דלתות פנים עיוורות

דלתות פנים עיוורות

דלתות פנים עיוורות הן למעשה דלתות אשר המשקופים סביבן לא נראים. לעתים יש המכנים זאת משקופים סמויים. מדובר בבחירה מאוד אלגנטית ואסתטית אשר "מנקה" את מסגרת הדלת מאלמנט המשקוף, ומותירה רק את הדלת עצמה בכניסה לחדר. המשקוף כן קיים אך הוא נסתר מן העין, כאשר בתהליך בניית השלד משלבים תחילה את המשקוף ובשלב מאוחר יותר מתקינים עליו את הדלת. המשקוף גם מכוסה בשכבת טיח אשר מסתירה אותו. על היתרונות של דלתות עיוורות וכל מה שחשוב בנושא – תוכלו לקרוא כאן.

התקנה

חשוב לשים לב במהלך שלב התקנת המשקופים העיוורים שהם מותקנים בצורה נכונה, כאשר יש איזון בין דפנות המשקוף ורווחים במידה שווה בין החיבורים השונים. חשוב גם לוודא שהמשקופים מכוסים בצורה אחידה בטיח, ושהוא מסתיר אותם. למשקופים תפקיד חשוב גם במסגור הדלת, וגם לבידוד – ולכן אין לדלג על בדיקת תקינות התקנת המשקופים.

יתרונות

היתרון הבולט עבור דלתות פנים מסוג זה הוא בכך שהמשקוף לא נראה לעין, ולכן המראה הכללי הוא אסתטי בהרבה. יתרון נוסף הוא העובדה שניתן לשלב דלתות פנים למעברים, מבלי שהיה משקוף בולט בקו הקיר. כך למשל עבור דלת המשמשת למעבר מהסלון לשירותים או למזווה – אנחנו לא נרצה כמובן שמשקוף בולט יכער את אחד מקירות הסלון. גם עבור מבנים ציבוריים ומסחריים בהם שילוב של דלת פנים עם משקוף רגיל הוא בולט ולא אסתטי – מקובל לשלב דלתות מסוג זה שהן דלתות נסתרות.

טיפ

כדי לשלב דלתות פנים עיוורות כדאי מאוד לחשוב על כך כבר בשלב התכנון ובניית השלד, משום שהדבר דורש התקנה מיוחדת של המשקופים הנסתרים. גם עבור מטבחים יש שלל חידושים ואלמנטים נסתרים שניתן להתקין על מנת לספק למטבח מראה אסתטי ונקי יותר. כך למשל ניתן לשלב עבור מטבחים חזיתות שהן ללא ידיות, אלא שהפתיחה שלהן מתבצעת באמצעות לחיצה קלה ופשוטה על חזית הארון או המגירה.

הוסף תגובה