איך מחטאים בריכות שחיה?

חיטוי אפקטיבי חייב להיות חלק בלתי נפרד מהטיפול במי בריכות השחייה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין שיטות חיטוי שונות, איך בוחרים מה הכי מתאים לכל סוג של בריכה והאם ניתן לבצע את החיטוי לבד

המטרה של חיטוי בריכות שחייה היא למנוע העברת חיידקים באמצעות רוק, פטריות ברגליים וכן הלאה. החיידקים נמצאים על הגוף גם אם לא רואים אותם, לכן חייבים לבצע את החיטוי באופן תקופתי ואפקטיבי. יתרה על כך, החיטוי הוא חלק בלתי נפרד מהתחזוקה של בריכות שחייה כי בלעדיו אי אפשר למנוע העברת מחלות כגון שלשול, דלקות עור, דלקות עיניים ודלקות אוזניים.

חיטוי מתבצע בבריכות שחיה ציבוריות או בבתי מלון על ידי חברה מקצועית שזה התפקיד שלה. יתרה על כך, החיטוי חייב להתקיים אחת ליום על פי נהלים ותקן מסודר של משרד הבריאות. אם לא עומדים בתקן החיטוי והניקיון, לא מקבלים רישיון להפעלת הבריכה. לכן הבעיה מתחילה בניסיון לחטא בריכה פרטית, בעיקר אם לא מכירים את ההבדלים בין השיטות והטכניקות.

כל מה שצריך לדעת על חיטוי בריכות

כיום יש כלים שונים שאפשר להשתמש בהם על מנת להשיג תוצאות מעולות של חיטוי בריכות. הנה כמה מהם:

א. כלור נוזלי – השימוש בכלור נוזלי שכיח ומתאים גם לבריכות שחיה קטנות וגם לבריכות גדולות. הכלור הנוזלי מגיע בצורה של תמיסה, שאותה צריך לאחסן במקום קריר וחשוך עד לזמן השימוש. בשימוש בכלור נוזלי צפויה גם רמת ה-PH במים לעלות, לכן הפתרון הוא להשתמש בחומצת מלח לצרכי איזון. מנגד, יש לזכור כי השילוב בין כלור נוזלי ובין חומצת מלח עלול להיות מסוכן. ההמלצה היא להשתמש בכלור נוזלי רק לפי הנחיות היצרן ולבדוק היטב את התדירות המבוקשת.

ב. טבליות כלור – אפשר להוסיף טבליות כלור לתעלת היניקה של בריכות גדולות, או לשלב אותן בתוך כלורינטור צף בבריכות עיליות ובבריכות ביתיות. בכל אחד מהמקרים האלה, המטרה היא לפזר את הכלור בצורה כמה שיותר אפקטיבית על חלק כמה שיותר גדול מהבריכה. החיסרון של טבליות כלור הוא סכנה מוחשית במגע ישיר וגם חוסר שליטה ברמת הכלור ובקצב השחרור שלו במי הבריכה, אך ניתן לבצע מעקב עם ערכה לבדיקת איכות המים.

ג. מכשיר מלח חשמלי – מכשיר ייעודי שמאפשר לבצע תהליך אלקטרוליזה מבוקר יכול להפוך ריכוז נמוך של מלח במים לכלור פעיל בריכוז רצוי. תפקידו של המכשיר לחטא את מי הבריכה והוא דורש השקעה ראשונית בלבד. אחרי השקעה יחסית גדולה, ניתן לחסוך בהוצאות גם בתפעול בריכות שחייה ציבוריות.

לסיכום, אפשר לחטא בריכות שחיה בשיטות שונות. המאפיין המשותף לכולן הוא השימוש בחומרי כלור חזקים והתלות בבקרה ופיקוח. עם הזמן, לומדים מה תדירות החיטוי המומלצת ואיזה חומרים הכי מתאימים עבורה.

הוסף תגובה