עורך דין לביטוח לאומי

על פניו, התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי אמורה להיות חלק מהשגרה של כל אחד ואחת מאיתנו. עם זאת, גם אזרחים שומרי חוק מבינים לעיתים קרובות שהדרך היחידה למצות את הזכויות או לכל הפחות לדעת מה מגיע להם היא באמצעות התייעצות עם איש מקצוע שמגיע מהתחום ומכיר אותו. אז בואו להכיר את התפקיד של עורך דין לביטוח לאומי ולהבין מתי מומלץ לפנות אליו

המוסד לביטוח לאומי אחראי על אחד הדברים הכי חשובים בחיים שלנו: סיוע כספי ושלל זכויות שאותן אנחנו אמורים לקבל בעת צרה. במקביל, אותו מוסד ציבורי הוא גם זה שגובה את כספי הביטוח ואחראי לשלם לנו במידת הצורך פנסיה, תגמולי נכות, מענקים ועוד. המפגש של כל אזרח עם המוסד לביטוח לאומי הוא אינטנסיבי לחלוטין, הרבה לפני גיל הפרישה ובעיקר ברגעים שבהם אנחנו לא פנויים לזה רגשית או טכנית.

הפתרון הכי טוב להתנהלות נכונה יותר מול המוסד לביטוח לאומי הוא לערב את מי שמתמחים בזה. כיום כבר ברור שההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות מסועפת ומסורבלת, אבל גם שאין סיבה אמיתית לסבול מזה. כאלטרנטיבה, מה שכל אחד ואחת מאיתנו צריכים לעשות גם אם הם אזרחים שומרי חוק הוא להתייעץ עם עורך דין לביטוח לאומי כדי למצות את הזכויות שלנו – או לכל הפחות לדעת מה מגיע לנו לקבל.

מה היתרונות של התייעצות עם עורך דין לביטוח לאומי?

עורך דין שמתמחה בדיני הביטוח הלאומי יכול ללוות אותנו ואת המשפחה. בטווח הקצר, פונים אליו כדי לקבל מידע ואפשר להיעזר בשירותים שלו על מנת למלא מסמכים ולהגיש בקשות. בטווח הבינוני והארוך, זה הגורם שיכול לייצג אותנו מול המוסד לביטוח לאומי ולכן גם לאפשר לנו להשיג יתרונות וכלים שאותם לא היינו יכולים לקבל באף דרך אחרת.

הנה למשל כמה יתרונות משמעותיים של התייעצות עם עורך דין לביטוח לאומי ומעורבות מוקדמת שלו:

  1. מדובר בהשקעה משתלמת – עורך דין לביטוח לאומי גובה שכר טרחה ועמלה כמו כל עורך דין אחר, אבל מבחינתנו זו השקעה משתלמת. קודם כל, בחלק מהמקרים ניתן לקבוע עם עורך הדין שכר טרחה רק כנתח מהכספים שנקבל אם וכאשר יחליטו במוסד לביטוח לאומי שהם מגיעים לנו. שנית, לרוב עדיף לשלם כמה מאות שקלים על התייעצות עם עורך דין כזה מאשר לבזבז את ימי העבודה ואת האנרגיות שלנו בניסיון לטפל בנושא לבד.
  2. הוא מייצג את האינטרסים שלנו – עורך דין לביטוח לאומי הוא הגורם היחיד שיכול לייצג את האינטרסים שלנו. השירות שהוא מעניק הוא משפטי ולא כללי, הוא מכיר את דיני המוסד לביטוח לאומי ויש לו רצון שנמצה את הזכויות שלנו בשלבים שונים של ההתנהלות. 
  3. אפשר לבחור אותו על בסיס הצלחות – יש המון מקרים שבהם המוסד לביטוח לאומי נדרש לטפל ומיליוני מבוטחים שפונים אליו, אבל ההנחיות שלו אחידות ומשתנות יחסית לעיתים רחוקות. אז אם רוצים לבחור עורך דין לביטוח לאומי ולדעת בוודאות שהוא איש המקצוע המתאים עבור המשימה, אפשר לבדוק מה היו אחוזי ההצלחה שלו בתיקים קודמים שבהם הוא טיפל.

לסיכום, עורך דין לביטוח לאומי יכול להיות גורם מוסמך שמלווה אותנו בכל גיל. התייעצות איתו חשובה לצורך התנהלות מול אחד המוסדות הגדולים והמסורבלים במדינה, אבל היא בעיקר מהווה השקעה משתלמת. בשביל למצות את הזכויות שלנו ולקבל אותן כמה שיותר מהר, כדאי לערב מוקדם את עורך הדין המומחה והמקצועי.

הוסף תגובה