הכינו את ביתכם לקראת החורף הקרב

הכינו את ביתכם לקראת החורף הקרב

לקראת החורף , רצוי להיערך מבעוד מועד לגלים של טמפרטורות נמוכות ,קור, גשמים, רטיבות, ורוחות עזות.

היערכות מראש תעזור לכם להתמודד בקלות עם תקלות שאיתן תצטרכו להתמודד בחורף הקרוב ואף להקל על ההתמודדות, עם התקלות שבכל זאת יתרחשו. כך עושים זאת:

הגשם מגיע? הכינו את החלל החיצוני

מספר פעולות שרצוי לעשות בחלל החיצוני לקראת מזג אויר גשום

למנוע נזקי רוח מ"העפת" חפצים – לבדוק את סביבת הבית ולוודא, שאין מסביבו חפצים אשר עלולים לעוף באופן מסוכן, עם תחילת הרוחות העזות. לגבי עצים חשוב לשים לב לענפים ובמידת הצורך, להזמין מומחה לגיזום. יש לשים לב גם ליחידה החיצונית של המזגן, שצמחים או חפצים שונים אינם מפריעים לה. 

לטפל בעציצים – אם יש לכם צמחים במרפסת או בחצר, כדאי לקחת בחשבון שני דברים. האחד – חלק מהצמחים עשויים להיות רגישים לחשיפה ישירה לתנאי החורף. השני – לראות אם יש עציצים שעלולים ליפול בגלל רוחות עזות למטה, לרחוב. במידה וזה המצב, משנים להם מיקום או שמקבעים אותם למקומם באופן כלשהו.  

מניעת הצפות – בבית פרטי וגם בבניין משותף, הקומות הנמוכות, חניניום, מחסנים והמרתפים עלולים לסבול מהצפות. לכן מומלץ להכין את החללים האלה לפני ולבדוק מראש חורים ומבנים רעועים, יש לטפלמבעוד מועד. יש לדאוג לניקוז ופעמים רבות, ניתן לראות את הלכלוך שסותם את דרכי הניקוז ופשוט לפנות אותו.

לסקור את המבנה – כדאי כמובן גם פשוט לסקור את המבנה עצמו היטב מבחוץ. ייתכן שתוכלו להבחין בצורה כזו בסדקים בקירות או בפגמים בצידם החיצוני של חלונות. שימו לב באופן מיוחד, לגופי תאורה שנמצאים בחוץ. המבנה החיצוני שלהם עשוי להתייבש לאורך הקיץ ולהיסדק, ברגים עשויים להחליד עם הזמן וכן הלאה. התוצאה עשויה להיות שאיטום גוף התאורה יהיה פגום וכדאי לטפל בכך לפני שמגיעים הגשמים וגורמים לקצר.  

הכנת הגג

הגג כמכלול ובאופן מיוחד המרזב, ראויים לתשומת לב מיוחדת לקראת החורף: 

איטום הגג – שכבת האיטום שעל הגג מתבלה בהדרגה ויש לבדוק ולחדש אותה מדי פעם. חשוב לעשות זאת עוד לפני החורף, כאשר מזג האוויר מקל על ביצוע עבודה כזו. 

בדיקת הרעפים – אם מדובר בגג רעפים, כדאי לבדוק שאין רעפים שבורים או סדוקים, אשר דרכם הגשם יחדור. שיטה פשוטה לבדוק נזקים גדולים מסוג זה, היא להסתכל בעליית הגג מבפנים בשעות היום ולראות האם ומהיכן חודר אור רב. קחו בחשבון, שעשויים להיות רעפים במצב גרוע, אשר נראים חיצונית בסדר, אבל ישברו עם תחילת הגשמים.   

תקינות מרזבים – יש לסקור את המרזב ויזואלית לחלודה ופגמים שונים. לאחר חודשים של קיץ וחוסר שימוש, קרוב לוודאי שהמרזב סתום (בעלים ופסולת דומה), לפחות באופן חלקי. לכן, חשוב לבדוק אותו, לנקות אותו ולבסוף לבצע בדיקה (עם שפיכת מים מלמעלה). כל זאת, תוך הפעלת שיקול דעת כמובן וזהירות רבה- על גגות רעפים למשל, מומלץ שלא לעלות. 

גג מסודר – לוודא שהחפצים שעל הגג מקובעים למקומם.

לנקות קולטי שמש – העלייה לגג היא גם הזדמנות טובה לנקות את קולטי השמש מאבק. הקולטים בהחלט יכולים להיות בשימוש,
שניקוי קולטים חיצוני לא מסובך או גוזל זמן יותר מדי. קחו בחשבון, שהלכלוך על הקולטים הוא לא רק אבק ויכול לייצר סתימות. בדקו את דוד שמש האם הוא נקי ונקו ופנו את הפסולת מהאזור.

הוסף תגובה