת מהם.נהיגה חזויה היא תפיסה חדשה ומרעננת במציאות הקשה והמסוכנת של המצב בכבישים ובדרכים היום.אין צורך להגיע לתאונות המצריכות , משקרו - שחזור תאונה , חקירת תאונה , הדמיית תאונה והצורך בהופעה במשטרה הופעה בבתי משפט ייצוג משפטי שלא לדבר חלילה על פגיעות גוף פגיעה באיכות חיים עגמת נפש , טראומות והפסד כספי ניכר. ואנו ב- RETAKE מערכות מתקדמות לשיחזור וחקירת תאונות דרכים יודעים במה מדובר. כדאי לקרוא , להפנים , ליישם ולהנחיל ליקירכם ולסביבה. נסיעה בטוחה!

    על ידי: שקד מאירl תחבורה> תאונות דרכיםl 22/02/2013 lצפיות: 143
    שקד מאיר

    תאונות דרכים מחד ותרבות נהיגה מאידך מחייבים חשיבה יצירתית ויצירת כלים מקוריים וייחודיים להתמודדות עם האתגר הגדול הכרוך בהם."תכנית רמזור" הנה תכנית התערבות ייחודית וחדשנית המבוססת על עקרונות התורה הבהיביורסטית ותיאוריית מסלו . התכנית בנויה מסיגמנט סיווג פרופילי נהגים ומסיגמנט התמרוץ.התכנית הופעלה ומופעלת בהצלחה הלכה למעשה . מתוצאות סמינריון מחקרי אקדמי שבוצע במסגרת התכנית האקדמית ללימודי הבטיחות בדרכים באוניברסיטת בר אילן כמו גם תוצאותיה בפועל כפי שהם באים לידי ביטוי מוכיחים חד משמעית את יעילותה.

    על ידי: שקד מאירl תחבורה> תאונות דרכיםl 22/02/2013 lצפיות: 76

    בחורף אין ספק שמזג האוויר גורם לתנאי דרך קשים יותר - הכבישים חלקים ורטובים כך שקיימת סכנה החלקה והראות מוגבלת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל ובשאר ההפתעות שהכביש עלול לטמון לנו. בשל כך, נהיגת חורף מצריכה ערנות מוגברת ושמירה על כללי זהירות ייחודיים , של נהגים בכלל וחיילים בפרט.

    על ידי: בידרl תחבורה> תאונות דרכיםl 22/11/2012 lצפיות: 23
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast