בשנים האחרונות ביקור וסיור בקברי צדיקים הוא אינו נחלתם הבלעדית של אנשים מהזרמים הדתיים השונים – אנשים מכל הספקטרום היהודי מתעניינים בביקור בקברי צדיקים וממה שיש לאתרים הללו להציע להם – אז לאן צריך להגיע? ואיך מגיעים לשם מבלי להסתבך? במאמר הבא

אם גם אתם שמעתם על הסגולות של ביקורים בקברי הצדיקים השונים, אתם לא לבד. בשנים האחרונות לפקוד קברי צדיקים בארץ ובעולם ובעיקר באיזו הצפון הפך לטרנד מוצלח ואנשים רבים אוהבים לעשות זאת אחת לתקופה, ולא רק באופן חד פעמי. עם זאת לא כולם מכירים את כל מה שיש לתחום להציע ולעיתים מעדיפים לעשות זאת באופן מודרך או לפחות בהסעה מאורגנת לקברי צדיקים שתביא אותם עד למקום קבורתו של הצדיק מבלי להסתבך.

מדוע אנשים פוקדים קברי צדיקים?

טעות נפוצה היא לחשוב שאנשים הפוקדים את קברי הצדיקים הולכים על מנת להתפלל לצדיק עצמו שיושיע אותם או יעזור להם באיזו מצוקה הקיימת בחייהם. אז מה כן? מה שבעצם טוענים הוא שהצדיק, בגלל מעלתו העליונה, יכול להמליץ ולסנגר על המבקרים בציון הקבר שלו בפני בורא עולם ובכך להטיב את גזרת השמים שנגזרה על אותם מאמינים. וזאת הסיבה העיקרית שבגללה ממשיכים אנשים לפקוד את קברי הצדיקים הרבים שנמצאים בארץ ובעולם.

היכן נמצאים קברי הצדיקים המפורסמים?

ציוני הקברים של הצדיקים נמצאים במקומות רבים בארץ ובעולם, אך מסיבה כלשהי ישנו ריכוז גבוהה יותר של קברי צדיקים באזור הצפון בארץ ישראל. הרשב"י – רבי שמעון בר יוחאי – קבור במירון, ואיתו קבור בנו, ואת קברם פוקדים כל השנה אך במיוחד בל"ג בעומר ובחגיגות ה'חלאקה' לילדים שהגיעו לגיל שלוש. 

רבי יונתן בן עוזיאל קבור בעמוקה, וגם את קברו נוהגים לפקוד באירועים מסוימים, והרבה מן הפוקדים אותו הם אלו המחפשים זיווג הגון בידי שמיים. עמוקה זהו ישוב הנמצא גם הוא בצפון. בצפת קבורים עוד צדיקים רבים ולכן המגיעים לאזור ומתעניינים בקברי צדיקים יוכלו לפקוד ציוני קבורה רבים באותה הזדמנות.

מי יכול לפקוד קברי צדיקים?

התשובה לשאלה הזו היא – כולם! מקטן ועד גדול, נשים וגברים, דתיים וחילונים. כולם יכולים לפקוד קברי צדיקים. מי שמאמין שלמקומות הללו סגולה מיוחדת יוכל להנות מאווירת קדושה וחוויה עמוקה, ללא קשר לגילו, מגדרו או לכיפה שמונחת או לא מונחת על ראשו.

ובכל זאת, לא כולם מכירים את כל המקומות בהם נמצאים הקברים ולכן ישנה אפשרות להזמין הסעות למירון, הסעות לעמוקה או הסעות לצפת ולהנות מנסיעה לציוני הקברים ללא הרגשה של חוסר ודאות של נהיגה במקומות לא מוכרים ליעדים שטרם ביקרתם.

מה אפשר לשלב עם ביקור בקברי צדיקים?

מאחר ומרבית ציוני הקברים נמצאים באזור הצפון, ניתן לשלב בביקורים הללו חוויות שונות ורבות. אם אתם חפצים בטיולי טבע – תוכלו להנות מהצפון הירוק והנחלים הזורמים בו במשך כל ימות השנה במרחק לא גדול מכל אחד מציוני הקברים. אם אתם דווקא מתעניינים ביהדות ורוצים להמשיך עם אותו הקו, ניתן לבקר בבתי כנסת עתיקים הנמצאים באזור וסיורים בעיר העתיקה צפת לדוגמה שהם מעניינים לא פחות.

האם ישנם טיולים מאורגנים לקברי צדיקים?

טיולים מאורגנים לקברי צדיקים הם נפוצים וקיימים לכל המעוניין בכך. אם אתם מחפשים טיולים לקהל מסוים כמו חובבי טבע, רווקים בלבד או משפחות, תוכלו לחפש באינטרנט טיולים כאלו הכוללים ארגוני הסעות למירון, הסעות לעמוקה או הסעות לצפת, בהתאם ליעד הנבחר. גם המלצות מחברים יכולות להיות שוות הרבה, אם יש בקרבתכם מי שימליץ.

הוסף תגובה