עקיצות ייתושים, גירודים ומה שבינהם

עקיצות ייתושים, גירודים ומה שבינהם

כשהקיץ בפתח אנחנו במתח ומתחלים לראות אותם מתעופפים באוויר בלי הפסקה בבוקר, בערב ובעיקר בלילה כשהולכים לישון הם לא מפסיקים לזמזמם לנו באוזניים. הייתושים הטורדניים נמצאים איתנו כל השנה ואולם מייד כשמתחיל להתחמם הם מתרבים ומזמזמים לנו מדי ערב.  העקיצות המעצבנות, הן חלק בילט אין מהקיץ הישראלי שלנו ואנחנו מנסים לחפש את הפתרון המומלץ ביותר כדי שנפסיק להיעקץ העונה הזו. ישנם מעל ל-3000 סוגים של ייתושים בעולם ואילו בארץ היתוש קיימים כארבעים זנים של ייתושים כאשר הנפוץ שבם הוא היתוש הנמר האסייתי. בגדול, הייתוש הוא ייצור אדיש שהמזון העיקרי שלו הוא צוף של פרחים ואינו ניזון כלל מדם. מנגד, המזון העיקרי של הייתושה הוא הדם של בעלי החיים שכן היא זקוקה לדם שלנו ולא בכדי. היתושה צריכה את הדם שלנו מאחר ובאמצעותו היא מייצרת את הביצים שלה . מדי שנה ושנה הייתושה מטילה את הביצים של בתוך מאגרי מים . אם כן, הייתושה מתרבה באיזורים בהם יש מים עומדים . ולכן, נוכל להבחין בכמויות גדולות של יתושים באיזורים של ביצות, שלוליות, מאגרי מים עומדים של העירייה, ובריכות נוי.

איך ניפטר מהייתושים?

  • ייבוש מאגרי מים עומדים – כפי שציינו לעיל, הטלת הביצים ע"י הייתושה מתרחשת בתוך מאגר מים עומדים. לכן, חשוב שלא להשאיר בסביבה שלכם בבית ובגינה מאגרי מים עומדים וזאת כדי למנוע מהייתושה השובבה להטיל את הביצים בסביבה שלכם.
  • התקנת רשתות – שימוש ברשתות יכול להיות פתרון יעיל כדי למנוע מהיתושים להיכנס אליכם לבית או למשרד שכן חשוב מאוד להקפיד לשמור על הרשתות סגורות .
  • שמירה על הגיינת גוף גבוהה – אחד החושים החזקים אצל הייתושה הוא חוש הריח. הייתושה נמשכת ואוהבת אנשים שחם להם ואנשים שפולטים זיעה . לכן, בקיץ רצוי להתקלח לפחות פעמיים ביום, להריח טוב וזאת כדי שהיתושה לא תרצה לעקוץ אתכם.
  • שימוש בשמנים אתריים ומשחות טבעיות המומעות עקיצות כגון: שמן עץ התה, שמן לוונדר, ציטרונלה, גרניום ועוד.

מריחה של שמנים ומשחות יכולות להוות פתרון נהדר כשאתם נמצאים מחוץ לבית בטיול או בפיקניק שכן החסרון הוא שצריך להימרח כל פרק זמן מסויים – תלוי במה משתמשים.

  • הפתרון המומלץ ביותר למניעת עקיצות ייתוש, הוא השימוש בקוטל יתושים חשמלי. קוטל יתושים הוא מוצר חשמלי שנועד לקטול את היתוש . כמו שבוודאי שמעתם, חרקים מעופפים וייתושים במיוחד, נמשכים לאור. בתוך קוטל ייתושים יישנה נורה אולטרא סגול שהיא זו שמושכת את הייתוש או את המעופפים לקוטל היתושים. ברגע שהחרקים המעופפים נוגעים ברשת החשמלית, אז הם נקטלים ולא יכולים לצאת ולעקוץ אתכם. השימוש בקוטל יתושים הוא הפתרון הטוב ביותר שכן הוא משמיד את החרקים המעופפים לצמיתות אם כן, הדברה הוא הליך חשוב נגד ייתושים.

הוסף תגובה