הפרטים שחשוב להכיר על תניית בוררות

הפרטים שחשוב להכיר על תניית בוררות

בוודאי חלק מכם מכירים את המשפט "אתה יודע עם מי אתה מתחתן, אבל אתה לא יודע עם מי אתה מתגרש". המשפט הזה מוכר בעיקר כשמדברים על חיי הנישואין, אבל גם בכל הנוגע לשותפות עסקית ולשותפויות אחרות הוא בהחלט רלוונטי. כן, כשאתם יוצאים לדרך משותפת עם מישהו אתם יודעים איך זה מתחיל, אבל אתם בהחלט לא יודעים איך זה עלול להיגמר, ולכן אתם צריכים לנסח בחוזה המשותף ביניכם כל מיני סעיפים שיגדירו בדיוק מה קורה במקרה שהדברים יתדרדרו. תניית בוררות היא אחד הסעיפים בחוזה שיכולים לעשות לכם הרבה יותר שקט נפשי, ובעיקר לתת לכם את הידיעה של מה יקרה אם.

תניית בוררות – מהי?

קיימות היום לא מעט דרכים ליישוב סכסוכים, כאשר חלק מהן מתייחסות לעבודה עצמאית של שני הצדדים, כמו משא ומתן לדוגמה, וחלק מהן מתייחסות לעבודה משותפת של שני הצדדים בשילוב של גורם נוסף צד ג', כמו הליך גישור או הליך בוררות. ברגע שאתם משלבים בסכסוך שלכם צד נוסף, הוא יכול להוביל את הסכסוך אל עבר סיום, על ידי מציאת פתרון טוב בעיניכם או בעיניו – תלוי בהליך שבו תבחרו.

תניית בוררות היא למעשה סעיף שמגדיר בין שני הצדדים שבמקרה ועולה ביניהם סכסוך, ההליך שאליו הם יגשו באופן אוטומטי יהיה הליך הבוררות.

מה קורה במסגרת הליך בוררות?

בכל הנוגע להליך הבוררות, מדובר על תהליך שבו הצד השלישי, כלומר הצד של הבורר, הוא זה שיקבע עבורכם מהי דרך הפתרון שאותה תצטרכו לכבד. בזמן קביעת הסעיף של תניית בוררות, שני הצדדים מסכימים, בעצם, לכך שברגע האמת של הסכסוך הם יסכימו לכל דרך פתרון שבה הבורר יבחר, גם אם היא לא תהיה דרך הפתרון שאותה הם הציעו, אלא הצד השני הוא זה שהציע אותה.

שותפויות רבות, עסקיות, זוגיות ואחרות כאחד, מצאו את עצמן ניצלות מפירוק השותפות בעקבות סעיף תניית בוררות ולקיחת חלק בתהליך הבוררות, ולכן אם גם אתם מחפשים אחרי הליך שיוכל להחזיר את השקט והסדר אל השותפות שלכם, יכול מאוד להיות שהליך הבוררות הוא בדיוק בשבילכם.

הוסף תגובה