למה דווקא דוד שמש?

למה דווקא דוד שמש?

דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל. אבל מה הסיבות להצלחה שלו, איזה יתרונות יש לו לעומת דוד חשמל ומה עושים בחורף? הנה כל התשובות

השוואה בין סוגים שונים של פתרונות חימום מים מציבה את דוד השמש במקום הראשון ובפער אדיר לעומת כל יתר האפשרויות. כיום אין בכלל ספק לגבי זה שדוד השמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל, עם מענה מקיף לצרכים של לקוחות בסקטור הפרטי, המסחרי והציבורי. בכל אחד מהמקרים האלה, הדוד לא רק חוסך בהוצאות אלא גם מאפשר ליהנות מזרימה קבועה של מים חמים בכל הברזים של הבית.

השאלה המתבקשת היא מה בעצם מעניק לדגמים שונים של דודי שמש את היתרון היחסי שלהם מול האלטרנטיבות. יתרה על כך, מתבקש לשאול גם למה צריכים דוד שמחמם את המים אם ממילא גרים במדינה חמה עם אקלים ים תיכוני לח וטמפרטורות גבוהות כמעט לכל אורך השנה. אבל בפועל, דווקא התשובות לשאלות האלה מאפשרות לנו להכיר טוב יותר את היתרונות של הדוד ואת הערך המוסף שהוא מציע.

היתרונות של דודי שמש

הנה לדוגמא כמה יתרונות שמסבירים טוב יותר מכל דבר אחר למה דווקא דוד שמש ולא מערכות חימום מים אחרות:

  1. בגלל שלא עולה כסף לחמם את המים – דוד שמש מחמם את המים באמצעות מערכת סולארית. המערכת מטבעה סופגת את החום ואת קרני השמש וכך היא מחממת את המים בלי שנצטרך להפעיל אף סוג של מנגנון חשמלי. אם זוכרים שישראל היא באמת מדינה חמה ושיש אזורים שבהם אפשר לחמם ככה את המים כמעט לכל אורך השנה, מבינים עד כמה זה משתלם.
  2. בגלל האמינות הגבוהה – אורח החיים המודרני מעודד אותנו להשתמש במכשירי חשמל אמינים. עם דוד שמש למשל אין לנו בכלל בעיה, כי הוא נחשב מאוד יעיל ועמיד. אין צורך לתחזק את הדוד אלא רק לנקות את הפאנלים הסולאריים, יש אביזרים מתקדמים המאפשרים לשדרג אותו ולהאיץ את מהירות החימום והוא כמובן בטיחותי מאוד לשימוש גם בבתים פרטיים וגם בגגות של בנייני מגורים משותפים.
  3. בגלל הזמינות הגבוהה של חלקי החילוף ובעלי המקצוע – כמו בכל תחום אחר במשק, גם בענף של מערכות סולאריות ניתן לראות כיצד הצלחה גוררת הצלחה. ספציפית עם דודי שמש, זה בא לידי ביטוי בזמינות גבוהה של חלקי חילוף ובעלי מקצוע. אז גם אם קיימות תקלות בדוד, אין בעיה לפתור אותן על ידי הזמנת טכנאי דוד שמש אמין.

איך בוחרים את הדוד המתאים?

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של דוד שמש הוא לבחור אותו נכון. כדי לנצל את התפוקה הגבוהה של דודי שמש טובים, כדאי להשוות בין הדגמים על פי כמה שיותר פרמטרים אובייקטיביים. במקביל, צריך להביא בחשבון את אופי השימוש מבחינת נפח המים החמים המנוצלים כל יום. אחרי שבוחרים את המכל של המים, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הבדלים בין יצרני דודים ולשאול על מחירים ועלויות התקנה.

לסיכום, דוד שמש הוא פתרון חימום מים משתלם, אמין, יעיל ונגיש. אפשר להתקין אותו על כל סוג של גג או בית פרטי והשימוש בו אינטואטיבי לחלוטין. תנאי האקלים בישראל הופכים את דוד השמש לפתרון חימום מים אידיאלי, אז כל מה שצריך לעשות הוא לוודא שבעלי המקצוע מתקינים אותו נכון וגם נותנים עליו תקופת אחריות ארוכה. לאחר מכן, אפשר להשיג מים חמים במהירות ומיד לאחר פתיחת הברז. 

הוסף תגובה