היסודות של עריכת וידאו


ללמוד כיצד לערוך סרטון יכול להיות מאיים אם אינך יודע מאיפה להתחיל, אך אינך צריך להשקיע בתוכנה יקרה או ללמוד טכניקות עריכה מורכבות כדי להפיק סרטון בעל מראה מקצועי. מעט תרגול וידע בסיסי יגיעו רחוק, והתוצאה תהיה הסרטון המושלם לשיתוף עם חברים, משפחה ואפילו לקוחות חדשים אם במקרה תציע שירותי עריכת וידאו באתר האינטרנט שלך או בדפי המדיה החברתית שלך. הנה כמה טיפים קלים לתחילת העבודה עם הסרטונים הראשונים שלך.
בחירת תוכנת עריכת וידאו
כשזה מגיע לתוכנת עריכת וידאו, יש לך כמה אפשרויות: Windows Movie Maker, Adobe Premiere Elements ו-Final Cut Pro. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. החדשות הטובות הן ששלושתם טובים מאוד למתחילים – כל אחד מהם ידריך אותך בפרויקט הראשון שלך בקלות. לכולם יש ממשק אינטואיטיבי ופשוט ללמידה.
טכניקות עריכה
ישנן טכניקות עריכה רבות ושונות, וכל אחת מהן משמשת בצורה הטובה ביותר למטרה מסוימת. כאן נסקור כמה:
פיצול קטעים
תוכנת עריכת הווידאו שבה אתה משתמש לא משנה כמעט כמו איך אתה משתמש בה. אבל אם אתה רק מתחיל עם פרויקט הווידאו הראשון שלך, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון: האם אתה רוצה לפצל סצנה אחת ארוכה לקטעים קטנים יותר? במקרה כזה, עורך לא ליניארי כמו Adobe Premiere או Final Cut Pro כנראה יתאים לצרכים שלך יותר מאשר iMovie או Pinnacle Studio.
יצירת כותרות, מעברים ובמפרים
למד כיצד ליצור כותרות, מעברים ובמפרים באמצעות Windows Movie Maker או Adobe Premier Pro. אם אין לך גישה לתוכנת עריכה, נסה ליצור כפכף באמצעות PowerPoint או Google Slides. זכור שייתכן שייקח קצת זמן עד שתתחיל בנוח עם עריכת וידאו, אבל אם תתמיד בזה, הכישורים שלך ישתפרו במהירות!
ייבוא ​​קטעים לעורך הווידאו שלך
הצעד הראשון בשימוש בכל תוכנת עריכת וידאו הוא לייבא את הצילומים שלך. בהתאם לתוכנית שבה אתה משתמש, ייתכן שתוכל להעלות קטעים ישירות, או שתצטרך להמיר אותם מפורמט אחד לאחר (כמו קובץ mp4). רוב תוכניות עריכת הווידאו מציעות מספר הגדרות קבועות מראש עבור מכשירים ויישומים שונים. פשוט בחר הגדרה מראש מתפריט נפתח ולחץ על המר. הסרטון שהומר יהיה זמין לייבוא ​​לתוך הפרויקט שלך.
ייבוא ​​אודיו לעורך הווידאו שלך
אם אתה משתמש בתוכנת עריכת וידאו כגון Adobe Premiere Pro, Sony Vegas או Final Cut Pro X, ייבוא ​​אודיו לעורך הווידאו שלך קל. עם קבצי אודיו במחשב ועורך הווידאו שלך מוכן לשימוש, פתח את עורך הווידאו ולחץ על ייבוא ​​בתפריט הקובץ שלו. בחר קבצי שמע מתפריט נפתח או פשוט בחר כל קובץ WAV מהמחשב שלך לייבא.
הוספת מוזיקת ​​רקע או ללא מוזיקה בכלל
הוספת מוזיקת ​​רקע לסרטון שלך לא רק תהפוך אותו למושך יותר, אלא גם יכולה לעזור לך להתחבר טוב יותר עם הצופים שלך. ניתן להשתמש במוזיקת ​​רקע גם כדי להוסיף מסר עדין או הדגשה על מה שאתה מנסה לומר. לחלופין, שום מוזיקת ​​רקע היא גם אפשרות טובה אם אתה רוצה שהצופים יתמקדו במה שאתה אומר או עושה במקום להיות מוסחת על ידי מנגינה קליטה.
שילוב הכל בסרטון מוגמר
כעת עליך לחבר הכל יחד בסרטון מוגמר. יש אנשים שמשתמשים בתוכנת עריכה שהופכת את התהליך הזה לאוטומטי, אבל רוב האנשים מוצאים שזה יעיל יותר בזמן ללמוד טכניקות עריכה ידניות. כך הם יכולים להתמקד בהחלטה אילו צילומים וסצנות יפיקו את המוצר המוגמר הטוב ביותר. משם, זה רק עניין של לחתוך קטעים מיותרים, להוסיף מעברים ואפקטים, ולהזיז דברים עד שהסרטון שלך מלוטש.

הוסף תגובה