מדריך לבחירת משטחי עבודה למטבחים

מדריך לבחירת משטחי עבודה למטבחים

יש כיום אפשרויות רבות עבור משטחי עבודה למטבחים. משטחי עבודה זמינים כיום במגוון של חומרים כמו למשל משטח עבודה מתכתי, או כזה שעשוי מעץ. יש גם משטחי עבודה סינתטיים ויש טבעיים. לא תמיד אנו יודעים בדיוק מה מתאים ומה יענה על הצרכים שלנו, ולכן ריכזנו לפניכם את כל מה שכדאי לדעת בנושא.

שיש או גרניט

משטחי עבודה עשויים משיש או גרניט הם נפוצים מאוד עבור מטבחים. גרניט היא למעשה אבן טבעית שמאופיינת בחוזק ועמידות, היא קשיחה וקשה. משטח גרניט נישמר לשנים ארוכות קדימה וכל משטח מגיע עם חתך גרניט ייחודי משום שזו אבן טבעית שאיננה מעובדת וכל אבן בטבע שונה מאבן אחרת. כך תהנו ממראה יוקרתי ואלגנטי עבור המטבח שלכם ותוכלו כל כמה שנים ללטש את הגרניט על מנת להחזיר לה את הברק הטבעי שלה. חשוב לדעת שמשטחי גרניט הם יקרים יותר בהשוואה לאופציות אחרות, כמו גם העובדה שכדאי לנקות אותם עם חומרי ניקוי עדינים משום שחומר ניקוי חזק עלול ליצור על המשטח כתמים.

כאשר מדובר על משטחי עבודה משיש עבור מטבחים – הרי שגם כאן מדובר על אבן טבעית. היתרון הגדול של שיש הוא העובדה שהשיש הוא ייחודי מאוד וכל לוח שיש שונה מרעהו. כך תכניסו למטבח שלכם אלמנט ייחודי שלא יהיה במטבח אחר. חשוב לדעת ששיש עשוי מאבן שהיא קצת יותר חלשה מגרניט ולכן יש כאן חשיפה לפגיעות וסדקים, ורצוי להימנע מפעולות שעלולות ליצור שריטות על גבי המשטח.

שימו לב

כאשר מדובר על בחירת חומרי גלם לבית שלכם, הדבר לא מסתכם רק במטבחים אלא גם למשל בנושא דלתות פנים הבית. דלתות פנים תוכלו לבחור ממגוון של חומרים – יש דלת פנים עשויה מעץ, יש מפורמייקה ויש דלת פנים מתכתית. חשוב לבצע את הבחירה הנכונה ביחס לצרכים שלכם, כאשר גם התקציב כאן הוא פקטור חשוב כמובן.  

הוסף תגובה