אימון אישי דרך למימוש שלושת תחומי החיים

 

חמשת מצבי החיים.
המאמר הזה עוסק בנושא החשוב ביותר לכולנו – החיים שלנו.
כל אחד ואחד מאיתנו נמצא באחד מחמשת מצבי החיים הבאים:
במצב הראשון אנו רואים אנשים שאינם מרוצים מהחיים. משהו אינו עובד טוב באחד או יותר משלושת תחומי החיים. המשפחה, הקריירה, בהתפתחות האישית שלהם. הם אינם מרוצים אבל אינם משנים. הם נוהגים לומר " יהיה טוב "" סוחבים" וכדומה והם למעשה משלימים עם המצב הרצוי.
במצב השני אנו מוצאים אנשים שגם הם אינם מרוצים מהמצב הקיים אבל כאן הם מרגישים שהם מחויבים לעשות משהו. אין להם בהירות מה עליהם לעשות אבל ברור להם שהם חייבים לשנות משהוא. לעיתים זה יכול להיות בנושא מסוים ובמקרים רבים מדובר בהחלטה מהותית לגבי תחומים מרכזיים בחיים- פרשת דרכים. לעיתים מצבים אלו נוצרים זו כתוצאה מפיטורין, סיום לימודים, פרישה וכדומה ומקרים רבים פשוט נמאס לאנשים אלו להמשיך כך והם אומרים – עד כאן. במקרים רבים אנשים אלו מחפשים את דרכם בדרך של ניסוי ותהייה, מתבססים בדרך כלל על ניסיונם מהעבר ועושים את מה שהיה בעבר אך באופן שונה. כך הם מוצאים את עצמם בדרך כלל כעבור מספר שנים בדיוק באותו המקום. 
במצב השלישי נמצאים אנשים שברור להם להיכן הם רוצים להגיע. אם היה בא מלאך הם היו יודעים לומר לו בבהירות מה הם רוצים אך אין להם בהירות איך עושים את זה ומהי הדרך שעליהם לבחור על מנת לממש את המטרות והייעוד שלהם בחיים. 
במצב הרביעי נמצאים אנשים שיודעים מה הם רוצים וגם ברורה להם הדרך כיצד להשיג את מה שהם רוצים אבל בכל זאת הם קשורים למקום. " כן , אני יודע מה אני צריך אבל חסר לי ….. " 
" אין לי כסף ל…." " הזמן שעומד לרשותי אינו מספיק …" " אני תשוש ואין לי אנרגיה…."
כל האמירות הן תבניות של חוסר ומחשבות שיוצרות את התקיעות. קיים חוסר במרחב האנרגטי לממש
את הרעיון.
אחד הסיפורים שאני מאוד אוהב הוא הסיפור של דיסני וורלד. בערב הפתיחה של פארק השעשועים הגדול בעולם ניגש עיתונאי לאלמנתו של וולט דיסני ואמר לה " כמה חבל שבעלך לא נמצא כאן איתנו לראות את הפרוייקט המדהים הזה…" אלמנתו של וולט דיסני ענתה לו " הוא ראה את זה הרבה לפנינו.." יצירה של מציאות בחיינו היא תולדה של היכולת לראות את המציאות הרצויה וגם ומתוך האמונה שזה אפשרי, והמחויבות שלנו לעשייה בעלת משמעות בחיים להיכנס לביצוע. וכמו שניסח זאת בוריס פסטרנק "האדם נועד לחיות ולא להתכונן לחיים".במצב הרביעי, אם כך אנשים רואים גם את היעד וגם את הדרך אבל חסרה בהם הרוח האמונה והנחישות. 
במצב החמישי נמצאים האנשים שמממשים את ייעודם. הם מרוצים, נלהבים מתפתחים ללא הרף, חווים את השפע שהעולם מציע ומרוצים. לצערנו בעולם התחרותי וההישגי בו אנו חיים הם מהווים מיעוט.
אלו הם חמשת המצבים בהם אנו מוצאים עצמנו בכל תחומי חיינו ובהם אנו נעים. 

חשוב מאוד לעשות התבוננות מעמיקה בשלושה תחומים מרכזיים בחיינו. 
המשפחה  – נתבונן על הזוגיות שלנו, על היחסים עם הילדים המשפחה והחברים ונאתר באיזה שלב אנו נמצאים בכל אחד ממערכות היחסים הללו.
הקריירה – נשאל את עצמנו האם אנו מרוצים מהקריירה בה בחרנו, נבחין האם אנו מממשים את היכולות שלנו, האם שעות העבודה מתיאימות לנו וכדומה. 
ההתפתחות האישית – אומנם רשמתי את התחום הזה כתחום השלישי אך הוא התחום המשפיע ביותר על התחומי המשפחה והקריירה. מציאות החיים שלנו היא תוצר של מי שאנחנו. על מנת להעלות את הרמה נדרשת התפתחות אישית. זה לא בא מעצמו. התפתחות אישית היא כל פעולה שנעשית כגון קריאה, סדנא, קורס, אימון אישי ועוד. התכלית של הפעולה הזו היא לאתגר אותנו, להעניק לנו תובנות נוספות וחיוניות וליצור עבורינו מרחב מנטאלי דרוש והתלהבות לשינוי.

כמאמן, ברצוני לשתף אתכם כיצד האימון האישי יוצר את השינוי המבוקש.
האימון האישי לוקח אנשים ממצבים אחד עד ארבע ומביא אותם למצב חמש. ראשית יוצרים בהירות מה נכון למתאמן. מהי הדרך הנכונה עבורו לממש את חייו, לפעול ביעילות ובהצלחה ולהיות מרוצה ונהנה . במידה והמתאמן נימצא בפרשת דרכים מגדירים את היעד. אם היעד כבר מוגדר – מאמתים אותו ומאמצים אותו ובשלב הבא מאתרים את הדרך הנכונה להשגת המטרות ואם הנתיב כבר ברור ? מוודאים שאכן דרך זו, ולא אחרת, נכונה עבור המתאמן.
בשלב השלישי המאמן יוצר את המרחב התודעתי אשר יוצר את הפעולות. לא רק שכל אמירות החוסר נעלמות גם המחשבות הללו נמוגות. וכך, כאשר המטרה ברורה, הדרך בהירה ומוח נקי מעקבות יש עשייה נלהבת, ממוקדת ומפיקת תוצאות וזאת ללא מאמץ רב. הסיבה לכך נעוצה בכך שהדבר בא ממקום המימוש האמיתי של המתאמן.
מה אפשר לקדם בחיים בדרך האימון?
למעשה הכול. אפשר לבחור בקריירה הנכונה ולהתקדם בתפקידים, להקים עסקים ולשגשג, למצוא זוגיות או לפתח את הזוגיות ולמנוע גירושים. אפשר לפתח יחסים בין אישיים מעולים ולהתפתח אישית ולהשיג שביעות רצון.
האימון האישי הוא אינו טיפול והוא אינו פועל על פי עקרונות הטיפול. האימון מיועד לאנשים שרוצים לקדם נושאים בחייהם ומעוניינים לעשות זאת על ידי אדם בעל ידע וניסיון אשר יודע כיצד להוביל את התהליך הנכון למימוש את המטרות הרצויות.
בברכת בריאות, שגשוג ומימוש.

הוסף תגובה