כלי רכב תפעולי מול כלי רכב פנאי

כלי רכב תפעולי מול כלי רכב פנאי

הבה נדבר קצת על ריקשה. קרוואן, בניגוד לרכבים תפעולים כמו ריקשה  או טוקטוק, גם אם נחשב ככלי רכב חשמלי, נועד למטרת מגורים או פנאי. למעשה, ניתן להחנות אותו הן ליד הבית (אם יש אפשרות), מוכן לטיול ו/או מגורים, והן בפארק קמפינג. מקום המתאים להחנייתו ויכול לספק גם חיבור לחשמל ולמים, כמו גם לריקון מים אפורים וארגז שירותים.

ההבדל בין כלי רכב פנאי לכלי רכב תפעולי

ובכך, אנחנו כבר יכולים לעמוד על ההבדל בין פארק קמפינג, שבו קראוון יכול להשתלב יופי, לבין מפעל תעשייתי, בו ריגשה תשתלב יותר טוב. עקב גודלה הקטן יותר, ויכולת התמרון שלה – אם כי, סביר, שהיא יכולה לנשוא פחות משקל מאשר קראוון. על כן, אם רוצים להעסיק רכב תפעולי במרחב תעשייתי, רכב קטן, מתמרן, ויעיל יותר כנראה תהיה בחירה מתאימה יותר, אך כל מקרה לגופו.

לגבי כלי רכב חשמלי

ציינו קודם שריגשה יכולה להיות כלי רכב חשמלי. ובכן, רכב חשמלי מונע בידי סוללה חשמלית, טעונה באנרגיה חשמלית. יש לא מעט סוגים של רכבים חשמליים, כמו גם רכבים היברידיים. יש יתרונות יחסיים בשימוש ברכב חשמלי, כמו היכולת לעשות שימוש באנרגיה חשמלית ולחסוך בעלויות הדלק, בהתאם. ועם זאת, יש לוודא שיש מספק נקודות טעינה חשמליות וכי הרכב טעון נאמנה עבור נסיעות ארוכות. ושיש פתרונות טעינה שונים גם לדרך ארוכה. כשמדובר על קראוון שהוא במקרה גם רכב חשמלי, הרי זה שימושי מאוד.

הטענת כלי רכב תפעולי

כשמדובר על טוקטוק, לעומת זאת, אין באמת צורך להטעין אותו למרחקים ארוכים וכשמגיע הרגע להטעין אותו – אפשר להטעין אותו במרחב התעשייתי, זאת, כאשר עושים בו שימוש ככלי רכב תפעולי. כלומר, אם עושים בו סיבובים במפעל, או אפילו בשטח חקלאי-  כנראה שיהיה קל יחסית לוודא שבשלב מסוים של פעילותו, הוא יחזור לשקע ההטענה.

יש לזכור, שיש זמן מסוים שייקח להטעין את כלי הרכב התפעולי, באם מדובר בכלי רכב חשמלי. ניתן לבדוק מראש מה זמן ההטענה הממוצע עבור כלי רכב שכאלה.  כמו גם, לקחת את זה בחשבון במהלך יום עבודה ואם צריך, אז למצוא זמן ייעודי להטענה.

הוסף תגובה