ביטוח אחריות מקצועית למדריכים ומאמני שחייה

מדוע מדריכי ומאמני שחייה צריכים להחזיק ברשותם ביטוח אחריות מקצועית ? 

הרבה מאוד ישראלים, בפרט ילדים ובני נוער, אך גם מבוגרים, נעזרים לא פעם במדריכי שחייה על מנת ללמוד כיצד לשחות בצורה נכונה ובטוחה. מעבר לעובדה שמדריכי שחייה מלמדים כיצד לשחות, הרי שרבים גם עוסקים באימון קבוצות שחייה ברמות שונות, לא רק עבור קבוצות מקצועיות אלא גם עבור קבוצות חובבים.
כל מי שעוסק בתחום זה, בדומה למאמני כושר ומאמנים אחרים שעוסקים במקצועות הספורט, צריך להחזיק ברשותו ביטוח אחריות מקצועית וביטוח צד ג' על מנת שהוא יוכל לבצע את עבודתו בראש שקט ובידיעה שאם חס וחלילה קורה משהו, אזי שהוא מבוטח וחברת הביטוח תשתתף במימון ההוצאות השונות הקשורות למקרה כזה או אחר.

מהו ביטוח אחריות מקצועית וביטוח צד ג' ?

ביטוח אחריות מקצועית בכל תחום ותחום ובפרט בתחום מקצועות הספורט, מתייחס למקרים בהם
לקוחות של המבוטח נפגעים במהלך תהליך העבודה איתו, ונדרשים לקבל טיפול. זאת כאשר והמקרה מתרחש במהלך העבודה המשותפת ונגרם כתוצאה מרשלנות, חוסר תשומת לב או כל סיבה אחרת שקשור להתנהלות המבוטח.
במקרה שלנו, קרי של מאמני שחיה, הכוונה היא למצבים בהם במהלך ההכנות לאימון, במהלך השחייה עצמה או לאחר מכן, מתרחשים דברים שגורמים נזק פיזי או אחר למתאמן, כתוצאה מרשלנות של המאמן, חוסר תשומת לב או דברים שקשורים לתהליך העבודה.
בכל אחד מהמקרים האלה, ייתכן שהמתאמן ירצה לתבוע את המאמן ולדרוש ממנו פיצויים. על מנת שהמאמן לא יצטרך בעלויות לבד ולשלם על כך מכיסו, הוא רוכש ביטוח אחריות מקצועית ואז חברת הביטוח משתתפת באופן מלא או חלקי בכיסוי ההוצאות, בהתאם לתנאי הפוליסה.
ביטוח צד ג' מתייחס למצב בו כתוצאה מהאימונים ומפעילות המאמן, נגרמים נזקים לרכוש או לגוף כתוצאה מתאונה. אחת הדוגמאות הקלאסיות לכך היא, אם נניח המאמן השאיר חפצים של האימון ברחבת הבריכה ומישהו נתקל בהם ונחבל אזי שהוא עלול לתבוע אותו בדרישה לפיצויים על הנזק, במקרה זה ירצה המאמן להפעיל ביטוח צד בשביל לא לשאת בהוצאות בעצמו.

למה חשוב לרכוש ביטוח מאמני שחייה ?

המשמעות של פוליסות ביטוח אחריות מקצועית וביטוח צד ג' הן שהמאמן לא צריך לשאת בהוצאות השונות לגבי פיצויים ועלויות אחרות שהוא יידרש לשלם עקב התנהלותו. זה יכול להקל עליו מאוד מבחינה כלכלית וכן זה יכול להפחית ממנו לחצים וכאבי ראש מיותרים.
כל מאמן ומדריך שחייה, צריך לקחת בחשבון שמקרים מסוימים עלולים להתרחש, בין אם הוא אשם ובין אם לאו, אז מוטב שיהיה מבוטח ולא יצטרך להתמודד עם זה לבדו.

אילו מאמנים ומדריכים יכולים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית ובאילו תנאים ?

לא כל מי שמתעסק בתחום של הדרכת שחייה יכול לרכוש ביטוח כזה. חברות הביטוח מציבות תנאים מסוימים שמחייבים את המעוניינים לרכוש מהם ביטוח מאמני שחייה: 

  • יש להציג תעודת הסמכה ממקור מוכר להדרכה ואימון שחייה.
  • תעודת עזרה ראשונה בתוקף (יש לבצע ריענון בהתאם לחוק).
  • יש לחתום על הצהרת בריאות המלמדת שהמאמן במצב בריאות תקין ויכול להדריך אנשים אחרים.
  • יש לבדוק מה הגיל המינימאלי שחברת הביטוח דורשת מהמדריכים והמאמנים להיות בשביל לרכוש
    ביטוח אחריות מקצועית.
  • יש לבדוק האם חברת הביטוח מחייבת מספר מקסימאלי של מתאמנים בשיעור שחייה.
  • חברת הביטוח תדרוש שהביטוח יכול לחול רק על מקרים בהם האימונים וההדרכות מבוצעים בבריכת
    שחייה על פי התקן והחוק הישראלי, ובמקום הכולל את כל אמצעי ההצלה הנדרשים, כולל תיק עזרה
    ראשונה (כפי שניתן להבין, הביטוח יחול במקרה כזה רק על אימונים והדרכות בישראל).

לסיכום, מומלץ לכל מדריך ומאמן שחייה לרכוש ביטוח אחריות מקצועית.

למידע ופרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר המרכז לביטוח מקצועות הספורט , שם אפשר לקבל את כלל המידע הרלוונטי אודות ביטוח, וכן ליצור קשר עם החברה לקבלת עזרה מסוכני ביטוח מנוסים והצעת מחיר אטרקטיבית.

ביטוח אחריות מקצועית ל דבריכם ומאמני שחייה israelswim.com

הוסף תגובה