בחירה נכונה של פתרון ניקוז מים יכולה לשדרג את המראה החיצוני של הבית, בלי שזה יפגע בתפקוד של מערכת המים והשפכים. בנוסף, יש כיום פתרונות אלומיניום עמידים בפני חלודה שגם מתכתבים עם סגנון עיצוב מודרני

עיצוב הבית מתחיל מבחוץ

הדרך הכי טובה לעצב את הבית היא לבחור אלמנטים שמתכתבים אחד עם השני. אבל בשביל שהבית יהיה מעוצב בצורה מודרנית ונכונה, חשוב לקחת בחשבון גם את האלמנטים שנמצאים בחלל החוץ כגון התקנת מרזבים מעוצבים שיהפכו את הנראות של חוץ הבית שלכם אטרקטיבת, וגם את אלו שיש בתוך חלל הפנים. באופן הזה ניתן לנצל את כל היתרונות של פתרונות העיצוב וגם לתת מענה על הצרכים הפונקציונאליים של הבית.

התקנת מרזבים

החשיבות של מרזבים לבית

מרזב למשל הוא פתרון ניקוז שחייב להיות חלק בלתי נפרד מכל מערכת מים ופינוי שפכים של בית פרטי. בין היתר, התפקיד של פתרון מן הסוג הזה הוא לנתב את המים מהגג אל מערכת פינוי השפכים המרכזית. בפועל, הפינוי של המים יכול להתבצע אל מערכת ניקוז שפכים של העירייה או אל מערכת פינוי שפכים פרטית. בכל מקרה, השאיפה היא למנוע מצב שבו המים מצטברים על הגג ומחלחלים פנימה אל תוך המבנה.

הדור הבא של פתרונות הניקוז

עד לפני מספר שנים, בעלי בתים פרטיים סבלו ממצב שבו מערכות הניקוז שהיו זמינות עבורם פגעו בעיצוב הכללי. זה קרה כי היה מדובר על מערכות ניקוז ממתכת בלבד ואף על מערכת ניקוז מעץ. אבל כיום יש כבר מערכות ניקוז מים שמאפשרות לנתב אותם החוצה בצורה יעילה, בלי שזה יפגע בעיצוב ואפילו תוך כדי שדרוג שלו.

כיצד מרזבים תורמים לעיצוב?

פתרונות ניקוז שנבחרים בקפידה על ידי בעלי בתים פרטיים, אדריכלים או מעצבי פנים יכולים לשדרג את הבית בצורה מיידית. זה קורה כאשר מסתכלים על הבית מבחוץ ורואים את הניקוז של המים, כי כך מסיקים שהוא מתוחזק ברמה גבוהה. אז במעמד מכירה או השכרה למשל, יש לזה השפעה דרמטית על המחיר שאותו דורשים. אי אפשר הרי לקבל הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני חיובי על השוכר או הקונה הפוטנציאליים, אז חשוב להשקיע בדברים הקטנים האלה שעושים הבדל גדול.

היתרון של מרזבי אלומיניום

אי אפשר לדבר על היתרונות של פתרונות ניקוז וניתוב המים המודרניים בלי להזכיר את האלומיניום. כיום האלומיניום הוא חלק בלתי נפרד ממערכת הניקוז וניתוב מי הגשמים של בתים פרטיים, בעיקר בגלל התכונות שלו כחומר גלם. כידוע, אלומיניום הוא חומר גלם מתכתי שנראה נהדר אבל גם מצליח להיות עמיד בפני בלאי, שחיקה וחלודה. כל זה מוכיח את עצמו בניקוז מים והופך מהר לחלק מהמבנה.

איך בוחרים פתרונות ניקוז?

מרזבי אלומיניום הם פתרון מעולה עבור בתים פרטיים וצמודי קרקע. בשביל להתאים אותם לצרכים של הנכס, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע ולברר לגבי המפרט הטכני של הדגמים הנפוצים. ההבדלים בין הדגמים עשויים לבוא לידי ביטוי בקוטר של הצינורות, באופן שבו מתקינים אותם או במיקום של שפך הניקוז. לאחר מכן, יש להביא בחשבון גם את עלות ההתקנה ואת התחזוקה הנדרשת.

תחזוקת מרזבי אלומיניום

היתרון של אלומיניום הוא שלא צריך להתאמץ על מנת לתחזק אותו. זה ממילא חומר גלם שעמיד בפנ קורוזיה, אז כל מה שעושים הוא לנקות אותו אחת לשנה מפני לכלוך ועלים. אם דואגים שהחלק הפנימי של הצינור יהיה פנוי ונקי, כל השאר כבר יקרה מעצמו. לאורך החורף ובעונות המעבר, אפשר לסמוך על פתרונות ניקוז כאלה שיעשו עבודה טובה וממושכת.

הוסף תגובה