התקנה נכונה של דודי שמש תלויה בגורמים רבים. גורמים אלה כוללים משאבים סולאריים, אקלים, דרישות בנייה מקומיות ונושאי בטיחות.

לאחר ההתקנה, תחזוקה נכונה של המערכת דודי שמש תשמור על הפעלה תקינה וחלקה.

בדרך כלל מערכות דודי שמש אינן דורשות תחזוקה רבה. 

במערכות דודי שמש פעילות, יש לדון בדרישות התחזוקה עם ספק דוד השמש שלכם, ולהתייעץ עם הספק של המערכת אינסטלציה ורכיבי חימום מים קונבנציונליים אחרים דורשים תחזוקה זהה למערכות המקובלות. 

יתכן ויהיה צורך לנקות באקלים יבש בו מי גשם אינם מספקים שטיפה טבעית.

מדוע יש לתחזק דודי שמש?

מערכת סולארית צפויה להימשך יותר מעשרים שנה ועם תחזוקה לא אמורה לאבד את היעילות שלה לאורך שנים . עליכם לבקש שיסופקו עם אחריות יצרן מינימאלית על הקולט עצמו. המתקין שלך צריך לספק לך אחריות על חומרים ועבודה.

המשאבה, למשל, עשויה להזדקק להחלפה לאחר כעשר שנים אם כי היא מרכיב זול יחסית. חלקים אחרים שעשויים להזדקק להחלפה הם רכיבים חשמליים כמו הבקר. ישנם סוגים שונים של דוד השמש אשר דורשים סוגים שונים של תחזוקה וישתנו בהתאם לפרויקט האישי שלכם.

בתנאי שהמערכת דוד השמש הותקנה כראוי, תצטרכו  לבצע מעט מאוד תחזוקה לאורך אורך החיים של המערכת, עם זאת, ישנם כמה דברים שיזדקקו לתחזוקה תקופתית. 

דרישות תחזוקה כאלה יהיו לבחון את לחץ נוזל המשאבה על בסיס שנתי שכן יתכן ויהיה צורך להתמלא בכל כמה שנים וגם לבדוק את רמות ה- PH והחלפת נוזל הקירור. 

מרבית סוגיות התחזוקה מוכתבות על ידי תנאים סביבתיים כמו מיקום ההתקנה ותנאי מזג האוויר.

ניקוי קל של הפנלים עשוי להידרש להסרת כל הצטברות לכלוך, אך מי גשם וזווית הלוח ידאגו לרוב הלכלוך.

התייעצו עם הספק או המתקין של מערכת דוד שמש שלכם

המתקין של דוד שמש יכול לייעץ לך בהמשך בכל נושא התחזוקה הכללי הנוגע למערכת הספציפית שלך. גם לאחר עלויות תחזוקה והתקנה, מערכת חימום תרמית סולארית היא השקעה נהדרת המציעה יתרונות רבים ולא רק החיסכון הברור בחשבונות החימום שלך.

תלוי במערכת שלך יתכנו חלקים קטנים אחרים אשר יצטרכו להיבדק בכדי לשמור על כך שהמערכת שלך פועלת במלואה. כמה בעיות תחזוקה נדירות אחרות שעליכם לצפות בהן הן חסימות אוויר בצנרת והדלפות נוזל לרדיאטור, אך אין זה סביר במערכת המותקנת כראוי ומתקין טוב יכסה אתכם כנגד כל בעיה כזו. עליך לבקש מהמתקין לקבל הצעת מחיר לגבי תחזוקה ושירות כשאתה שואל אם מותקנת מערכת תרמית סולארית.

מתי עלי להחליף את דוד שמש?  

  • דוד שמש ישן מאוד ועברו כבר 10 שנים מאז התקנתו.
  • דוד שמש שמשמיע רעש מוזר.
  • דוד שמש שלא מחמם את המים עד לרמה נאותה.
  • דוד השמש המייצר מים בוציים, חוליים או כפריים.
  • קיימת דליפה מחימום מים וגוף החימום.
  • ריח מוזר של המים שיוצאים מדוד חימום המים.
  • צריך לתקן את דוד השמש שוב ושוב.
  • אין מספיק מים חמים לאורך זמן רב במהלך המקלחת.
  • מיכל דוד המים דולף.
  • מיכל דוד המים נפגע.

אמקור דודי שמש בע"מ מציעה לכם מגוון מערכות חימום מכל הסוגים בפריסה ארצית:

מערכת גוף חימום

דוד שמש

דודי חשמל

מערכות סולאריות

הוסף תגובה