סי וי. פול : האם מודעות דרושים מספיקות לגיוס עובדים?

סי וי. פול : האם מודעות דרושים מספיקות לגיוס עובדים?

מודעות דרושים עוזרות למעסיק לגייס עובדים שמתאימים לו. עם זאת, המודעות עלולות להיות מוגבלות מבחינת האפקטיביות שלהן. כתוצאה מכך, מודעות דרושים לא תמיד מספיקות לגיוס עובדים טובים ובכל מקרה הן לא מחליפות ראיון עבודה.
אם למשל דרושים עובדים לתפקידים בכירים, המטרה של המודעה היא לערוך סינון גס בלבד: מהרגע שבו מתקבלים טפסי קורות החיים, על המעסיק לדאוג לזמן את המועמד לראיון ולהפעיל עוד כמה שלבי סינון. שלבים אלו יובילו בסופו של דבר להחלטה האם לגייס את העובד ועד כמה להשקיע בהכשרה שלו.
יתרה על כך, גם כאשר דרושים עובדים ללא ניסיון או למשרה זמנית – יש צורך בתהליכי גיוס רחבים שבהם מודעות דרושים הן רק חלק מארגז כלים רחב יותר. במקרים אלו מודעות דרושים לא מספיקות כי הן מהוות את השלב הראשוני והמקדמי בלבד. אחרי שהמועמדים הרלוונטיים מגיבים למודעה ושולחים קורות חיים, ייתכן והמעסיק ירצה לבחון אותן לעומק על מנת לדעת את מי מהם לגייס.
אז למה כאשר דרושים עובדים אין תחליף למודעות?
האפקטיביות המוגבלת של מודעות דרושים לא מבטלת את החיוניות שלהן. כל מעסיק בארץ ובעולם יודע שכאשר דרושים עובדים, אין תחליף למודעות. בעזרת המודעות אפשר להגיע לקהלי יעד חדשים, לגייס עובדים לכל סוגי התפקידים ולרענן את השורות. חשוב לזכור לכתוב את מודעת הדרושים בצורה שלא חושפת אתכם לתביעות.
מעבר לכך, יש מעסיקים גדולים שמפרסמים מודעות דרושים לצרכים מסחריים, שיווקיים וליחסי ציבור. מבחינת אותם מעסיקים, עצם הנוכחות של מודעות דרושים באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות מעידה על היקף הפעילות ועל ההצלחה שלהם. כאשר לקוחות פוטנציאליים נחשפים למודעות, הם מרגישים שמדובר בחברה גדולה ובעלת נוכחות.
לגזור ולתלות: טיפים לשימוש נכון במודעות דרושים
צוות סי וי. פול מדגיש, הסוד הוא כמו תמיד למצוא את האיזון בין היתרונות והחסרונות של מודעות דרושים. ראשית, מומלץ לנצל את מעמד הניסוח של המודעה על מנת להגדיר ולאפיין את תנאי הקבלה למשרה המבוקשת (שוב, שימו לב לנסח את המודעה בצורה נכונה כדי לא להיחשף לתביעות עובדים). לעיתים קרובות מעסיקים ממהרים לפרסם מודעות דרושים כדי לגייס עובדים, מבלי שהם ישקיעו מחשבה בפרופיל המבוקש של המועמד ובמה שיהפוך אותו לעובד שמתאים לחברה.
שנית, יש משמעות למקום שבו מפרסמים מודעות דרושים. כיום כבר אי אפשר להסתפק בתקשורת המשודרת או הכתובה וצריך לנצל כמה שיותר פלטפורמות שונות. בהמשך, כל שנותר הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהיעזר בשירותים שלהם. כך משלבים בין היתרונות של קורות חיים ומגייסים את העובדים הטובים ביותר במינימום זמן, מאמץ וכסף.

  • נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
  • כל הדעות והעמדות המובעות הן אך ורק של המחברת.

הכותבת היא דניאל ביטון,
סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי
סי וי. פול מאגרי מידע 
החברה מציעה את שירותיה למעסיקים ומועמדים בתהליכי איתור, גיוס וניהול עובדים.
מחפשים עבודה? מוזמנים לקרוא את המדריך: איך תמצאו עבודה בקלות בישראל?

הוסף תגובה