אחסון רכב לטווח ארוך

אחסון לטווח ארוך יכול להתאים לבעלי רכבים שיוצאים לחופשה ארוכה מהרגיל, כאלה שמתכננים רילוקיישן לחו"ל או במקרים ובהם מעוניינים להעמיד את הרכב כי מחליפים מקום עבודה וכרגע אין בו צורך – אבל גם לא רוצים למכור אותו. אז איך בוחרים את האחסנה המתאימה ומה משפיע על המחיר? הנה כל התשובות

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל, אבל יש תקופות שבהן אנחנו לא רוצים להשתמש בו. בתקופות קצרות כמו למשל סוף שבוע בלבד, סביר להניח שנשאיר את הרכב בחניה, ניסע איתו לחניון או נחפש עבורו פתרון קרוב בשכונת המגורים ובאזור. אבל בתקופות ארוכות יותר, לא תהיה ברירה אלא למצוא פתרון ייעודי של אחסון רכב לטווח ארוך.

מתי צריך להשתמש בשירות של אחסון רכב לטווח ארוך?

אחסון רכב לטווח ארוך רלוונטי בכמה סיטואציות נפוצות. ראשית, זה פתרון אידיאלי עבור מי בעלי רכבים פרטיים שיוצאים לחופשה ארוכה או רילוקיישן לחו"ל. במקרים כאלה הם לא בהכרח מעוניינים למכור את הרכב אלא מעדיפים שהוא יחכה להם עד שהם יחזרו, אבל הם גם לא רוצים להשאיר אותו  חשוף לוונדליזם או גניבות בחנייה.

שנית, אחסון רכב לטווח ארוך מתאים למי שרק הרגע החליפו מקום עבודה או שחל שינוי במצב האישי שלהם. בנסיבות כאלה יכול להיות שבכלל לא נרצה להשתמש ברכב, אולם עדיין נרצה להמשיך להיות הבעלים שלו. עד שנחליט למכור את הרכב ולהעביר בעלות, נחפש פתרון לטווח ארוך ונרצה לדעת כמה הוא עולה. 

כמה עולה אחסון רכב לטווח ארוך ומה משפיע על המחיר?

שירות אחסון רכב לטווח ארוך ניתן על ידי חברות פרטיות שונות שמתמחות באחסנה ומפוזרות בכל רחבי הארץ. בשביל לדעת כמה אמור לעלות השירות, יש כמה פרמטרים שאותם כדאי להביא בחשבון:

  1. משך האחסנה – רוב חברות האחסון מתמחרות את השירות של אחסון רכב לטווח ארוך לפי חודש. המחיר הממוצע הוא 700-1,000 ש"ח לחודש, אך בתקופות ארוכות במיוחד של למעלה מחצי שנה ניתן יהיה לנהל משא ומתן ולהוריד את המחיר.
  2. מיקום האחסנה – למיקום הגיאוגרפי של השירות יש השפעה דרמטית על המחיר. זול יותר לאחסן את הרכב בפריפריה ובערים קטנות מאשר בגוש דן ובמרכז, בעיקר משיקולי צפיפות. ככל שההיצע נמוך והביקוש לחניה עולה – כך המחיר מזנק.
  3. תנאי החניון – יש גם הבדל בין המחיר של אחסון רכב לטווח ארוך במקום פתוח וסגור. יקר יותר לאחסן את הרכב בחניון מקורה, מאובטח, נגיש, נקי ומתוחזק מאשר במקום פתוח שבו אין שומר והכניסה אליו מתבצעת בחופשיות. אז כאשר משווים בין מחירים, צריך לבדוק על מה בדיוק משלמים ולא רק מה השורה התחתונה בהצעה.

טיפים לבחירת שירותי אחסון רכב לטווח ארוך

החדשות הטובות הן שבעלי רכבים פרטיים לא צריכים לקבל לבד את ההחלטה לגבי המיקום המתאים עבור אחסנה לטווח ארוך. הם יכולים לאסוף המלצות מלקוחות מרוצים ובהם חברים, קרובים ובני משפחה או לקבל מידע מאתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. כמו כן, תמיד כדאי להגיע לפחות פעם אחת לחניון המדובר על מנת לראות אותו בשעות שונות של היום. 

לבסוף, כדאי לבחור חברת אחסנה מנוסה שמחזיקה ברישיון לניהול מחסנים. במידה ומתכננים להשתמש בשירות לטווח ארוך, צריך לבדוק האם המחסן מתאים לרכבים ועד כמה הוא מתוחזק. בהרבה מאוד מקרים, נרצה למשל להוסיף שירות של התנעת הרכב אחת לכמה ימים כדי למנוע ריקון של המצבר. אלו שירותים שמתומחרים בנפרד, אבל הם משתלמים.

הוסף תגובה