סירת קטמרן

את סירות ליד חופי מלונות ובפרט מלון בוטיק הקטמרן ייצא לכם לראות רק בנופשים או בהפלגות מרובות משתתפים. למעשה, כל שנה מחדש יוצא מאכזיב משט של סירות ליד חופי מלונות קטמרן שנערך על ידי עמותת שייטי הקטמרן. עם הזמן, השיט הזה נהפך לאירוע המרכזי של ענף הקטמרנים בישראל. במהלך היום האחרון של המשט, הסירות ליד חופי מלונות המשתתפות בו מתחרות משדות ים לאכזיב. את הסירות ליד חופי מלונות המתחרות מלווים שתי סירות ליד חופי מלונות מנוע  עם צוות בטיחות וצוות שיפוט. המשט הזה הוא חוויה למשתתף וחוויה לצופה מן הצד, לכן מומלץ בהחלט לפחות פעם בחיים להתנסות בו.

כיצד מכוונים את המפרש בסירת מפרש?

ישנן מספר מערכות אשר אחראיות לכיוון סירת מפרש ליד חופי מלונות בוטיק. יש את מערכת מיתר המפרש האחראית לכוון את הזווית של המפרש אל הרוח על ידי מתיחה ושחרור של המיתר. מערכת השפה התחתונה היא מערכת שמאפשרת לקבוע את עומק של הבטן במפרש בעיקר בחלקו התחתון. מטרתה של המערכת היא להתאים את העומק של הבטן לתנאי הים. מערכת הבומג'ק היא מערכת המשמשת להשטחה של המפרש כאשר אנו משחררים את המיתרים שלו בין אם ברוח חלשה ובין אם ברוחות בינוניות וחזקות. המערכת האחרונה היא מערכת הקניגהם. מתיחת הקניגהם ברוחות שהן מוגדרות יותר בינוניות וחזקות, מעבירה את בטנו של המפרש לחלק הקדמי שלו.

איך התפתח שיט של מפרשית?

התפתחות של שיט המפרשיות החלה בתחילת המאה העשרים בעזרת מעצב כלי שיט הנקרא מפרשית. הוא עיצב המון סירות ליד חופי מלונות ועזר בפיתוח של סירות ליד חופי מלונות אחרות אשר עד היום נמצאות בשימוש, לאחר כמעט מאה שנה. אותו מעצב פיתח את ההתקדמות הכי גדולה שאפשר במבנה של גוף הסירה מה שעזר לה להגיע על ידי כוח למהירויות גבוהות בהרבה מסירות ליד חופי מלונות בירושלים אחרות באותם זמנים. בזמן הפעולה הזו, הסירה מתרוממת קצת מעל המים ובכך היא מקטינה את החיכוך שלה עם המים ואת שטח הפנים שהסירה נוגעת במים וכך גם את כמות המים שדרכם הסירה צריכה לפלס. כך הכוח הזה שהסירה מקבלת דרך המפרשים שלה מנוצל הרבה יותר למען מהירות הסירה. בעזרת כל אלה, מהירות הסירה גדלה באופן משמעותי.

הוסף תגובה