גיל העמידה או גיל הפריחה

 

נשים בישראל 
נשים בישראל גודלו וחונכו להתמסר למשפחתן. זה תפקיד האשה, בעוד שתפקיד הגבר להתפתח  בקריירה ולמפרנס את המשפחה. לעומת זאת, במקרים מסוימים, נזקקה כלכלת המשפחה לעזרת האישה או שהאישה לא ויתרה על התפתחותה האישית. היא יצאה לעבוד אך בחרה במקרים רבים בקריירה, שתאפשר לה להיות גם טובה בעבודה וגם טובה בבית: מורה, גננת, מנהלת-חשבונות, אחות, מזכירה, פקידה וכדומה. מעטות שמו את הצרכים והחלומות שלהן במרכז והבינו, שגם לבן הזוג יש חובות בבית, בדיוק כמו להן.
גיל העמידה
כשהילדים גדלו ואין צורך לפתוח להם את הדלת עם שובם מהגן ומבית הספר, האישה יכולה להתמסר להתפתחותה שלה. האישה הוכיחה שהיא עמדה באותן ציפיות שדרשו ממנה: הביאה ילדים לעולם, גידלה אותם, חינכה אותם, תמכה בבן זוגה, עזרה בכלכלת המשפחה באם היה צורך. זה הזמן להתחיל ולחפש מה אוהבים באמת ולא מה מצפים מאיתנו. נשים רבות נוסעות עם חברות לטיולים בחו"ל ולחופשות בארץ. יוצאות לחוגים מעניינים ומרחיבות את חוג חברותיהן. עכשיו זה לא רק לשבת עם החברה בגינה ולהשגיח על הילדים אלא למצוא באמת תחביבים ונושאים משותפים. 
גיל הבלות או גיל ההתפתחות
אבן שושן מגדיר 'בלוי' כסחבה, חלק מרופט בבגד. האם כך יש לראות אישה שעברה את גיל החמישים? מה מבטא המושג 'גיל הבלות'? שאין צורך יותר באישה בגיל המעבר אלא לשם גידול נכדים? החברה הרפואית מגדירה את גיל המעבר כמחלה. עכשיו אפשר להלעיט את הנשים בתרופות. במקום לראות את היתרון בחיי מין חופשיים, הזדמנויות חדשות שנפתחו, רואים זאת כשלילה. חיפשתי באינטרנט את הערך 'גיל המעבר' או 'גיל הבלות' וכל שמצאתי היה עצות לתרופות שיעזרו להתגבר על המחלה. עכשיו סוף סוף יש לאישה חופש והיא יכולה לפתח את עצמה לא כמו שמצפים ממנה אלא כמו שהיא רוצה. יציאה לפנסיה מביאה אפשרויות עצומות כי עתה אין דאגה כלכלית ואפשר להתמסר רק להנאות שבחיים.
פתיחת דלתות חדשות
האם את אוהבת לצייר אך טיפול בבעל ובילדים השכיח ממך את אהבתך לציור?
האם תמיד אהבת לעצב בתים אך היה לך זמן רק לראות את ביתך שלך?
האם תמיד יעצת לחברותיך כשהיו בקשיים ובזמנים קשים ועכשיו את רוצה להפוך את זה למקצוע?
אם גם את רוצה למצוא מחדש את ייעודך בחיים, למצוא את היתרונות של גיל המעבר ואולי אף לנצל את ההזדמנות הכלכלית ביציאה לפנסיה, אני מזמינה אותך להתחיל במסע המעניין.

הוסף תגובה