איך נבחר איפה ללמוד נהיגה

איך נבחר איפה ללמוד נהיגה

אחד הרגעים המרגשים ביותר בחייהם של נערות ונערים רבים, זה הרגע בו הם מתחילים ללמוד נהיגה. זה הרגע בו הם מתחילים לעשות את דרכם אל העצמאות המיוחלת, לה הם מצפים במשך שנים רבות. 

אחרי שהם יסיימו ללמוד נהיגה, יוכלו להתחיל להשתמש ברכב של הוריהם או לעבוד ולחסוך כסף לרכישת רכב משלהם. אז הם כבר לא יצטרכו לבקש מהורים, אחים ואחיות גדולים שייקחו אותם לכל מקום וגם לא יצטרכו להשתמש בתחבורה ציבורית. הם יוכלו לנסוע לכל מקום, בכל זמן, מתי שירצו, עם מי שירצו. 

בשביל שהתהליך של לימוד נהיגה יתבצע ויושלם בצורה אופטימאלית, הרי שצריך לדעת איפה ללמוד נהיגה, כיצד לבחור את בית הספר והמורה המתאימים, וכן, צריך לדעת איך מתבצע התהליך. חשוב לציין, מעת לעת, הממשלה מחליטה לשנות את הנהלים והדרישות, בין אם זה בשביל להקל על התלמידים ולעיתים זה ההיפך, בשביל להקשות עליהם, מתוך מחשבה שזה יכול לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים בני נוער. 

בחלק הבא של המאמר, נסביר כיצד בוחרים איפה ללמוד נהיגה, כמה עולה שיעור נהיגה? וכל מה שנדרש בשביל ללמוד נהיגה בצורה נכונה ובטוחה. לאחר מכן נציג בפניכם את האתר בו תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי אודות מורי נהיגה ולימודי נהיגה. 

מה צריך לדעת על לימודי נהיגה?

נכון לשנת 2022, ניתן להתחיל ללמוד נהיגה בגיל 16 בערך. מבחן תיאורטי ניתן לעבור בגיל 16.5 ובגיל 16.9 ניתן לעשות מבחן מעשי. בכל מקרה, אי אפשר לעשות מבחן מעשי מבלי שעוברים בהצלחה מבחן תיאוריה. 

כל תלמיד או תלמידים צריכים לעבור 28 שיעורים מינימום בשביל שיוכלו לגשת למבחן מעשי. במידה והם ניגשים ולא עוברים את המבחן, אזי שהם יכולים להירשם למבחן שנית ועד אז, להמשיך ולקחת שיעורי נהיגה. אחרי שמקבלים רישיון, הרי שבמשך שנתיים הם ייחשבו כנהגים חדשים ועד גיל 24 הם ייחשבו כנהגים צעירים. יש לכך מגבלות מבחינת כמות הנוסעים שניתן להסיע בתקופות אלו וכן אם יהיה צורך בליווי של מבוגר. 

כמה עולה שיעורי נהיגה? שיעור ממוצע עולה בין 130 ל-170 שקל. המחירים אינם מפוקחים ולכן אין מחיר אחיד קבוע, וכל מורה יכול להחליט בעצמו על הסכום שהוא גובה. זמן ממוצע של שיעור נהיגה נמשך 45 דקות. 

איך בוחרים אצל מי ללמוד נהיגה?

ישנם מספר פרמטרים על פיהם נבחר איפה ללמוד נהיגה:

  • ניסיון המורה – כמה שנים הוא עוסק בתחום
  • כימיה אישית עם תלמידים ותלמידות
  • האזור בו הוא מלמד
  • שעות הלימוד האפשריות (זה צריך להיות אחרי שעות הלימודים כמובן)
  • סוג הרכב בעזרתו הוא מלמד
  • כמה מהר הוא דואג להפנות את התלמידים למבחן מעשי
  • זמינות- רצוי מאוד שיהיה ניתן לקחת לפחות שני שיעורים בשבוע. 
  • עלויות

איפה אפשר למצוא מורי נהיגה?

היום קל מאוד, באופן יחסי, למצוא מורי נהיגה. למשל, אפשר למצוא מידע ב-אתר רישיון שלי – מרכז מורי נהיגה ארצי, המספק את כל הפרטים הרלוונטיים אודות מורי נהיגה, בכל רחבי הארץ. 

כמו כן, ניתן להיעזר בהמלצות וחוות דעת של חברים לספסל הלימודים, אחים ואחיות גדולים, בני משפחה וגורמים אחרים. זה בהחלט יכול לשרת את המטרה ולעזור לכם למצוא מורה נהיגה מתאים. 

linktr.ee/onlinereviews

הוסף תגובה