משכנתא – איך עושים זאת בצורה נכונה?

אנשים רבים אומנם חולמים לקנות דירה בלי עזרת ההורים או בלי עזרת הבנק, אך בפועל, ברוב המקרים זה לא ריאלי. ברוב המקרים, בסופו של דבר, יהיה עלינו לפנות אל הבנק ולבקש את הסיוע שלו. מה שכן, אם זו הפעם הראשונה שבה אתם חושבים לקחת הלוואה גדולה כל כך כדי לקנות נכס, חשוב שתדעו דבר או שניים בנושא. למשל, אחד מהסעיפים הכי חשובים שיש סביב הנושא של המשכנתא, זו השאלה של הביטוח. למעשה, הבנק מחייב אתכם לעשות ביטוח משכנתא כי ללא ביטוח שכזה לא תוכלו לקבל את ההלוואה שאתם מבקשים. ביטוח משכנתא מחולק למעשה לשני סעיפים שונים והם:

  1. ביטוח חיים – החלק הזה מבטיח לבנק שהוא יקבל את כל התשלומים הצפויים אפילו אם הלווה הלך לעולמו לפני סיום תשלום המשכנתא או במקרה בו הוא איבד את כושר עבודתו.
  2. ביטוח מבנה – החלק הזה מבטיח כיסוי במקרים שבהם הדירה, או הנכס, ניזוקה. הנזקים יכולים להיות שונים ומגוונים, כמו למשל: פגיעה במבנה, שריפה, רעידת אדמה, פגיעות שונות של מזג האוויר ועוד.

חשוב לדעת שיש אפשרויות שונות בנושא של ביטוח משכנתא ולכן יש לבדוק על איזו פוליסת ביטוח אתם חותמים.

משכנתא שמתאימה לאנשים מבוגרים

לעומת המשכנתאות הרגילות שאנחנו מכירים ושלרוב מיועדות לאנשים צעירים שאין להם נכס, קיימת גם משכנתא הפוכה. כאשר מדברים על משכנתא הפוכה למעשה מדברים על משכנתא שמהווה סוג של הלוואה לכל מטרה והיא מיועדת לאנשים שעברו את גיל 60. כמו כן, משכנתא הפוכה מיועדת למי שכבר יש לו נכס, שכן בפועל, היא ניתנת על חשבון הנכס. יש לא מעט מקרים שבהם משכנתא הפוכה יכולה לבוא בחשבון ולהוות פתרון טוב, כמו למשל, כאשר דרוש לנו כסף נזיל לצרכים שונים ופשוט אין מהיכן לקחת אותו.

החשיבות של קבלת ייעוץ מקצועי

בין אם אתם אנשים מבוגרים שחושבים על האפשרות של משכנתא הפוכה ובין אם אתם צעירים שלוקחים משכנתא ראשונה, כדאי שתקבלו עזרה. היום, בניגוד למה שהיה קיים בעבר, אנחנו רואים שיש מגוון רחב של אפשרויות בתחום המשכנתאות. למעשה, יש הרבה מאוד גורמים ובנקים שונים למשכנתאות, ובכל מקום כזה תוכלו לבחור בין מסלולי משכנתא שונים. לכן, אם אתם לא רוצים להתפשר או לקחת משכנתא שלא לגמרי תתאים לצרכים וליכולות שלכם, מובן שכדאי יהיה להיעזר במומחים. מי שחי ונושם את תחום המשכנתאות יוכל לעזור לכם להבין מה בדיוק מתאים לכם. לכן, אם תפנו אל גורם כזה תוכלו להיות בטוחים יותר שאתם מקבלים את ההחלטה הנכונה. מה שכן, כדאי גם לבדוק ממי תרצו לקבל שירותי ייעוץ בתחום הזה, כי חבל להתפשר על פחות מהטוב ביותר שקיים. ביטוח משכנתא ובחירת מסלול נכון זו עבודה למקצוענים, אז למה שלא תפנו עוד היום אל הטובים ביותר?

הוסף תגובה