פתרונות BI לבנקים, חברות כרטיסי אשראי, בתי השקעות ולחברות ביטוח

הטכנולוגיה יכולה להניע תהליכי ייעול בכל ארגון פיננסי. פתרונות BI לבנקים משפרים תהליכים, מפחיתים סיכונים ומסייעים לאתר מגמות שוק בשלבים מוקדמים. משמעות הדבר היא שניתן לשפר את התהליכים הקיימים ולמקסם את הרווחים. פתרונות הבינה העסקית יכולים לשרת כל ארגון פיננסי, לרבות: בנקרים, בתי השקעות, חברות כרטיסי אשראי וחברות ביטוח.

פתרונות BI לחברות אשראי ובנקים משלבים בין הטמעת תוכנות טכנולוגיות ובין הטמעת תהליכי עבודה. הבנה מעמיקה של הצורך הארגוני, בחירת התוכנות הנכונות ושימוש במתודולוגיות עבודה ייחודיות, הן אלו שמובילות לשיפור באופן קבלת ההחלטות במקום, שדרוג ההתנהלות ולשיפור הרווחיות.

היתרונות של הפתרונות הטכנולוגיים

ישנן צורות שונות לאסוף את המידע מהחלקים השונים של הארגון. אנשי הסניפים השונים והעובדים יכולים לספק מידע על הלקוחות ועל המתרחש בכל סניף באופן ספציפי. הם יכולים להביא "מידע מהשטח". לאיסוף מידע זה יש חשיבות רבה, אך יש לזכור כי באופן טבעי, כאשר תהליך איסוף ועיבוד המידע נעשה על ידי אנשים, יעורבו בו גם תחושות ורגשות אישיים.

שלא כמו העברת מידע ונתונים דרך העובדים, לתוכנות שיוטמעו בארגון יש יכולת לספק את כל הנתונים הנחוצים לגוף הפיננסי תוך שמירה על אובייקטיביות, דיוק ורלוונטיות. הגורמים השונים יוכלו לקבל את הנתונים והמידע הנחוץ בכל רגע נתון ולקבלו באופן ויזואלי בהיר שיאפשר להם לקבל החלטות מושכלות.

הצורך של הבנקים והחברות הפיננסיות

המטרה של הבנק, כמו שלל החברות הפיננסיות, היא להגדיל את רווחיו. פעולה זו לא יכולה להישען רק על כוח האדם ובוודאי לא על ידי הגדלתו באופן מתמיד. על כל ארגון פיננסי להמשיך ולחפש אחר פתרונות שיובילו להתייעלות וכאן נכנסים פתרונות BI לבנקים וארגונים. הטמעת התוכנות המתאימות יחד עם שיטות עבודה יעילות ומתקדמות יובילו להגברת האפקטיביות.

התפקיד של התוכנות השונות הוא לאסוף מידע על המשתמשים ועל התהליכים השונים המתקיימים בבנק או בכל ארגון פיננסי אחר. התוכנות יכולות לאסוף ולהצליב מידע, לבצע טיוב נתונים, לנהל ביצועים, להוציא נתונים היסטוריים ועכשוויים ואף ליצור תחזיות.

כל המידע שיתקבל על ידי התוכנות יעובד ויוצג באופן נוח לקריאה. הוא יוכל להגיע כדוח, בטבלה, בצורה ויזואלית כאינפוגרפיקה וכל אמצעי אחר שיקל על מקבלי ההחלטות לקבל את אלו שנכונות ויעילות ביותר עבורו. פתרונות BI לחברות ביטוח ובנקים באים לשפר את ההתנהלות העסקית. המידע האובייקטיבי הכרחי לקבלת החלטות פיננסיות שישפרו את הרווחיות ואת ההתנהלות של הארגון.

כיצד פתרונות BI יכולים לשפר את ההתנהלות

פתרונות BI לבתי השקעות, בנקים וגופים פיננסיים יכולים לשפר את ההתנהלות, ברמה היום יומית או באופן נקודתי. כתוצאה מכך יכולה להשתפר הרווחיות של הארגון (במידה וזו אחת המטרות שהוגדרו על ידו). הטמעת התוכנות ויישום התהליכים הארגוניים יתנו מענה רחב:

  • פתרונות BI לחברות יספקו ניתוח של התהליכים התפעוליים ויאפשרו לקבל החלטות אשר יתבטאו בהפחתת עלויות התפעול, או לחילופין במיקסום המשאבים הקיימים של הארגון.
  • התוכנות יאספו נתונים אשר יקלו על הארגון לקבל החלטות שיעצימו את חוויית לקוח הקצה ומכאן לשימור לקוחות.
  • פתרונות BI לבנקים וגופים פיננסיים מספקים גם כלי מודיעין מתקדמים שמאפשרים לחזות את התהליכים שיובילו את הגוף לרווחיות גבוהה יותר.
  • בכל הנוגע לניהול לקוחות, הנתונים שיתקבלו יאפשרו לחזות אילו לקוחות יתעניינו באיזה מוצר וכיצד הכי נכון לפנות אליהם (דיוור, אימייל, טלפון).
  • הנתונים שמתקבלים נותנים מידע דמוגרפי על הלקוחות הפוטנציאליים בכל אזור ובכך יכולים לשפר גם את תהליכי השיווק.
  • תודות לטכנולוגיה ולתהליכים הארגון יוכל לפתח אסטרטגיות חלופיות וזאת בהתבסס על הבנת מגמות חוץ בנקאיות ותובנות מתקדמות עתידיות.
  • מערכות בינה עסקית יכולות לסייע בכל הנוגע אל הפחתת סיכונים וזאת על ידי זיהוי עסקאות חשודות ובהן: משיכות, הוצאות או הלוואות.

תהליך יישום בינה עסקית

כלי BI כוללים הטמעה של פתרונות טכנולוגיים ובהם מערכות מידע ותוכנות. לצד זאת, יש לאמץ תהליכי עבודה ובהם אחסון נתונים, תהליכי אינטגרציה, טיוב, ניתוח הנתונים, העלאת שאילתות, הדמיית נתונים ואחרים. הצורך של הארגון הוא זה שיוביל לבחירת התוכנות המתאימות ולאופן יישום התהליכים.

בשלב הראשון של הכנסת הפתרונות יש להבין את הצרכים, הסכנות והתהליכים המתבצעים נכון לאותו הרגע במקום. לאחר מכן יבחנו התוכנות השונות ושיטת העבודה האידיאלית עבור הארגון. לבסוף יתבצע פיקוח צמוד על תהליך ההטמעה ובחינה כי התהליך אכן הוביל להשגת המטרות שהוצגו בתחילת הדרך.

חברת נוגמי עומדת לרשותך

חברת נוגמי מביאה איתה ניסיון רב בכל הנוגע להטמעת מערכות בינה עסקית ומתן פתרונות CRM. החברה מלווה ארגונים פיננסיים, חברות ועוד. כל פרויקט מקבל תשומת לב רבה וליווי צמוד. לאורך התהליך יוטמעו תוכנות מתאימות וכן שיטות עבודה ייחודיות שפותחו על ידי נוגמי באופן בלעדי ומתוך ידע וניסיון רב.

הארגון שלך יכול ליהנות מרווחיות גבוהה יותר, להעלות את היעילות ולשפר את דרך קבלת ההחלטות. נשמח להעמיד את  ניסיון הליווי העשיר שלנו ואת שיטות העבודה שפיתחנו לרשותך.

הוסף תגובה