כלי רכב חשמליים תפעוליים ולפחות חלק מיתרונותיהם

כלי רכב חשמליים תפעוליים ולפחות חלק מיתרונותיהם

כלי קרוואן יכול להיות מאוד יעיל אנרגטית. אך כל מקרה לגופו. כשאנחנו אומרים יעיל אנרגטית, אנחנו מדברים על כמות האנרגיה שמקור אנרגטי ממיר לכדי האנרגיה הממשית אשר משנעת את כלי הרכב בתנועתו. יש שיגידו, כי כלי רכב חשמליים יכולים להיות יעילים בהרבה מכלי רכב מונעים בדלק (ניתן להסתכל על קרוואן מונע בדלק, מול קראוון מונע בחשמל, לדוגמה על מנת להשוות ביצועים ועלויות).  אם כי, כל מקרה לגופו – וזה כמובן נוגע לתחום הרכבים הפרטיים. תחום הרכבים התפעולים לא בהכרח מכיל את אותם סטטיסטיקות.

מה לגבי הסוללה החשמלית?

אחד היתרונות הממששים בשימוש בכלי רכב חשמלי כמו ריגשה או טוקטוק, מעבר ליכולת להטעין אותם בשקע חשמל, הוא כמובן היכולת לעשות שימוש מופחת בדלק. הן מבחינת האידאולוגיה הסביבתית והן מבחינת החיסכון בעלויות. ניתן לעשות שימוש בסוללה הנטענת מחדש שברכבים חשמליים כאלה ואחרים ופשוט להטעין את הרכב מבלי לצאת משטח התפעול.

טעינה לילית (או בכל עת) של כלי רכב תפעולים?

קראוון כמו ריקשה, יש לא מעט יתרונות מעניינים. לדוגמה, באם הוא מונע בידי סוללות חשמליות, ניתן לטעון אותו פעם אחת (באופן מלא) ולאפשר נסיעה על פני מספר מסוים של קילומטרים, פר דגם. זה כשלעצמו, יכול לאפשר חיסכון לעומת אם היינו ממלאים את כלי הרכב בבנזין, לדוגמה. אם כי, כל מקרה לגופו. מעבר לכך, אפשר שהתחזוקה ועלויות התחזוקה, יהיו נמוכות עבור כלי רכב תפעולי קטן, כמו טוקטוק מאשר מכונית פרטית גדולה. אך גם כאן, כל מקרה לגופו.

במקרים מסוימים, ניתן לטעון את הרכב על פני 9 שעות על מנת לפתוח בפני הרכב את כמות הקילומטרים הזמינה לפניו. ניתן לעשות זאת בשעות הלילה, ולמחרת לקבל כלי רכב מוכן לנסיעה.

אחסון וחנייה יעילים יחסית?

כשמדברים על כלי רכב תפעולי, הרי שאחד היתרונות הוא היכולת לאחסן אותו בקלות בשטח המפעל. וזאת, כי מדובר בכלי רכב קטן, שאינו בממדים של כלי רכב גדול. ולמעשה, גם אם רוצים להוציא אותו החוצה, יכול להיות שגודלו הקטן יחסית של כלי הרכב התפעולי יאפשר מציאת חניות יצירתיות. בייחוד אם ניתן להיכנס לכל מיני פתחים מעניינים עם הרכב הקטן יחסית.

חדשות Bn

הוסף תגובה