רגע, מה זה בעצם חשמלאי מוסמך? ובכן, כל חשמלאי מקצועי הוא למעשה חשמלאי מוסמך, או יותר נכון – אם הוא לא מוסמך, הוא לא חשמלאי. בעיקר כשמדובר בחשמל, ובפרט כשמדובר בבעיית חשמל בדוד ומים מעורבים בעניין, חשוב לבקש לראות את רישיון החשמל של בעל המקצוע. אז באילו תקלות יכול לטפל חשמלאי לצורך תיקון הדוד? הנה התקלות הנפוצות ביותר.

חשמלאי לתיקון דוד שמש

אחת מן תקלות החשמל הנפוצות ביותר של דוד שמש הוא תקלה בפלאנג', אשר הוא למעשה המכלול המרכזי בדוד השמש. הפלאנג' הוא התושבת אשר בתוכו, או יותר נכון עליו, נמצא גוף החימום והתרמוסטט. חשמל ומים, כבר אמרנו? אז דעו לכם כי ברגע שהחשמלאי ייגש לבדיקת תקינות הפלאנג', מיד ישפכו ממנו מים.

אין ספק כי גם הפלאנג', גם גוף החימום, וגם התרמוסטט קשורים זה בזה (למעשה הפלאנג' זו התושבת של גוף החימום, והתרמוסטט הוא הפקד של גוף החימום) ועל כן השלב הראשון הוא לבדוק את הפלאנג', ומשם להתקדם הלאה. פלאנג' פגום הוא פלאנג' בלוי – המשמעות היא שישנה נזילה מהפלאנג' ומתחילות בעיות. לעיתים, התקלה טמונה אך ורק בגוף החימום, והפועל היוצא של כך הוא שלא יהיו לנו מים חמים במקלחת. אם הפלאנג' תקין, וגם גוף החימום, כנראה שיש לנו בעיה במנצח על התזמורת – התרמוסטט.

רכיב זה למעשה מעביר פקודה לגוף החימום לעבוד, וכאשר המים מגיעים לטמפרטורה הרצויה הוא מורה לגוף החימום להפסיק את פעולת חימום המים. כאשר טמפרטורת המים תרד, מיד התרמוסטט יעביר פקודה לגוף החימום לשוב ולחמם את המים. מיותר לציין, שתקלות אלה הן תקלות חשמל, אשר חשמלאי מוסמך בלבד צריך לטפל בהן. 

חשמלאי לתיקון דוד עם בעיות חשמל

בהמשך להסבר על גוף החימום, חשוב לדעת שישנם סימנים נוספים המעידים על תקלה ולא רק כאשר אין לנו מים חמים. לדוגמה, האם יצא לכם להדליק פעם את הדוד ולאחר כמה שניות קופץ המפסק הראשי בבית? או במילים אחרות, האם חוויתם קצר חשמלי לאחר הדלקת הדוד?

ובכן, זה הוא סממן מובהק לבדיקת גוף החימום בדוד, וזו היא גם תקלה מובהקת עבור חשמלאי מוסמך לדודי שמש ודודי חשמל. התהליך מתרחש באופן הבא: על מנת לחמם את המים, גוף החימום מעביר זרם גדול של חשמל, ובמשך השנים נוצר בלאי בגוף החימום – בלאי גדול כתוצאה מאבנית וחלודה יכולים לגרום לגוף החימום להיסדק ולהינזק, ואז המים עלולים לחדור דרכו וליצור קצר חשמלי. 

תקלות חשמל נוספות: החלפת מתג או מפסק לדוד חשמל

תקלות נפוצות נוספות המיועדות לטיפולם המסור של חשמלאים לתיקון דודים הם מפסקים או מתגים תקולים. כולנו מכירים את המפסק האדום אשר אחראי להדליק את המנגנון החשמלי של דוד השמש שלנו בימים קרים, על מנת שיהיו לנו מים חמים. ומה קורה כאשר אנו לוחצים והוא אינו עובד? אינו נדלק? ובכן, יש להזמין חשמלאי מוסמך לטיפול בבעיה. לעיתים הבעיה היא במפסק עצמו, ולעיתים מדובר בבעיית חשמל פר אקסלנס. אבל לא רק לשם כך מחליפים מפסק, ישנם בתי אב רבים הבוחרים להחליף את המפסק המיושן בטיימר חדשני, או מפסק חכם, וגם זו מלאכתו של חשמלאי. יש לכם תקלת חשמל בדוד? הישמרו על נפשותיכם ואל תתעסקו עם זה בעצמכם, דאגו להזמין חשמלאי מוסמך לתיקון דודים. 

הוסף תגובה