מעקות ברזל – כך תעשו את הבחירה המושלמת

מעקות ברזל – כך תעשו את הבחירה המושלמת

בחירת מעקה ברזל מחייבת התייחסות לשיקולי בטיחות, לתקן הקבוע בחוק ולחשיבות תהליך הגלוון. בנוסף, צריך לבחור מסגר מתאים שיודע כיצד לבצע התקנה מתאימה ולוודא קיבוע איכותי שימנע מהמעקה לזוז

ברזל הוא אחד מחומרי הגלם המתאימים ביותר לבניית כל סוגי המעקות. באמצעות הברזל אפשר לבנות מעקה חזק, אמין, יציב ומעוצב שמתכתב עם סגנון עיצוב כפרי או מודרני. כמו כן, הברזל מתאים לבניית מעקה למרפסת או למדרגות ואפשר לשלב אותו גם בבתים פרטיים וגם בבנייני מגורים משותפים. עם זאת, בחירת המעקה לא כוללת רק את חומרי הגלם וגם אחרי שמחליטים לבנות אותו מברזל צריך לקבל עוד כמה החלטות חשובות.

מה התפקיד המסגר שמגיע אלינו הביתה?

בחירת מעקות ברזל מתחילה בהתייעצות עם מסגר. המטרה בשלב הזה היא לוודא שמדובר במסגריה מקצועית וניתן לעשות זאת באמצעות בדיקת תהליך ההכנה שהיא מבצעת. אחרי שפונים למסגריה, איש מקצוע מטעמו אמור למשל להגיע אלינו הביתה כדי לבדוק כמה דברים:

  • מהו היקף העבודה הנדרש 
  • מה המידות עבור המעקות
  • איזה צבע מתאים לנו
  • איזה סגנון מעקה אנחנו רוצים
  • כמה זה יעלה – כולל ההתקנה 

איזו עבודת הכנה מתבצעת במסגריה?

אחרי התייעצות איתנו, חומרי הגלם עבור מעקה ברזל למדרגות או מעקה ברזל למרפסת מגיעים ישירות אל המסגריה. בשלב הזה צריך המסגר לייצר את המעקה עצמו ולעצב את מוטות הברזל כך שהם יתאימו לדרישות של הלקוח. לאחר מכן מעבירים את המעקה לגלוון ומשתמשים בו כדי למנוע הצטברות חלודה, קורוזיה ושחיקה.

כך תדעו האם המעקה שלכם צריך לעבור גלוון

בחירה נכונה תאפשר לכם להתייעץ עם מסגר אמין שמסביר לכם מתי צריך או לא צריך לבצע גלוון של המעקה. אם למשל מדובר על מעקה ברזל למדרגות בתוך חלל הפנים של הבית, יכול להיות שלא צריך גלוון כי אין חשיפה ישירה לשמש ולפגעי מזג האוויר. אבל אם מדובר על מעקה ברזל למרפסת חשופה ובלי הצללה, הגלוון הוא אחד החלקים החשובים ביותר בהתקנה ובהכנה.

תהליך התקנת המעקה במרפסת או במדרגות

השלב של התקנת מעקות ברזל כבר מבוצע אצלנו בבית ולכן חשוב לדעת מה הוא כולל. בדרך כלל מביאים את המעקה בכמה חלקים שונים כדי לרתך אותם בשטח העבודה, לכן צריך גם לוודא שהמסגר מגיע עם שטיח מיוחד לכיסוי הרצפה והקירות ולמניעת נזקים מיותרים. אם בחרנו נכון את המסגר המקצועי, נראה לדוגמא כיצד הוא משתמש בתרסיס אבץ קר כדי לחדש את הגלוון גם בין שני החלקים.

החשיבות של קיבוע מקצועי

בתהליך התקנת מעקות ברזל משתמשים בשיטת קיבוע מיוחדת שמונעת תזוזה. בשביל שהמעקה לא יזוז, מקבעים אותו למרפסת או למדרגות באמצעות ברגי ג'מבו. אלו ברגים גדולים, חזקים ומאסיביים שהיתרון הכי גדול שלהם בא לידי ביטוי בכך שהם מתרחבים בתוך החומר שלתוכו מבריגים אותם. 

בחירת מעקה לפי שיקולי בטיחות

מלבד החשיבות של התייעצות עם מסגר מקצועי, בחירה מושלמת של המעקה מחייבת היכרות עם לשון החוק ועם התקן הקבוע בו. בישראל למשל חובה על פי החוק להתקין מעקה בגובה של 105 ס"מ לפחות ויש לדאוג לכך שהמרווח בין הסורגים והמוטות לא יעלה על 8 ס"מ. מעבר לכך, קיים תקן של מכון התקנים שעליו חייבים להקפיד גם בתהליך ההכנה, גם בתהליך הגלוון וגם בשלבים האחרונים של התקנת המעקה אצלנו.

הוסף תגובה