אילו סוגי עמדות טעינה זמינות לרכב עירוני חשמלי?

כלי רכב חשמליים (EV) הופכים פופולריים יותר ויותר בשל היתרונות הסביבתיים והחיסכון בעלויות שלהם. עם עליית רכבי החשמל, אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות היא "כמה זמן לוקח להטעין רכב עירוני חשמלי?" התשובה לשאלה זו תלויה בסוג עמדת הטעינה בה משתמשים, כמו גם בגודל הסוללה. הסוג הנפוץ ביותר של עמדת טעינה הוא המטען ברמה 1, שהיא האפשרות האיטית ביותר אך המשתלמת ביותר. מטענים ברמה 1 מחוברים בדרך כלל לשקע סטנדרטי של 120 וולט ויכולים לקחת בין 8 ל-20 שעות כדי לטעון את הסוללה במלואה. סוג זה של מטען אידיאלי לטעינת לילה, מכיוון שזו האפשרות הזולה ביותר.

הסוג הבא של עמדת טעינה הוא מטען רמה 2, שהוא מהיר יותר מהמטען רמה 1. מטענים ברמה 2 מחוברים בדרך כלל לשקע 240 וולט ויכולים להימשך בין 4 ל-8 שעות כדי לטעון את הסוללה במלואה. מטען מסוג זה הוא אידיאלי למי שצריך להטעין את רכבו במהירות, מכיוון שהוא יקר יותר מהמטען ברמה 1. הסוג המהיר ביותר של עמדת טעינה הוא המטען המהיר של DC, שיכול לטעון סוללה תוך 30 דקות בלבד. מטענים מהירים DC נמצאים בדרך כלל בתחנות טעינה ציבוריות ודורשים שימוש במתאם מיוחד. מטען מסוג זה הוא אידיאלי למי שצריך להטעין את רכבו במהירות ומוכן לשלם פרמיה עבור הנוחות. בנוסף לסוגים השונים של עמדות הטעינה, ישנם גם סוגים שונים של שקעים ומתאמים בהם ניתן להטעין רכב עירוני חשמלי. סוג התקע הנפוץ ביותר הוא תקע J1772, המשמש את רוב רכבי החשמל בארצות הברית. תקע זה תואם למטענים ברמה 1 ורמה 2, כמו גם כמה מטענים מהירים DC. הסוג השני של תקע הוא תקע CHAdeMO, המשמש כמה רכבי EV בארצות הברית. תקע זה תואם למטענים מהירים DC, אך לא למטענים ברמה 1 או רמה 2.

משך הזמן שלוקח להטעין רכב עירוני חשמלי תלוי בסוג עמדת הטעינה בה משתמשים, כמו גם בגודל המצבר. מטענים ברמה 1 הם האפשרות האיטית ביותר אך המשתלמת ביותר, שלוקח בין 8 ל-20 שעות לטעון סוללה במלואה. מטענים ברמה 2 מהירים יותר ממטענים ברמה 1, לוקח בין 4 ל-8 שעות לטעון סוללה במלואה. מטענים מהירים של DC הם האפשרות המהירה ביותר, שלוקח 30 דקות לטעינת סוללה במלואה. לא משנה באיזה סוג של עמדת טעינה משתמשים, כלי רכב עירוני חשמליים הופכים פופולריים יותר ויותר בשל היתרונות הסביבתיים שלהם וחסכון בעלויות. עם עליית רכבי החשמל, חשוב להבין את הסוגים השונים של עמדות הטעינה הזמינות וכמה זמן לוקח להטעין רכב עירוני חשמלי.

הוסף תגובה