לנוע ממקום למקום באופן חופשי – קלנועית לנכים

לנוע ממקום למקום באופן חופשי – קלנועית לנכים

אחד מקהלי היעד העיקריים עבור רכב חשמלי מסוג קלנועית הוא הציבור בגילאים המתקדמים יותר וקהל עם צרכים מיוחדים. עבורם השימוש בקלנועית היא חיוני ונחוץ מאוד. קלנועית מאפשרת לציבור הנכים לנוע בקלות ובחופשיות ממקום למקום, עם חווית נסיעה בטוחה ושקטה. אין צורך ברישיון נהיגה והנסיעה בתוך העיר או בקיבוץ חלקה ונינוחה. אלמלא קלנועית חלק לא מבוטל מציבור הנכים היה מתקשה לנוע ממקום למקום לבדו, אלא היה תלוי במישהו אחר. באופן הזה חלק מציבור הנכים חופשי ועצמאי לגמרי.

היתרונות

קלנועית מספקת יתרונות רבים, בדומה לאופני ריקשה, תוק תוק ועוד. בדיוק כמו אופני ריקשה אין צורך ברישיון נהיגה ולא דרושה מיומנות מיוחדת לנהיגה עצמה. שימו לב בניגוד לכך, כאשר מדובר על קרוונים למשל, כן נדרש רישיון נהיגה היות ובמקרה של קרוונים זהו הנגרר, ויש לגרור אותו באמצעות כלי רכב בו נוהגים – ולכן נדרש רישיון נהיגה. במקרה של קלנועית ושל תוק תוק לא נדרש רישיון.

יתרון נוסף הוא מגוון הדגמים. כאשר מדובר על ציבור הנכים חשובה ההתאמה לצרכים הספציפיים. לנכים יש צרכים שונים ומגבלות לדוגמא בתנועתיות של הידיים או הרגליים ועוד – ולכן חשוב לבצע מה שנקרא 'נסיעת מבחן' ולוודא שהקלנועית מתאימה למי שאמור לנסוע בה. חשוב לוודא נוחיות ישיבה על הכיסא, שהריפוד מספק ושגובה הכיסא מתאים למידות גופו של האדם עצמו ושנוצר במהלך הישיבה שדה ראייה מספק.

קלנועית מתקפלת

יש אלמנטים נוספים כמובן שחשוב לוודא כמו למשל האם יש לקפל את הקלנועית ולהעבירה ממקום למקום ברכב. למשל עבור מי שגרים בביתם אבל משום טיפולים רפואיים נדרשים לשהות כמה ימים אחת לתקופה במקום אחר. במקרה כזה יש צורך לנייד את הקלנועית, ולרכוש קלנועית מתקפלת.

אורח חיים חופשי

חשוב מאוד שהקלנועית תתאים למידות הנוסע בה ושהיא תספק חווית נסיעה נעימה ונוחה. אחרי הכל זהו האמצעי שמאפשר לאותו אדם לנוע בחופשיות ממקום למקום, לצאת לסידורים, קניות ועוד – מבלי להיות תלוי באדם אחר. אם למשל השימוש בקלנועית הינו עבור קניות שבועיות יש לוודא שיש מספיק מקום אחסון. אחד הפתרונות האפשריים בהקשר הזה הוא להתקין ארגז מתכת אחורי עם מנעול בו ניתן לאחסן את שקיות הקניות. ויש פתרונות אחסון נוספים בתוך הקלנועית עצמה, בהתאם לצרכים שלכם.

קלנועית היא חלק ממכלול של אביזרים שקיימים כיום ומאפשרים לאוכלוסייה סיעודית ולבעלי צרכים מיוחדים לתפקד ולנהל חיים נוחים וחופשיים. כך למשל לצד קלנועית ישנם אביזרים נוספים כמו למשל מנוף הרמה למיטה ומיטות מיוחדות לשינה ולישיבה. חשוב גם לבצע התאמה מבחינת גודל הקלנועית – האם היא מיועדת לאדם אחד או שניים. יש זוגות בגילאי הזהב המעוניינים בקלנועית אחד לשניהם ולכן כמובן שבמקרה כזה קלנועית בעלת מרחב לאדם יחיד לא תענה על הצורך. תמצאו בשוק דגמים שונים של קלנועיות המיועדות לשני אנשים, קלנועית כזו כמובן שהיא בעלת מידות גדולות יותר ודורשת מרחב עמידה ואחסון גדול יותר, אך היא מספקת יתרון משמעותי עבור זוגות.

שימו לב שיש גם קלנועיות המיועדות לנסיעה בשטחים פתוחים, ואחרות אשר מתאימות לנסיעה בתוך מבנים סגורים.

הוסף תגובה