הזמנת בדיקת קרינה לבית או לעסק

הזמנת בדיקת קרינה לבית או לעסק

הזמנת בדיקת קרינה

בעלי עסקים או בעלי בתים, רכשתם או מתכננים לשכור נכס חדש ומוטרדים מסכנות קרינה בסביבתכם? במאמר הבא, נסביר מה תהליך הזמנת בדיקת קרינה.

אז מי בעצם יכול להזמין שירות של בדיקת קרינה?

אם וכאשר אתם חוששים מרמות קרינה חריגות בביתכם, או במקום העבודה שלכם, או במבנה ציבור מסויים שבו הינכם מבקרים באופן תדיר, הינכם יכולים להזמין בדיקת קרינה.

כאשר קבעתם פגישה עם מודד קרינה, חשוב כי נציג מטעמכם יהיה נוכח במקום, יחד עם זאת, חשוב להיות סבלניים ולא לזרז את המודד, על מנת שיבצע את הבדיקות בצורה המיטבית.

בכדי לסייע למודד לבצע את עבודתו נאמנה ועל הצד הטוב ביותר, בדגש על קבלת דוח בדיקה, תתבקשו לעיתים למלא טופס בקשה, שבמסגרתו תישאלו שאלות בנוגע לנכס הדורש בדיקה, ייתכן ואף תתבקשו לצרף תכנית ומפרט חלוקה, כל זאת לצורך תיעוד הבדיקות במרחבים השונים והתייחסות לכל אזור.

אילו סוגי מדידה קיימים?

  • מדידה רגעית – מדידה זו מתבצעת ע"י מכשיר מדידה נייד המודד את רמת הקרינה באותה נקודה ספציפית בזמן, וזאת כמובן במספר מקומות שייבחרו ע"י מודד הקרינה.
  • מדידה רציפה – אם וכאשר נדרש, בסיום תהליך מדידה רגעית או בהינתן מצב שנדרש לבצע מדידה לאורך זמן, תתבצע מדידה רציפה. מדידה זו מתבצעת באמצעות מכשיר ניטור נייח למשך זמן של ימים מספר.

סוגי קרינה קיימים

חשוב לדעת כי קיימים סוגי קרינה מסוגים שונים, כאשר הזמנתם מודד קרינה, חשוב לציין מה לדעתכם הבעיה ומאיזה סוג של קרינה חריגה אתם חוששים. הדבר חשוב מאוד, מכיוון שלכל סוג קרינה קיים ציוד מדידה ייחודי (המתייחס לטווח התדרים הרלוונטי לקרינה הספציפית).

אם וכאשר אינכם בטוחים בסוג "האיום", הסבירו למודד מאין נובע החשש והוא יסיק מכך, מה נדרש לבדוק ואיזה ציוד נדרש להביא.

יש לוודא כמובן, כי המודד המוזמן הינו בעל הסמכה מתאימה מטעם המשרד להגנת הסביבה וכי ציוד המדידה המובא, מכוייל ועומד בתקנים הנדרשים.

  • קרינה חשמלית (ELF) – קרינה זו נובעת ממכשור חשמלי, ארונות חשמל ומתקני חשמל שונים. המדידות מתבצעות בתדר החשמל הנהוג בארץ (50 הרץ).
    • הבדיקה מוודאת כי אין אנומליות ברמת הקרינה.
    • במסגרת הבדיקה, נבדקים אזורים רגישים, כגון, ליד ריכוז אנשים, ליד אזורי שינה וכו'.
    • אם וכאשר מתגלות חריגות קרינה (גם במתקנים נייחים שלא ניתן להזיזם, כגון ארונות חשמל), קיימים פתרונות מיגון שונים שתפקידם לפתור את הבעיה.
  • קרינה סלולרית (אלקטרומגנטית) – קרינה זו נובעת מתדרי רדיו הנמצאים מסביבנו, בין אם ממתקנים סלולאריים (אנטנות), או מציוד אלחוטי (כגון, נתבים וכו').
    • גם כאן, ישנם פתרונות מיגון, בהתאם לממצאים שהתגלו.

תוצאות הבדיקה

לאחר מדידת רמות הקרינה השונות, באזורים הנדרשים, מוגש דוח מפורט, המתייחס לטווחי הקרינה השונים בכל אזור ואזור, וזאת בהשוואה לרמות הקרינה המומלצות ע"י המשרד להגנת הסביבה.

במידה ותימצאנה תוצאות חריגות, יוגשו יחד עם ההמלצות, גם תכנית מיגון פרטנית.

הוסף תגובה