באיזה סירה תבחרו, סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית? ואיך תנווטו אותה?

באיזה סירה תבחרו, סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית? ואיך תנווטו אותה?

ניווט ימי מסורתי בסירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית

אלקטרוניקה יכולה להיכשל, ולכן חשוב גם להשיג הבנה בסיסית של הכלים הדרושים לך לניווט אנלוגי, ולשמור אותם על סיפון הסירה שלך בכל עת. אלו כוללים:

  • מצפן
  • תרשימים עבור נתיבי המים שבהם אתה נוסע
  • שליטים מקבילים
  • מחוגה

עם העקרונות הבסיסיים האלה, כל עוד אתה נמצא בטווח ראייה של אדמה ונקודות ציון מרכזיות אתה יכול להבין היכן אתה נמצא ולאן אתה הולך.

מצפן

מצפן אומר לך לאיזה כיוון הסירה שלך פונה – צפון, דרום, מזרח או מערב – כפי שנמדד במעלות ביחס לצפון המגנטי. יש 360 מעלות המייצגים מעגל שלם. אפס מעלות על המצפן הוא צפון, 180 מעלות מצביעות דרומה, זה 90 מעלות למזרח, ו-270 מעלות מובילות למערב. אז הצצה במצפן שלך אומרת לך באיזה כיוון אתה נוסע, בכל זמן נתון. כאשר אתה מנווט את הסירה שלך לדרגה מסוימת על המצפן כדי לשמור על מסלול ישר, אתה קורא לזה "המיסב" שלך. אז אם אתה שייט למסעדה לארוחת צהריים והיא נמצאת ישירות מצפון שלך, אתה תכוון לכיוון אפס מעלות. אם זה מדרום לך תכוון מיסב של 180 מעלות, וכן הלאה.

שליטים מקבילים

סרגלים מקבילים הם שני סרגלים המחוברים על ידי זוג זרועות מסתובבות, כך שניתן להניף את הסרגלים קרוב זה לזה או רחוק זה מזה, אך הם תמיד יישארו מקבילים לחלוטין. על ידי כך שוב ושוב, אתה יכול "ללכת" על הסרגלים על פני תרשים. למה בכלל שתרצה? כי זה יאפשר לך לקבוע את מיסב המצפן המדויק של כל מסלול שאולי תרצה לנווט. לכל התרשימים יש ורד מצפן עם כל 360 המעלות מודפסים עליהם. הנח את הסרגל על ​​גבי התרשים, על קו המסלול שאתה רוצה לנווט. אחר כך צעדו עם הסרגלים אל שושנת המצפן, ואל הוויולה – אתם יודעים איזה כיוון מצפן אתם צריכים כדי לנווט את הסירה כדי לנהל את המסלול.

מחוגה

קטמרן – למפרידים יש שתי זרועות המחוברות בקצה האחד, וניתן לשלוף אותן לרוחבים שונים בקצה השני. אלה משמשים למדידת מרחק. לכל התרשימים יש מפתח שמראה קנה מידה לפי מיילים וק"מ ימיים

הוסף תגובה