דוגמא למערכת הידרופונית

דוגמא למערכת הידרופונית

מערכת הידרופונית כוללת כמה אלמנטים כאשר לא מדובר בדיוק באותו גודל ומבנה של מערכת אצל כולם, אלא העקרונות המשותפים מאפשרים לרכוש את הרכיבים, או לרכוש מערכת מוכנה. יש דגמים שונים ויש רכיבים שונים מבחינת גודל, סוג וכו' ולכן כל אחד יכול להרכיב לעצמו מערכת לגידול הידרופוני בהתאם לחלל הפנוי, התנאים, והתקציב.

מערכת 36 שתילים

הנה דוגמא למערכת הידרופונית מלאה שכוללת סה"כ 36 שתילים מסוגים שונים כמו למשל נענע או בצל ירוק. נוכל למקם 36 שתילים באופן ורטיקלי לגובה על גבי 4 צינורות למשל (בצורה של מעקה בטיחות). זהו למעשה המעמד אותו תוכלו לרכוש בחנויות השונות המחזיקות ציוד הידרופוני. באותו אופן ניתן לרכוש מעמדים בגדלים שונים המתאימים לכמות שתילים גבוהה או נמוכה יותר. מלבד המעמד עצמו יש לרכוש צינור שתילה, צמר סלעים לשימור התנאים להפסקות חשמל, חיבור למשאבת מים וגם שנאי חשמל. להשלמת התמונה יש להזרים מים עם דשן נוזלי.

כאשר תרכשו מערכת הידרופונית מוכנה או כאשר תגיעו לחנות מקצועית המוכרת ציוד הידרופוני תקבלו הסבר ומידע לגבי השילובים השונים, חיבורים, הסבר על שנאים ועוד. יש מערכות גידול הידרופוני אשר יש לשלב בהם סופח לחות. סופח הלחות איננו למעשה חלק מהמערכת עצמה באופן בסיסי, אלא הוא נדרש בהתאם לתנאי הטמפרטורה והלחות במקום שבו בחרתם למקם את המערכת ההידרופונית. יש סופחי לחות בגדלים שונים, כאשר יש לרוקן את מיכל ניקוז המים אחת לפרק זמן מסוים, על מנת לאפשר פעילות תקינה של הסופח. יש מערכות גידול הידרופוני בהן יש לשלב נורות לד לגידול. הדבר תלוי בחשיפה לקרני השמש במקום בו נמצאת המערכת ההידרופונית, כאשר נורות לד לגידול פולטות אור בספקטרום המדויק הדרוש לצמחייה. 

טיפ לגבי משפחות השתילים

בהתאם לתורת הידרפוניקה הרי שכדאי לשלב במערכת הידרופונית אחת שתילים מאותה משפחה, משום שהם דורשים תנאי גידול דומים מבחינת אורך השורשים וחשיפה לשמש – וכך תוכלו לגדל צמחים וירקות מאותה משפחה תוך התעסקות מינימלית עוד יותר, ללא קשר להתעסקות הנמוכה ממילא שדורשת מערכת הידרופונית ביתית.

הוסף תגובה