טיפים לשמירה על הריהוט במצב טוב

המאמר בחסות נינג'ה פוליש

הרהיטים שלנו, בפרט אלה שאנו עושים בהם שימוש תכוף, מתבלים עם הזמן. הם צוברים לכלוך, חומרים נשפכים עליהם, הם נסדקים או נקרעים וכדומה; ולמרות שנחמד להתחדש מדי פעם ברהיט חדש, הרי שאי אפשר להחליף מערכות רהיטים שלמות פעם בשנה או שנתיים. אם כך, כיצד אפשר לשמור על חייהם של הרהיטים במצב טוב לאורך כמה שיותר זמן?

חומרי גלם שונים שמהם מייצרים רהיטים נוטים לסבול מתופעות שונות, ולכן אין דין ניקוי ספות כדין ניקוי שולחנות זכוכית. על כן יש לבדוק תחילה מאיזה חומר בנוי הרהיט המדובר וליישם את ההמלצות הבאות בהתאם:

רהיטי עץ

כתחזוקה שוטפת מומלץ לנקות אבק מרהיטי עץ בעזרת מטלית יבשה ונקיה. להסרת לכלוך קשה יותר ניתן להיעזר במעט מים וסבון ומיד לנגב במטלית יבשה. מומלץ למנוע חשיפה ארוכה של רהיטי עץ לשמש בשל הסכנה לדהיית צבעם, ואם אין ברירה אז לפחות להגן על הרהיטים בעזרת וילונות על החלונות. כמו כן כדאי להרחיק רהיטי עץ מפתחי יציאת האוויר של מזגנים.

רהיטי מתכת (אלומיניום, פלדה, ברזל)

רהיטי מתכת מומלץ לנקות מאבק מעת לעת בעזרת מטלית לחה. לכלוך קשה יותר ניתן להסרה בעזרת מים חמים ומעט סבון, ולאחר מכן לייבש היטב בעזרת מטלית. יש להימנע מניקוי רהיטי מתכת בעזרת אקונומיקה, מסיר אבנית או חומצות שונות בכדי לא לשחוק את המתכת, וכן להימנע מניקוי בעזרת סקוטש או צמר פלדה בכדי לא לשרוט אותם.

רהיטי עור

רוב רהיטי העור מגיעים עם הוראות מפורטות לניקוי ויש לפעול על פיהן בכדי לא לפגוע בעור (למשל להשתמש בחומרי ניקוי ייעודיים לעור). אם אין בנמצא הוראות שכאלה, ברירת המחדל היא לנקות את הריהוט מעת לעת בעזרת מטלית לחה ומיד לנגב במטלית יבשה.

רהיטי בד

מומלץ לשאוב אבק מרהיטי בד לפחות אחת לשבוע. אם נשפך דבר מה על הבד יש לפעול במהירות, לשפוך מעט מים עם סבון כלים על הכתם, לשפשף אותו בתנועות מעגליות מן החוץ פנימה ולנקות בעזרת מטלית לחה. אם זה לא עזר, ניתן לנסות להשתמש במעט חומץ (אולם לבדוק תחילה את השפעת החומץ על הבד בפינה נסתרת של הרהיט).

רהיטי זכוכית

חומרים נוספים

זכוכית משמשת כיום בעיקר לשולחנות סלון או שולחנות משרדיים, והיא קלה מאוד לניקוי: רק להתיז מעט תרסיס שמנקה זכוכית ולשפשף קלות עם מגבת נייר. על מנת להבריק את הזכוכית ניתן לנקותה בנייר עיתון, אולם חשוב להקפיד שלא לשרוט אותה.

באופן כללי, רהיטי קש, פלסטיק ואחרים ניתנים לניקוי באופן דומה לרהיטים מחומרים אחרים, דהיינו בעזרת מטלית לחה, מעט סבון ולבסוף מטלית יבשה. ככלל, אם קיימות הוראות יצרן לתחזוקת רהיטים יש לפעול על פיהן – כך תוכלו ליהנות מריהוט יפה ואיכותי לאורך שנים רבות.

הוסף תגובה