חבל על הזמן – ניהול זמן אפקטיבי

 

הזמן הוא הנכס היקר ביותר בחיינו. מרגע לרגע הוא כלה מבלי שנוכל לעוצרו. לשניה הפסקת להתבונן בשעון, והנה חלפה לה עוד דקה, עוד שעה, עוד שנה מבלי שניתן לשלוף את הארנק ולרכוש עוד.

אז נכון, הזמן הוא קבוע ונדמה שאין לנו דריסת יד במשוואה, אבל ההיפך הוא הנכון – מה שנעשה עם הזמן תלוי לגמרי בנו. במאמר זה אסקור עקרונות פעולה לניהול זמן ואציג כלים שיאפשרו לך להשיג יותר בפחות.

 

אפקטיביות– דע מה אתה עושה

כמה פעמים מצאת את עצמך מקדיש שעות לכתיבת מסמך, רק בשביל לגלות כי הוא מיותר או השקעת שעות בלקוח, שחרף כל החיזורים שלך לא קנה ממך דבר. יותר חשוב לעשות את הדברים הנכונים מאשר לעשות את הדברים בצורה נכונה. לבצע את הדברים הנכונים קשור למושג אפקטיביות, לבצע את הדברים בצורה נכונה קשור למושג יעילות. התמקד קודם באפקטיביות, זהה מהם הדברים הנכונים לך לעשות, אתר את הלקוחות הרציניים, פעל לקידום המשימות עליהם אתה נמדד או את דברים הקשורים למטרות שלך. רק לאחר שהבנת כי אתה מבצע את המשימה הנכונה התמקד באיך לבצע אותה בצורה יעילה.

חשוב על חשבון הדחוף

העיקרון המרכזי של ניהול זמן מדבר על סדרי עדיפויות. ניהול זמן אפקטיבי דורש יותר מרישום מטלות על נייר, הוא דורש סדרי עדיפויות. בספרו של סטיבן קובי "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים ביותר"" מציע קובי לנהל את סדר העדיפויות לפי המטריצה הבאה:

פחות דחוף

דחוף

 

2

1

חשוב

4

3

פחות חשוב

דחוף: פעילויות הדורשות תגובה מיידית

הוסף תגובה