גן צדפים – גן קהילתי במושב הבונים

גן צדפים – גן קהילתי במושב הבונים

מה זה גן קהילתי?

גן קהילתי, או גן מעורבות הורים, הוא גן שבו קבוצת הורים מנהלת בפועל את הגן, ונושאת באחריות עליו.
ההורים מתחלקים לקבוצות עבודה, לכל צוות תחום אחריות מוגדר, וכולם יחד נותנים מענה לכל התפעול של הגן.
ההורים שוכרים מבנה, מגייסים אנשי חינוך איכותיים, דואגים לתשלום הוצאות שוטפות וניהול תקין מול הרשויות.
לצוות החינוכי נותר להתרכז ולהשקיע רק בעבודה החינוכית מול הילדים, בזמן שההורים דואגים לשאר…
התשלום עבור הגן נועד לכיסוי ההוצאות בלבד, אין רווחים בסוף השנה. אם נשאר כסף בקופה, הוא מושקע בשדרוג הגן לטובת הילדים. אף אחד לא חוסך על חשבון הילדים בהוצאות/ עלויות. טובת חינוך הילדים קודמת

למה החלטנו להקים גן קהילתי?

במרבית גני הילדים בהם נתקלנו קיים מתח בין חינוך הילדים מול ניהול עסק רווחי, כאשר המרכיב הכלכלי הוא תמיד גורם מכריע בקבלת ההחלטות בגן. עובדה זו יוצרת מתח מובנה בין ההיבטים הכלכליים והרצון להיות רווחי לבין ההיבטים החינוכיים.

הרגשנו כי אנחנו ההורים נמצאים במעמד של לקוח, שלא יודע ואין לו השפעה על איך ועבור מה יעשה השימוש בכסף שאנו משלמים.

רצינו ליצור קהילה שפועלת יחד, בכוחות משותפים, ומבטיחה מסגרת רגועה ואיכותית לילדנו.

לצורך ההקמה וניהול הגן הקמנו עמותה, בה חברים 7 המייסדים. לעמותה וועד מנהל וחשבון בנק. לעמותה עובדים שכירים, שהם הצוות החינוכי של הגן. הכנסות העמותה מגיעות מתשלומי ההורים.

האני מאמין שלנו

אנו מאמינים כי אם נבחר בקפידה ונתגמל את אנשי הצוות הטובים באמת, הם יביאו איתם את הביטוי היצירתי והמופלא של העבודה שלהם עם ילדים, ויממשו את עצמם בכל דרך שיבחרו.

צוות הגן הוא צוות איכותי שמגיע מתחום החינוך, בעל ניסיון רב ואהבה אמיתית לילדים. הצוות ניזון מהשפעות חינוכיות שונות, ובעיקר מחינוך אנתרופוסופי.

הגן שלנו שואף להיות מרחב בטוח, שמח, מקום בו רואים את הילדים ומבססים עמם אמון ותקשורת, גן של ילדות, שמחה וגילוי, גן בו הטבע והחיבור אליו הם חלק מהיומיום. גן בו גם המבוגרים נהנים להתפלש בחול, לחקור ולשחק. גן בו הצוות מיטיב להכיר כל ילד לעומק ואת צרכיו היחודיים, להעניק בטחון וגבולות, לעודד להתפתחות וגדילה ולקיים תקשורת כנה עם הילדים וההורים.

כמה מילים על הגן שלנו

הגן מתנהל כמו כל גן.

לצוות החינוכי שנבחר להוביל את הגן אוטונומיה חינוכית מלאה, ההורים בוחרים את הצוות, אבל אינם מעורבים בתכנים, בניית סדר יום, וכו'. תמיכת ההורים היא ב"מעטפת", בתפעול, בפרוצדורה.

במהלך השנה לכל הורה התקשרות מול הצוות לגבי ילדו הפרטי, הגננות מחוייבות לשמירה על צנעת הפרט. כמו כן, מתקיימות פגישות באופן שוטף בין ועד המנהל והצוות חינוכי, ופתרון בעיות בשיתוף.

הוסף תגובה