מה עושים בבדיקת פוליגרף?

מה עושים בבדיקת פוליגרף?

בדיקת פוליגרף היא אחת הבדיקות החשובות ביותר שיהיו לכם בחיים, בין אם מדובר בתהליך מיון לעבודה, חקירה משטרתית או בדיקת אמינות שאתם רוצים לערוך מול האישה שלכם כדי שתדע שאתם לא בוגדים בה. עם זאת, מה בדיוק קורה שם בבדיקה? אנשים רבים לא יודעים וזה הזמן לתשובות.

שואלים שאלות ומודדים

אם אתם רוצים את ההגדרה הפשוטה ביותר לשאלה מה עושים בבדיקה, הרי שמכונת הפוליגרף בסך הכל רושמת את המדדים של הגוף שלכם. המדדים נרשמים בהתאם לשאלות ששואלים אתכם וכך אפשר לדעת עד כמה נלחצתם, או בקיצור האם שיקרתם או לא. מהמשפט האחרון אפשר מצד אחד עד כמה גאונית הבדיקה אך מצד שני גם עד כמה היא בעייתית. בדיקת פוליגרף יכולה להיות אמינה מאוד אך לא במאה אחוזים ולכן היא גם לא קבילה משפטית. יש כמה מצבים בהם משתמשים בבדיקה ככלי וזה הזמן לדבר על כמה מהבולטים שבהם.

מנסים לברר את האמת בחקירה

בחקירות משטרתיות אפשר להשתמש בבדיקות פוליגרף. מכונת הפוליגרף היא אחד הכלים החשובים והשימושיים ביותר של חוקרים משטרתיים אך אין להתבלבל, היא עדיין לא קיבלה לחלוטין. יש חוקים מאוד ברורים שמעגנים אותה בחוק, כך שבמשפט הפלילי היא לא יכולה להיות קבילה כלל והשופט כלל לא יתייחס אליה. במשפט האזרחי היא יכולה להיות קבילה אך גם אז יש סעיפים שונים ויש צורך בעוד ראיות. עם זאת בחקירה פלילית היא יכולה להיות שימושית כי היא יכולה לרמוז האם אותו אדם דובר אמת והאם הוא מסתיר משהו.

מנסים לגלות קצי חוט חדשים

אם חוקרים משטרתיים לא יכולים להשתמש במכונת פוליגרף בתור ראייה מול שופט אז למה השימוש בה נפוץ כל כך? בעיקר בגלל שהיא כלי להוצאת האמת מהנחקר. יש נחקרים רבים שמחליטים להיבדק בפוליגרף למרות שהם לא חייבים, כי אז לא מיושמים עליהם שיטות חקירה אחרות. כמו כן , בעזרת התשובות של הנחקר אפשר לדעת עד כמה הוא בטוח במידע מסוים ועד כמה לא, וכך לגלות קצי חוט חדשים. יכול להיות שכיוון החקירה הכללי של החוקרים לא פונה לכיוון הנכון ויש לשנות אותו ב-180 מעלות. יכול להיות שקצי החוט יכללו עדים חדשים שיכולים להביא את הבשורה בפיענוח התיק.

מבררים את אמינותו של הנבדק

לעתים הבדיקה לא נערכת במהלך חקירה כלשהי, אלא דווקא בין בני זוג או מועמדים לעבודה. כשמדובר בבני זוג זהו הליך פרטי לחלוטין ואז האישה או הגבר רוצים לדעת עד כמה אמין בן זוגם והאם הוא בוגד. כשמדובר בתהליך מיון או בבדיקה שגרתית לעובד, רוצים לדעת שהוא אמין ושומר על ההסכם בחוזה שלו שאוסר עליו לצרוך חומרים אסורים או לספר מידע. כשמדובר בתהליך מיון לעתים הבדיקה נועדה לבחון עד כמה הנחקר עונה אמת בשאלות מתקילות כמו לגבי שימוש בסמים, גניבה וכן הלאה. 

הוסף תגובה