חוקי תעבורה בכביש בעת מעבר אמבולנס

חוקי תעבורה בכביש בעת מעבר אמבולנס

כשאמבולנס נוסע מאחוריכם זה טבעי לגמרי להילחץ. במקרים אלו, כאשר הסירנה שלו בולטת במראה הקדמית והאזעקה שלו מלחיצה בשל הטונים שלה והעובדה שהיא מתקרבת עוד ועוד, כדאי שתהיו צלולים ותיזכרו בכל חוקי התעבורה. המאמר הזה יזכיר לכם אותם כדי שבשעת אמת תדעו מה לעשות.

לא לנסוע מהר ולא לנסוע אחריו

אחת הטעויות הגדולות ביותר שנהג יכול לבצע כאשר יש אמבולנס מאחוריו הוא פשוט להמשיך לנסוע מהר. לא רק שזו טעות קריטית שיכולה לעכב את האמבולנס מאוד, אתם גם יכולים לסכן את עצמכם וגם נהגים או עוברי אורח אחרים. אי אפשר לנסוע בלחץ ולא משנה מה גורם הלחץ, החל מאנשים שקודחים לכם במושב האחורי, לחץ מסיבות אישיות וכמובן אמבולנס שמצפצף עליכם מאחורה כדי שתתנו לו לעבור. אתם עלולים שלא לשים לב לרמזורים או לתמרורים שיהיו מלפניכם וגם לתת לו לעבור ולנסוע אחריו במהירות כדי לחתוך עומסי תנועה זה דבר אסור ומסוכן. 

לאן לזוז כאשר האמבולנס מאחורינו?

אם אי אפשר לנסוע מהר כדי שהאמבולנס יתקדם אז מה כן אפשר לעשות כדי לתת לו להתקדם בבטחה? לתת לו לעבור בכל מחיר! זו התשובה היחידה שיש ולא רק בישראל אלא בעולם כולו. זהו כלל אוניברסלי שגם הנהגים הישראלים צריכים להפנים, מה שלצערנו לא קורה ולכן יש צורך לחדד לעתים תכופות. כאשר אמבולנס נמצא מאחוריכם אתם חייבים לתת לו לעבור כשאתם נצמדים לימין ונותנים לו לעקוף בבטחה מצד שמאל לפי החוק. אם אתם בפקק תנועה ואתם נמצאים בנתיב הימני עליכם להיצמד לימין, ואם אתם בנתיב השמאלי אז עליכם להיצמד לצד שמאל, כמובן בזהירות.

אם אני חוסם אמבולנס להיכנס לצומת?

אם אנו עומדים בפקק זה מקרה די פשוט שבו אתם עושים כמיטב יכולתכם כי יש לכם זמן לחשוב ולהבין מה הסיטואציה, מה גם שכנראה תשמעו את האמבולנס כשהוא עוד רחוק. מה עושים כאשר אנו צריכים להיכנס אל הצומת כי זו הדרך היחידה שלו לעבור? במצב כזה אתם יכולים להיכנס לצומת אפילו אם מדובר בצומת מרומזרת, אך עליכם לעשות זאת בזהירות ואך ורק אם אתם לא מסכנים את עצמכם או אחרים.

הוסף תגובה