עדשות למשקפי ראייה

עדשות למשקפי ראייה

העדשה היא המרכיב הכי חשוב במשקפי ראייה, אבל לפעמים אנחנו לא נותנים לה את תשומת הלב הראויה. הפתרון הוא להשוות בין עדשות יוקרתיות ובעיקר להכיר את התכונות והמאפיינים השונים של כל דגם

איכות משקפי הראייה תלויה בראש ובראשונה בעדשות. נכון שאת המשקפיים אנחנו בוחרים גם מתוך שיקולי עיצוב, אסתטיקה, טעם אישי, טרנדים אופנתיים וכמובן מחיר, אבל מה שהכי משפיע על איכות החיים שלנו הן העדשות. הבעיה היא שלעיתים קרובות אנחנו מקלים ראש בהבדלים בין סוגים שונים של עדשות למשקפי ראייה, מה גם שרובנו בכלל לא מכירים את הדגמים החדשים והיוקרתיים.

סוגים בולטים של עדשות למשקפי ראייה:

  1. עדשות מולטיפוקל – הדור הבא של עדשות למשקפי ראייה מאפשר התאמה אישית ומבוסס על טכנולוגיה שמתייחסת לגודל האישון של המטופל, כמו גם לשינוי שלו על פי גיל ונקודת המבט למרחקים שונים. אלו כמובן עדשות מולטיפוקל מומלצות ומכינים אותן בהתאמה מדויקת למרשם של המטופל, גם עבור משקפי שמש אופטיים גם בדגמים מתכהים בחשיפה לשמש.
  2. עדשות דיגיטל – עדשות למשקפי ראייה חייבות להתאים לאורח החיים שלנו. אם את רוב היום אנחנו מבלים מול מסכים, כדאי לתת עדיפות לדגמים של עדשות דיגיטל. אלו עדשות שכבר כוללות את העיצוב שמותאם לראייה מקרוב במכשירים דיגיטליים שונים, כולל אזור רחב לראייה לרחוק ותעלה דחוסה למעבר מהיר לאזור הקריאה.
  3. עדשות נהיגה – אי אפשר לדבר על עדשות למשקפי ראייה בלי להזכיר את החשיבות של נהיגה בטוחה. כאן נכנסות לתמונה עדשות מיוחדות, בטכנולוגיה שמייצרת תנאי נהיגה אופטימאליים לכל אורך שעות היום: מנסיעה בטוחה בלילה בתנאי תאורה נמוכים ועד ציפוי אנטי רפלקס חדשני שמפחית סנוור במהלך היום.

איך בוחרים בין סוגים שונים של עדשות למשקפי ראייה?

קיימים עוד דגמים מומלצים של עדשות למשקפי ראייה ובהם עדשות משרדיות, עדשה חד מוקדית, עדשות מתכהות בשמש ועדשות פולרואיד. בשביל לבחור את העדשה המתאימה, אנחנו צריכים להתייחס גם לשיקולים אובייקטיביים וגם לשיקולים סובייקטיביים. לאחר מכן, יש מקום להתייעץ עם גם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

השיקולים האובייקטיביים העיקריים המשפיעים על האופן שבו נבחר עדשות ראייה מתחילים במרשם. את המרשם אנחנו מקבלים מאופטומטריסט וניתן להיעזר בו כדי להשוות בין העדשות לפי התכונות שלהן. כך נדע איזו עדשה מתאימה לנו, איזו עדשה לא רלוונטית ובאיזה עדשה כדאי להשתמש על מנת לשפר את הביצועים בבית ובעבודה. 

עוד שיקול אובייקטיבי הוא המחיר. אמנם יותר חשוב שהעדשות יהיו איכותיות מאשר זולות, אבל זה לא אומר שחייבים לחרוג מהתקציב. במקום זה, בודקים כמה עולות עדשות למשקפי ראייה ומשווים מחירים בין המכונים שמוכרים אותן. 

האם כדאי לקבל המלצות על עדשות למשקפי ראייה?

שיקולים סובייקטיביים יכולים להיות מושפעים מהמלצות. מצד אחד, המלצה של חברים או משפחה בהחלט יכולה לסייע לנו להשוות בין החברות שמייצרות את העדשות וללמוד על הזמינות ועל השירות שלהן גם אחרי שמבצעים את העסקה. מצד שני, עדשה שמתאימה לאחרים לא בהכרח תתאים גם עבורנו. 

לסיכום, עדשות הן ללא ספק המרכיב הכי חשוב במשקפי הראייה ולכן כדאי להשקיע בהן. בשביל לבחור את העדשות המתאימות, כדאי לנו להכין שיעורי בית ולהשוות בין האפשרויות שעל הפרק. את ההשוואה נרצה לבסס על תכונות אובייקטיביות של דגמי עדשות ועל המלצות של בעלי מקצוע. לאחר מכן, נוסיף למשוואה שיקולים כגון מחיר, המלצות או זמינות העדשות במכוני הראייה השונים.

הוסף תגובה