סנט פטרסבורג בסתיו: למה לנסוע לסנט פטרסבורג דווקא עכשיו

סנט פטרסבורג בסתיו: למה לנסוע לסנט פטרסבורג דווקא עכשיו

אחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב ישראלים שנוסעים לרוסיה, ולא רק אצלם, היא סנט פטרסבורג. מדובר על העיר השנייה בגודלה ברוסיה, אשר ממוקמת בצפון-מערב המדינה ונחשבת לאחת הערים החשובות, לא רק ברוסיה אלא בכלל באירופה, מאחר והיא מהווה מוקד תרבותי חשוב, מוקד מסחרי ושער ליבשת. 

איך אפשר לנסוע לסנט פטרסבורג?

ישראלים המעוניינים לבקר ברוסיה ובפרט בסנט פטרסבורג, יכולים לעשות זאת במגוון צורות:

טיסה לרוסיה באופן עצמאי – הדרך הפשוטה ביותר לכאורה, היא לטוס לרוסיה באופן עצמאי ולבקר בעיר. אפשר למצוא טיסות ישירות לסנט פטרסבורג וכן אפשר להגיע אל העיר אחרי נחיתה במוסקבה. יש לבחון כמובן את עלויות הטיסה, מועדים, ומתי משתלם מבחינת מזג אוויר.

טיול מאורגן – אחד הטיולים המאורגנים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות, הוא טיול לרוסיה, הכולל בדרך כלל שהייה וביקור בשני ערים, מוסקבה וסנט פטרסבורג. מרבית החברות מארגנות טיולים שנמשכים בין שבוע לשבועיים וכוללים את כל האתרים הפופולאריים בשתי הערים. 

טיול דרך יעד שלישי או בדרך ליעד שלישי – אפשר להגיע אל העיר אחרי ביקור במדינות שכנות, למשל אסטוניה או פינלנד. אומנם מדובר על טיסה בין היעדים, אך אפשר לשלב אותה בטיול. כמו כן, ישנם ישראלים רבים שבוחרים בסנט פטרסבורג כיעד לעצירה בטיסות ארוכות בין ישראל ליעדים בדרום אמריקה או באזורים אחרים בעולם. 

מקומות לראות בסנט פטרסבורג בסתיו

מה אפשר לראות בסנט פטרסבורג?

לא במקרה סנט פטרסבורג נחשבת למוקד משיכה עבור ישראלים ועבור תיירים מכל העולם. מדובר על עיר יפיפייה, מרשימה ומיוחדת, המשלבת בתוכה מבנים בעיצובים היסטוריים, מוזיאונים, כיכרות, מוסדות תרבות, ועוד שורה ארוכה של אתרים ומקומות בהם אפשר לבקר, להתרשם מהיופי וליהנות מהמקום.

רשימת אתרים שאסור להחמיץ:

  • ארמון פיטר הגדול
  • המוזיאון הרוסי (ממקום בתוך הארמון)
  • הרמטיז'
  • מוזיאון אתנוגרפיה
  • מצודת פטר ופול
  • הגנים בפטרהוף
  • כנסיית מושיענו
  • תעלות ונהרות (אפשרות לערוך שייט)
  • הבתים של דוסטיובסקי ופושקין. 

מתי נכון לבקר בעיר?

על מנת ליהנות מהטיול בעיר, חשוב מאוד להקפיד ולשים לתנאי מזג האוויר. כידוע, מזג אוויר ברוסיה איננו דומה לשום דבר אחר שאנחנו מכירים משום מקום בעולם. החורף במדינה הוא מאוד קשה, ומפאת גודלה של המדינה, הרי שאנחנו צריכים להיות מודעים ספציפית לתנאי מזג האוויר ביעד אליו אנחנו נוסעים. שכן אין משמעות למזג האוויר באזורים אחרים באותה תקופה. 

התקופה הטובה ביותר לבקר בעיר היא בקיץ, בין יוני לאוגוסט. אז מזג האוויר הוא נעים, היום הוא ארוך ואפשר לראות שהעיר חיה ותוססת. בתקופה זו אגב, נערכים פסטיבלים של לילות לבנים מאחר והשמש שוקעת מאוד מאוחר. 

יחד עם זאת, גם בתקופת הסתיו המגיעה לאחר מכן, משתלם לבקר בעיר, שכן תנאי מזג האוויר עדיין נוחים ויש הרבה פחות תיירים בעיר, כך שאפשר למצוא טיסות, חדרים בבתי מלון ומקומות במסעדות מקומיות בצורה נוחה. 

איך נערכים לטיול בסנט פטרסבורג?

כאמור, הדבר הראשון שעלינו לעשות זה לבדוק את תנאי מזג האוויר ולהחליט באיזה מועד אנחנו רוצים לטוס. 

לאחר מכן, עלינו להחליט איזה סוג של טיול אנחנו רוצים לעשות ובהתאם נדע, האם עלינו להזמין חדרים בבית מלון והיכן, וכן אם עלינו להזמין כרטיסים מראש לאתרים ואירועים. דרך אתרי אינטרנט שונים נדע אילו אירועים מתרחשים בעיר בתקופת שהותנו ואסור לנו להחמיץ אותם.

רצוי שנתכנן מסלול מקיף שיכיל את כל המקומות הפופולאריים בעיר וכן מקומות נוספים שיכולים לעניין אותנו, כך לא נחמיץ דבר. 

הוסף תגובה