שלבים בתהליך פרסום משרות ומודעות דרושים

שלבים בתהליך פרסום משרות ומודעות דרושים

מודעות דרושים משמשות עבור פרסום משרות לתפקידים זוטרים ובכירים. על אף השימוש הנרחב באתרי אינטרנט, במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, פרסום מודעות דרושים היה ונותר אמצעי הגיוס הזמין והשכיח ביותר עבור מעסיקים בכל רחבי העולם. כתוצאה מכך, אפשר גם להצביע על כמה שלבים שמאפיינים את התהליך של פרסום משרות ומודעות דרושים בתחומים שונים.
השלב הראשון בתהליך פרסום משרות ומודעות דרושים הוא אפיון של התפקיד שאליו רוצים לגייס עובדים. האפיון נעשה בתוך החברה או העסק, תוך שיתוף פעולה בין מחלקות משאבי אנוש ומנהלים בכירים ולפי קריטריונים שמוגדרים מראש. ככל שהאפיון מתבצע בצורה מדויקת יותר, כך עולה הסיכוי לקבל אך ורק קורות חיים רלוונטיים.
בשלב השני מעבירים את האפיון לטופס סקיצה של פרסום משרות. זה גם השלב שבו מחליטים מה להוריד ולהוסיף, מה להדגיש ואיזה אמצעי יצירת קשר לפרסם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מספיק להשקיע כסף ברכישת מודעות דרושים וצריך לבחור בקפידה את הטקסט והעיצוב הגרפי. רק כך ניתן להפוך את התהליך של פרסום משרות לאפקטיבי ולחסוך זמן יקר.

איך מייעלים את תהליך הגיוס של העובדים?
קודם כל חשוב להכיר את את השיקולים בבחירת מסלול לחיפוש עובדים. מעסיק שמחליט כיצד לנסח מודעות דרושים לטובת פרסום משרות פנויות יכול בשלב הבא לפנות אל אמצעי התקשורת. האפשרויות שעל הפרק נעות בין תקשורת כתובה ומסורתית, גופי רדיו, אתרי אינטרנט וכאמור רשתות חברתיות. בנוסף, זה השלב שבו מומלץ להתייעץ עם נציגי חברות מקצועיות ולקבל הכוונה ספציפית לפי סוג המשרה והתפקיד.
הדרך לייעל את תהליך הגיוס של העובדים היא להתאים את הפלטפורמה שעליה מפרסמים מודעות דרושים לקהל היעד. אם למשל פונים לצעירים אחרי צבא, צריך לדאוג שהמודעות יופיעו במקומות שאליהם אותם צעירים מגיעים. מנגד, גיוס עובדים לתפקידים בכירים יתבצע בדרך כלל על גבי פלטפורמות שפונות לקהל יעד בוגר יותר. בכל מקרה, גם בנושא הזה אפשר להתייעץ עם הנציגים של חברתנו, סי.וי.פול ג'וב נינג'ה ולשמוע טיפים קונקרטיים.
לבסוף, כל שנותר למעסיק שמגייס עובדים לעשות על מנת לקצר את התהליך הוא לזמן את המועמדים הרלוונטיים לראיון עבודה. הזימון נעשה ברוב המקרים לאחר סינון גס בין קורות החיים ועל פי פרמטרים שנקבעים בשלבי האפיון המוקדמים. אם הכל נעשה בצורה מקצועית ותקינה, לא אמור לעבור יותר מדי זמן מהרגע שבו מתחילים לגייס עובדים ועד שהם מצטרפים למצבת כוח האדם.

הוסף תגובה