עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית

עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית

עדשה בעלת מספר מוקדי ראייה חייבת להיות מיוצרת בהתאמה אישית לגודל האישון של המטופלים. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית, למי פונים כדי להשיג אותן ואיזה עוד סוגים של עדשות קיימים

המטרה של עדשות מולטיפוקל היא לאפשר לנו לראות גם לרחוק וגם לקרוב עם אותו זוג משקפיים. בשביל להשיג את המטרה, העדשות מיוצרות עם כמה מוקדי ראייה שונים. עם זאת, כיום ברור שלא כדאי להסתפק בעדשת מולטיפוקל גנרית. הפתרון המעודכן והטוב יותר הוא עדשות מולטיפוקל עם יתרונות מיוחדים.

היתרון העיקרי של עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית בא לידי ביטוי בכך שהן מיוצרות מלכתחילה בהתאמה לגודל האישון של המטופלים. המשמעות היא שגברים ונשים בטווח רחב של גילאים מרוויחים כיום את הטכנולוגיה שמאפשרת לייצר עדשה בדיוק לפי מה שהם צריכים: גם מבחינת המספר, גם מבחינת גודל האישון, גם מבחינת סוג הבעיה הרפואית שממנה הם סובלים וגם מבחינת הגיל והצרכים.

מה עושים עם עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית?

התאמה אישית משנה את כללי המשחק גם עבור מטופלים שכבר התרגלו לסוגים שונים של עדשות מולטיפוקל. הנה כמה יתרונות של העדשות האלה והאופן שבו הם באים לידי ביטוי:

  1. התאמה למכשירים דיגיטליים – עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית מתאימות גם למכשירים דיגיטליים. ניתן להשתמש בהן כדי לקרוא תוך כדי תמונה, להתמודד עם טקסט שכתוב בטלפון נייד או לעבוד שעות ארוכות מול המחשב. הטכנולוגיה שמאפשרת לייצר עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית מתייחסת בעיקר לגודל האישון ולצרכים המשתנים של כל מטופל על פי גיל ועל פי המבט למרחקים שונים.
  2. השוואה והדמיה בין מספר בלתי מוגבל של מסגרות ועדשות – עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית לא באות על חשבון עיצוב מרשים. התפקוד המעולה של העדשות יכול להשתלב בכל הסוגים השונים של המסגרות, כדי שלא תהיה פגיעה באסתיקה ובחזות. כמו כן, הנתונים האישיים המדויקים שנאספים תוך כדי תהליך הייצור של עדשות מולטיפוקל מבטיחים התאמה למבנה הפנים ולצורת המסגרת המבוקשת.
  3. ציפוי והגנה מקרינת UV – אי אפשר לדבר על הדור הבא של עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית בלי להזכיר את הציפוי שלהן. כיום למשל ברור שהנזק שעלול להיגרם בגלל חשיפה לקרינת UV הוא לא פחות מסוכן מהנזק שמתרחש כאשר העדשות לא מתאימות לעיניים, אז השאיפה היא לשלב בין העולמות: גם לראות טוב יותר וגם לצאת החוצה לשמש בלי לחשוש מקרינה.
  4. השקעה משתלמת – עדשות מולטיפוקל אמנם קצת יקרות יותר לעומת עדשות רגילות, אבל הן נחשבות להשקעה משתלמת. הסיבה לכך היא שעם העדשות האלה חוסכים את הצורך לקנות 2 זוגות משקפיים שונים. אחרי שמתרגלים לעדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית, כבר לא רוצים לחזור אחורה. 

איך בוחרים עדשות מולטיפוקל?

השוואה בין סוגים שונים של עדשות מולטיפוקל מחייבת התייחסות לכמה פרמטרים אובייקטיביים. קודם כל, בודקים באיזה טכנולוגיה משתמשים על מנת לייצר את העדשות. בשביל לוודא שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת, שואלים למשל האם נלקחות מידות מדויקות של גודל האישון או האם ישנה התייחסות לגיל המטופל ולמצבו הבריאותי.

בהמשך, אפשר לבחור בין סוגים שונים של עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית גם לפי צרכים ספציפיים: עדשות ראייה למרכיבי עדשות מגע, עדשות לנהיגה, עדשות לשהות בסביבה משרדית, עדשות עם ציפוי לשמש וכן הלאה. ככל שמגדירים טוב יותר את הצרכים ואת סדר העדיפויות, כך עולה הסיכוי ליהנות מהיתרונות של עדשות מולטיפוקל גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. 

https://www.provenexpert.com/miok/

הוסף תגובה