מספר טיפים חיוניים כדי להימנע מעקיצות ייתוש:

מספר טיפים חיוניים כדי להימנע מעקיצות ייתוש:

השמש, הפריחה והחום מביאים איתם גם את החרקים המעופפים וניתן לשמוע ולהרגיש במיוחד את הייתושים. במידה וגם אתם מתגרדים מדי עונה , אנו ממליצים לכם לקרוא את המידע שנמצא בכתבה כדי למנוע ולצמצם את העקיצות.

תחילה, עליכם לדעת שאתם בכלל נעקצים על ידי היתושה ולא על ידי היתוש. הייתושה היא חרק מעופף מאוד חכם ואפשר להגיד בררן שבוחרת את מי לעקוץ. הייתושה בעיקר נמשכת לאנשים עם סוג דם O, וכאלו שמזיעים יותר ושחום גופם גבוה. מאידך, היתוש כלל לא צריך לעקוץ אותנו שכן הוא מתקיים מצוף הצמחים.

  1. שמרו על הגיינה- כמו שכתבנו והסברנו, הייתושה אוהבת אנשים מזיעים ואנשים שחם להם. לכן, אם תשמרו על הגיינת הגוף, לא יהיה לכם ריח של זיעה והיתושה תבחר לעקוץ מישהו שמזיע יותר מכם.
  2. ייבשו מאגרי מים עומדים- המקום בו היתושים מתרבים , בו היתושה מטילה את הביצים שלה הינם במאגרי מים עומדים. לכן, השתדלו שלא להשאיר מאגרי מים עומדים כגון: מים שנמצאים בתחתית של עציץ, מים שנשארים עומדים בעדנית של גינה, מים שנשארים עומדים על הדשא לאחר השקייתו ועוד.
  3. גידול צמחים שמפיצים ריחות לימוניים- כפי שאמרנו, הייתושה רגישה מאוד לריחות ולא אוהבת ריחות לימוניים. ישנם מספר צמחים כגון: לוונדר וציטרונלה שדוחים את היתושה ומפיצים ריחות לימוניים שהיתושה לא אוהבת.
  4. שימוש במשחות דוחי יתושים- אם אתם נמצאים בטיול או בפיקניק, מומלץ מאוד להימרח בתכשירים שדוחים יתושות. הריח שהמשחות האלו מפיצות, דוחות את הייתושה ומונעת ממנה להתקרב לגוף שלכם.
  5. שימוש בנרות – ישנם נרות בעיקר נרות שמפיצים ריח ציטרונלה שמונעים מהיתושים להתעוף בסביבתכם.
  6. שימוש בקוטל יתושים– בזכות הנורה האולטרא סגול שנמצאת בתוך קוטל היתושים, החרקים המעופפים והייתושים נמשכים לתוך הרשת החשמלית. בעת שהחרק המעופף נוגע ברשת החשמלית, הוא נקטל באופן מיידי על ידי השנאי החשמלי.

קוטל יתושים הוא הפתרון המומלץ ביותר שיעזור לכם להימנע מגירודים, שכן הוא משמיד את החרקים המעופפים.

מה מומלץ לעשות לאחר העקיצה?

אם פספסתם את אחד מהפתרונות ובכל זאת, הייתושה הצליחה לעקוץ אתכם ולשאוב ממכם קצת דם מומלץ להרגיע את מקום העקיצה על ידי אחת מהאפשרויות הבאות:

  • לשים קוביית קרח על מקום העקיצה
  • לשטוף את מקום העקיצה במים זורמים וסבון
  • מריחה של זמן זרעי פשטן, ג'ל אלוורה קר או תכשירים להרגעת העור שנמכרים ללא מרשם רופא כגון: פנסטיל.
  •  

הוסף תגובה